Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sledovat či nesledovat žáky online? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
12. 11. 2018 |
1587 |
Anotace | Zamyšlení nad tím, jak nasměrovat – či spíše nenasměrovat – výchovu směrem k digitálním kompetencím žáků v souvislosti s kontrolou toho, co se svými přístroji (a nejen s nimi) dělají. | Poslední komentář | |
---|
|
Stává se svobodná vůle pouhou iluzí? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
22. 10. 2018 |
2226 |
Anotace | Zpráva o díle významného myslitele, profesora historie Hebrew University of Jerusalem Juvala Harariho, které má zásadní význam pro pochopení vlivu technologického pokroku na vývoj společnosti, pro budoucnost liberální demokracie zvláště. | Poslední komentář | |
---|
|
Když velký bratr dostane velká data |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
4 komentáře |
25. 06. 2018 |
3220 |
Anotace | Zpráva o tom, jakého pokroku dosahuje plošná aplikace umělé inteligence a hlubokého učení na velkých datech za účelem kontroly lidí (stabilizace společnosti) v Číně, to vše v souvislosti se školstvím. | Poslední komentář | Zajímavá odborná diskuze na téma Čínského soc. kreditního systému snažící se o objektivitu na německém Verfassungsblog v angličtině - China‘s Social Credit System. |
---|
|
Lži se po internetu šíří snadněji než pravda |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
5 komentářů |
16. 04. 2018 |
1918 |
Anotace | Zpráva o výsledcích seriózního výzkumu MIT realizovaného na skutečných velkých datech Twitteru. | Poslední komentář | Ad E Kocourek: "Informace, které se nehodí do krámu Georgi Sorosovi, se po Internetu šíří rychleji, nežli jiné. - To je skutečný obsah článku." O panu G. Sorosovi v článku dr. Brdičky ovšem není ani zmínka. To je zase jen Vaše další fabulace. |
---|
|
To, co Facebook prodává, jste vy |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
7 komentářů |
12. 04. 2018 |
3176 |
Anotace | Základní informace o aktuálně velmi sledované aféře Facebooku s agenturou Cambridge Analytica včetně souvislostí s mediální výchovou. | Poslední komentář | Doufám, že normální čtenář má už jasno. Važme si toho, že zatím konspirovat nemusíme a můžeme své názory veřejně sdělovat. Do třídy sice politika nepatří, co si myslím však žáci vědět mají. Řekl bych, že právě učitelé by měli jít příkladem a jiné názory svých kolegů tolerovat. I když právě u pana Kocourka jsem již někdy s touto ochotou v koncích. Tolerovat nelze někoho, kdo není ochoten k témuž. |
---|
|
Komu patří práce strojů? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
26. 02. 2018 |
2639 |
Anotace | Zamyšlení nad problémem, který závažným způsobem ovlivňuje využití umělé inteligence a vzdáleně souvisí i s nasazením inteligentních počítačových systémů ve školství. | Poslední komentář | Velmi důležitý a aktuální článek, děkuji.
A upozorním na dvě bakalářské práce, které jsem vedl a které jsou k tématu asi také důležité, třeba jako rozcestník dalších souvisejících zdrojů a témat:
* Knihy psané počítačem: trendy, možnosti, výzvy, úskalí (https://is.muni.cz/th/bbask/?lang=cs) dávají dobrý přehled o tom, jak téma souvisí s literaturou.
* Fenomén automaticky generovaných vědeckých textů (https://is.muni.cz/th/jj2sj/?lang=cs) ukazuje jednu z možností zneužití takových postupů ve vědecké komunitě. |
---|
|
Velká data? Ne, děkuji! |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
4 komentáře |
18. 12. 2017 |
2651 |
Anotace | První ze dvou článků věnovaných britskému umělci a zároveň odborníkovi na technologie Jamesi Bridlemu. Tento článek popisuje analogii mezi snahou velmocí ovládnout svět prostřednictvím atomové bomby v rámci studené války po 2. sv. v. a současnou hybridní válkou, jejíž významnou součástí je využití velkých dat k ovlivnění veřejnosti a oslabení nepřítele. | Poslední komentář | Máme tedy jasno. Rusko je podle pana Kocourka demokratickým státem, v němž každý může protestovat, jak chce, média sdělovat, co chtějí, a vládce se neštítí vražděním zastrašovat. Nikdo se tam nesnaží ovlivňovat názory lidí pomocí dezinformací! Budeme si tedy hledět jen toho svého a snažit se ovládnout celý svět. Připouštím, že tato politika vítězí i jinde, nejen v Rusku a Číně. Absoultně ale není pravda, že nám do toho nic není. Předpokládám, že každému musí být jasné, k čemu takové snažení nutně musí vést. |
---|
|
Třetí prostor jako podnikatelský záměr |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
09. 05. 2017 |
2241 |
Anotace | Informace o britském projektu, který s pomocí soukromé firmy a vzdálených, z indického subkontinentu působících učitelů pomáhá žákům z okolí Londýna prostřednictvím technologií dohnat zpoždění v matematice. | Poslední komentář | |
---|
|
Tři současné trendy schopné zničit web |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
7 komentářů |
03. 04. 2017 |
3432 |
Anotace | Článek informuje o tom, jak vidí současný vývoj internetu a web zvláště jeho vynálezce sir Tim Berners-Lee. | Poslední komentář | Co říkám, mohu doložit odkazem na článek popisující složitost vývoje reputačního systému pomocí umělé inteligence hodnotícího věrohodnost zpráv, který připravuji na Stanfordu: Frederic Filloux - Quality for news is mostly about solving the reputation issue. |
---|
|
Personalizaci nedělají velká data, ale malá |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
6 komentářů |
15. 12. 2016 |
3493 |
Anotace | Popis pro vzdělávací technologie nového termínu „malá data“ s praktickou ukázkou jeho nasazení v arizonském školském obvodě Dysart. | Poslední komentář | Pane Kocourku, v tomto se vyjimečně shodneme. Potíž je v tom, že ona personalizace je tlačena obrovskými investicemi a tváří se, jako úžasná pomoc a zjednodušení práce pro učitele. Jen těžko se odolává! |
---|
|