Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "otevřenost"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Vztah empatie a učení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Seznámení s prací amerického specialisty na projektovou výuku Thoma Markhama, který vysvětluje význam empatie pro učení v souvislosti s nejnovějšími výsledky vědy a vývojem světa.
Autor Bořivoj Brdička

Jak moc je otevřené vzdělávání otevřené?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o výroční konferenci EDEN 2015 na základě svědectví přímého účastníka Grahama Attwella a dalších zdrojů, které přinášejí nová zjištění z oblasti uplatňování otevřenosti ve školství nejen v EU.
Autor Bořivoj Brdička

Jak připravuje učitele University Regina

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o tom, jak současný díky technologiím propojený online svět ovlivňuje přípravu učitelů kanadské University Regina, kterou reprezentuje tamní učitel Alec Couros. Jeho postupy se snažím porovnávat se svými realizovanými na UK PedF.
Autor Bořivoj Brdička

Jak v Lochgilpheadu zvítězila otevřenost

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příběh o 9 leté Martě ze Skotska, která díky veřejné podpoře odvrátila zákaz publikovat fotky jídla ze školní jídelny na svém blogu a kritizovat ho.
Autor Bořivoj Brdička

Technologie vrací pedagogiku tam, kde vždy měla být

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pokračuje v odhalování vlivu otevřenosti zprostředkované technologiemi na fungování škol a zabývá se též ovlivňováním samotné pedagogiky podle profesora vzdělávacích technologií Davida Whita z Oxfordu.
Autor Bořivoj Brdička

Nebezpečí vynucování otevřenosti podle Veletsianose

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek na základě reakcí na přednášku profesora vzdělávacích technologií z University of Texas George Veletsianose o využívání online prostředí sociálních sítí učiteli vyvrací tvrzení o nátlaku vnucujícím otevřenost i těm, kdo o ni nestojí.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 6