Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Převrácené učení 3.0 |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
04. 05. 2020 |
1119 |
Anotace | Zpráva o aktuálním vývoji metodiky převrácené třídy, z níž se stává celosvětový fenomén šíření kombinovaných forem výuky. | Poslední komentář | |
---|
|
Co to ta personalizace vlastně je? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
06. 04. 2020 |
1024 |
Anotace | Zpráva o tom, jak pojem „personalizace“ vidí penzionovaný učitel angličtiny z Pensylvánie Peter Greene. | Poslední komentář | |
---|
|
Výhled 2020 podle Journalu |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
17. 02. 2020 |
902 |
Anotace | Výtah z článku známého amerického zpravodajského portálu, který ukazuje, kam směřuje tamní vývoj vzdělávacích technologií. Je zajímavé ho porovnat s vývojem naším. | Poslední komentář | |
---|
|
Classtime |
 | Jakub Henzl |
|
|
|
| |
|
14. 02. 2019 |
1863 |
Anotace | Recenze aplikace použitelné pro zpětnou vazbu od žáků a ověřování dosažených výukových výsledků, která zjevně plánuje lokalizaci do češtiny. | Poslední komentář | |
---|
|
Sledovat či nesledovat žáky online? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
12. 11. 2018 |
2256 |
Anotace | Zamyšlení nad tím, jak nasměrovat – či spíše nenasměrovat – výchovu směrem k digitálním kompetencím žáků v souvislosti s kontrolou toho, co se svými přístroji (a nejen s nimi) dělají. | Poslední komentář | |
---|
|
Plickers |
 | David Lukáš |
|
|
|
| |
8 komentářů |
29. 05. 2017 |
5515 |
Anotace | Popis zajímavé, volně dostupné aplikace, která umožňuje jen s jedním přístrojem během pár vteřin realizovat zpětnou vazbu celé třídy na libovolnou otázku s výběrovou odpovědí (jedna správná z max. 4 variant). | Poslední komentář | Zcela výjimečně jsem v situaci, kdy chce někdo prosazovat výuku s digitálními technologiemi (dnes už nikoli výpočetní či ICTechniku) intenzivněji, než já a není to její prodejce. To je vlastně skvělé, mohu se začít zabývat konečně něčím užitečnějším:-)
Mnozí skvělí učitelé používají digitální technologie jen velmi ostražitě. Pokud jim Plickers pomůže tento stav posunout do roviny, že se budou cítit silnější v kramflecích a didakticky digitální technologie vezmou na milost, jsem rád i za Plickers. Jejich hlavní výhoda je výše popsána: stačí jedno počítačové zařízení, dokonce v situaci ve třídě i bez připojení k internetu. Tedy situace, kdy se může porouchat mnohem méně věcí, nežli při výuce 1:1. A navíc je použití Plickers oproti Kahoot! a obdobným aplikacím násobně rychlejší.
Moje případná kritika Plickers je tedy nikoli ta vedená k tomu, že jde (pouze) o papírovou metodu, ale k tomu, že jde spíše o metodu, která není na straně žáka nijak tvořivá. To vlastně není kritika, ale konstatování - i takových nástrojů je třeba. Nemusí jít ale pouze o testování v podobě sumativního hodnocení. Kolegyně používají Plickers na začátku a konci každé hodiny a právě ze záznamů žáků pak zpětně dovozuje, jak se jim daří matematice rozumět. Takto používaný nástroj individuální zpětné vazby považuji za užitečný. |
---|
|
Analýza dat v rukou koordinátora technologií |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
23. 01. 2017 |
3184 |
Anotace | Článek na základě informací z amerického Wisconsinu rozebírá problematiku zavádění digitální analýzy výukových výsledků do činnosti učitelů z pohledu koordinátora (metodika) ICT. | Poslední komentář | No právě, jde o to, aby žák na svém přístroji dělal hodnotitelné výukové aktivity. Tady nejde primárně o evidenci docházky a chování. Na počátku bývá převrácená třída, na konci celý systém aktivit naplňujících minimální standardy. Jakkoli jsme zatím daleko, budou nám brzy takové systémy vnucovány. Musíme vědět, co od nich čekat a jak s nimi pracovat. |
---|
|
K adaptivním výukovým aplikacím |
 | Milan Žemlička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
09. 04. 2015 |
3027 |
Anotace | Zamyšlení nad aktuálně značně populárními adaptivními výukovými aplikacemi pracujícími s daty generovanými uživateli se zvláštním zřetelem na testování a nový portál ČŠI InspIS SET. | Poslední komentář | Nikoli, to není článek odborný, ale \"vědecký\". Vždy mě znovu a znovu překvapuje schopnost (nejen) našich vědců říci spousty slov bez nějakého zásadnějšího obsahu. O analýze výukových výsledků píše Spomocník již více než 5 let. Docela by mě zajímalo, zda lze tyto články považovat za odborné? |
---|
|
Aféra se sledováním žáků během testů PARCC v New Jersey |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
07. 04. 2015 |
3813 |
Anotace | Článek popisuje problémy zavádění nového plošného hodnocení žáků v USA včetně související analýzy výukových výsledků a ochrany osobních údajů. | Poslední komentář | Amerikou hýbe televizní show Johna Olivera z minulého týdne, v níž kritizuje plošné testování, oba poslední prezidenty a zváště se věnuje firmě Pearson. Skutečně to stojí za zhlédnutí! https://youtu.be/J6lyURyVz7k |
---|
|
Herní výukový systém GlassLab |
 | Bc. Veronika Hnojská |
|
|
|
| |
2 komentáře |
19. 01. 2015 |
3949 |
Anotace | Informace o zajímavém americkém portálu, který nabízí volně dostupný systém umožňující učitelům aplikovat výukové hry a analyzovat výsledky jednotlivých žáků. | Poslední komentář | Velmi případný postřeh. My v roli pedagogů se budeme stále více snažit z herního prostředí, které je žákům vlastní, vydolovat, co se dá. Je zřejmé, že se k tomu nesmíme stavět nekriticky. Přesto se asi gamifikaci světa zastavit nepodaří. Glasslab chápu jako předěl ve vývoji serious games. Je to první systém, který aplikoval cloudovou analýzu výsledků. Proto má tento článek podle mě zásadní význam. Měli bychom si na jeho základě udělat představu o dalším vývoji. Asi ho budeme v dalších textech často odkazovat. Tímto bych chtěl Veronice poděkovat za dobrou práci. |
---|
|