Spomocník Články s klíčovým slovem „výzkum“

Spomocník

Digitální technologie ve vzdělávání

Články Spomocníka (86)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 86 položek
Základní vzdělávání Spomocník
16. 6. 2025 0x 317x

Být člověkem v roce 2035

Zpráva o zajímavém výzkumu vědeckého centra americké Eton University, jehož cílem bylo předpovědět vývoj světa vlivem technologií a AI do roku 2035.
Základní vzdělávání Spomocník
12. 5. 2025 0x 653x

Jak má vypadat AI gramotnost, nechceme-li být ovlivňováni

Alarmující zpráva o vývoji v oblasti možného záměrného ovlivňování funkce LLM, vztahu k potřebné AI gramotnosti a možnému budoucímu vývoji.
Základní vzdělávání Spomocník
5. 5. 2025 0x 396x

Jak omezovat konspirační teorie pomocí AI

Zpráva o výzkumu amerických vědců, v němž se pokusili ověřit možnost využití AI k potlačování konspiračních teorií.
Základní vzdělávání Spomocník
25. 3. 2025 0x 593x

Výzkumy odhalují, jak generativní AI ovlivňuje lidské učení

Zpráva o analýze závěrů aktuálních výzkumů, kterou udělala odbornice na výukové využití AI Philippa Hardman, odhalující negativní dopad LLM na nekontrolované využití ve vzdělávání.
Základní vzdělávání Spomocník
27. 1. 2025 0x 761x

Manifest vzdělávání ve věku AI

Zpráva o výsledcích výzkumného projektu, v němž se 47 vědeckých pracovníků z akademických pracovišť z celého světa snažilo odhalit vliv AI na vzdělávání s cílem ho usměrnit.
Základní vzdělávání Spomocník
20. 1. 2025 0x 729x

Nová teorie zjevných technologií ve výuce

Zpráva o výsledcích aktuálního výzkumu MIT Teaching Systems Lab, který pod vedením Justina Reicha dospěl k návrhu zkoumat tzv. zjevné technologie, které do škol nepřicházejí kontrolovaně, ale zjevují…
Základní vzdělávání Spomocník
15. 11. 2024 0x 816x

ICILS 2023

Reakce na výsledky mezinárodního šetření IEA ICILS 2023 se zamyšlením nad důvody našeho skvělého umístění.
Základní vzdělávání Spomocník
23. 9. 2024 0x 960x

Jak věda ovlivňuje výuku podle Ofganga

Zpráva o tom, které výstupy pedagogické vědy považuje americký učitel a redaktor pedagogického zpravodajského webu Erik Ofgang za důležité.
Základní vzdělávání Spomocník
18. 9. 2024 0x 1439x

AI kreativní dovednosti nenahradí, zjistila studie

Jak na kreativitu pohlíží čerství absolventi vysokých škol, učitelé a personalisté v USA, UK a Austrálii? A jak je kreativita v současné době oceňována na pracovišti? To zjišťovala ve svém výzkumu…
Základní vzdělávání Spomocník
31. 5. 2024 0x 1607x

Pozitivní dopady sociálních médií na žáky z pohledu učitelů

Jak naše žáky lépe připravit na používání sociálních médií? Pro začátek stačí vidět jejich pozitivní dopady. Nedávno provedený průzkum jich odhalil celkem 15.
Základní vzdělávání Spomocník
8. 4. 2024 0x 1909x

Má být AI pro učitele podpůrná či nahrazující?

Zpráva o tom, jak vidí aktuální vývoj AI ve vzdělávání špičková cambridžsko-harvardská výzkumnice zabývající se online výukou Philippa Hardman.
Základní vzdělávání Spomocník
3. 1. 2024 0x 1596x

Design vzdělávání s využitím AI podle Philippy Hardman

Zpráva o aktuálních výsledcích práce cambridžské a harvardské výzkumnice s 20letou zkušeností s online a hybridní výukou Philippy Hardman.
Zobrazeno 12 z 86 položek