Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "výzkum"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Je Khanova akademie pro výuku přínosem?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o výzkumu SRI, který hodnotil možnosti využití Khanovy akademie v podmínkách běžných škol.
Autor Bc. Luděk Petráň

Kdo z našich žáků nejspíše nenajde práci?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o nové studii vědců z Oxfordu zabývající se pravděpodobností automatizace v různých oborech pracovního trhu. Podle ní je v USA ohroženo 47 % všech pracovních míst.
Autor Bořivoj Brdička

Jak dostupnost technologií ovlivňuje učitele a žáky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek na základě dvou studií americké společnosti Pew Internet popisuje vliv a využívání moderních technologií při vyučování.
Autor Karel Albrecht

Periodická tabulka jako předmět badatelsky orientovaného vyučování

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek informuje o výsledcích výzkumu Indiana University of Pennsylvania, jenž se zabýval ověřováním využití interaktivní webové aplikace pro badatelsky orientovanou výuku souvislostí spojených s periodickou tabulkou prvků.
Autor Dagmar Stárková

Robots @ School

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o výzkumu zpracovávajícím vztah dětí k robotům a jejich výukové možnosti využití.
Autor Vladimír Beran

Andersonův teorém interakční ekvivalence

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zpráva o výsledcích výzkumu známého kanadského vědce Terry Andersona v oblasti využití různých typů interaktivit v distančním vzdělávání s rozborem možností jejich aplikování v praxi.
Autor Bořivoj Brdička

Technologie vrací pedagogiku tam, kde vždy měla být

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pokračuje v odhalování vlivu otevřenosti zprostředkované technologiemi na fungování škol a zabývá se též ovlivňováním samotné pedagogiky podle profesora vzdělávacích technologií Davida Whita z Oxfordu.
Autor Bořivoj Brdička

Problémy standardizace podle Socola

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zpráva o mimořádně zajímavém americkém učiteli, který má co říci k problematice standardizace a ověřování výsledků výukového procesu. Jeho myšlenky jsou pro náš současný proces nastavování školské politiky velmi důležité.
Autor Bořivoj Brdička

Genderové aspekty ICT u žáků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek popisuje předběžné výsledky průzkumu prováděného studentkou PedF na pražských ZŠ v rámci diplomové práce a obsahuje i docela zajímavá zjištění.
Autor Lucie Bartlová

Nový výzkum politiky v oblasti vzdělávacích technologií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o výzkumu politiky různých zemí v oblasti vzdělávacích technologií realizovaném SRI v loňském roce na objednávku amerického federálního ministerstva školství.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 61