Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS

Classtime

Informativní příspěvek
Autor: Jakub Henzl
Recenze aplikace použitelné pro zpětnou vazbu od žáků a ověřování dosažených výukových výsledků, která zjevně plánuje lokalizaci do češtiny.

Touto cestou bych Vám rád představil zpětnovazební online software Classtime.

Classtime je produktem typického kalifornského startupu Pollock Technologies, založeného v roce 2016 Janem Rihákem. Zaměřuje se na digitální vzdělávání s cílem dosáhnout souladu mezi pedagogem a žákem v komplexním učebním prostředí. Vlajkový produkt společnosti Classtime (dříve Go Pollock) je nástrojem pro učitele. V současné době se nachází ve stavu počínající částečné lokalizace do češtiny.

Základní funkcí této aplikace je testování žáků v daném předmětu s okamžitou zpětnou vazbou. Aplikace disponuje analýzou výukových výsledků. Sleduje všechny odpovědi žáků a dělá o nich přehled. Žáci mají možnost během několika sekund zjistit, jak na tom jsou, a to pomocí přihlášení přes Google či Microsoft účet. Každé otázce se stanovuje počet bodů podle její důležitosti či složitosti, což usnadňuje třídění do skupin podle náročnosti. Důležitou funkcí je výstup dat v podobě excelové tabulky či PDF formátu.

Analýza výukových výsledků Classtime

Aplikace nabízí dva typy profilů – pro žáka nebo učitele. Učitelé tvoří testové otázky či využívají interních knihoven s hotovými otázkami. V nabídce služby je více než 30 000 (anglických) otázek k různým výukovým okruhům, které lze sdílet s ostatními učiteli. Uvedené otázky jsou tvořeny odborníky na dané téma.

Použít lze otázky 7 různých typů:

  • výběrová odpověď
  • zaškrtávací políčka
  • ano nebo ne
  • tvořená odpověď
  • třídič
  • zvýraznění textu

Lze vkládat též různé matematické notace, online obrázky či videa YouTube. Žáci odpovídají na otázky a poté nahlížejí do svých výsledků. Na závěr mohou jednoduše vyjádřit, co si o testu myslí. Například palec nahoru či dolů naznačuje, zda mají z odpovědí dobrý pocit či nikoli. Pomocí „smajlíků“ ukazují, zda se naučili něco nového.

Učitelé aplikaci Classtime hodnotí velice pozitivně. Příklad jedné pozitivní reakce použité jako promo: „To je ta nejlepší věc, která se mi stala během mé učitelské kariéry. Neumíte si představit, jak moc se můj učitelský život stal snadnějším. Děkuji! " 
Oksana Voloshyna, učitelka.
[1]

Vyučující mají prostřednictvím Classtime možnost obohatit a posilovat u studentů audiovizuální učení pomocí obrázků či videí. Vyučovací hodina může být díky této aplikaci velice zábavná. Hodí se spíše pro žáky prvního stupně základní školy, kde mohou využívat různé možnosti předpřipravených cvičení.

Služba Classtime je k vyzkoušení zdarma v omezené verzi i v českém jazyce. Je dostačující pro základní seznámení. Po zaplacení poplatku ve výši 5 USD měsíčně je k dispozici verze prémiová, která je obohacena o tyto funkce:

  • Snadný přístup žáků k jejich odpovědím
  • Automatické hodnocení výsledků
  • Výstup dat o výkonnosti žáka
  • Vkládání vlastních puzzle
  • Kolaborativní aktivity

Během mých experimentů s žáky docházelo často k problémům s přihlášením. Přesto se mi tato aplikace velice zamlouvá a doufám, že ji budu do budoucna moci využít.

Citace a použitá literatura:
[1] - VOLOSHYNA, Oksana. Classtime je řešení pro učitele. 2018. [cit. 2019-1-11]. Dostupný z WWW: [https://www.classtime.com/cs/student-assessment/].  
Detailní informace o článku naleznete ZDE.
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
Hodnocení článku
Přidat komentář Citovat článek

Licence článku:
Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.