Domů > Spomocník > Všechny články autora „Ludmila Kovaříková“

Spomocník

Digitální technologie ve vzdělávání

Články Spomocníka (19)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 19 položek
Základní vzdělávání Spomocník
24. 6. 2021 0x 3636x
Online nástroje pro výuku
Článek informuje o blogu studentů massachusettské univerzity. Na těchto stránkách studenti podávají podrobnou charakteristiku některých novějších aplikací, a to včetně pohledu skrze SAMR model.
Základní vzdělávání Spomocník
27. 5. 2021 0x 3035x
Mají nová média negativní vliv na náš wellbeing?
Studie z dubna 2021 ukazuje, že naše podvědomé odmítání určitých médií nemá opodstatnění, a upozorňuje na mylné předpoklady dřívějších výzkumů.
Základní vzdělávání Spomocník
15. 4. 2021 0x 3831x
Problémy digitální revoluce ve školách
Pro mnoho lidí mimo školství znamená současná výuka pouze přechod do online podoby. Vedení škol ovšem musí řešit mnoho dalších problémů, které s tímto přechodem souvisí a se kterými musí do budoucna…
Základní vzdělávání Spomocník
4. 3. 2021 0x 3102x
Čtení Twitteru
Článek vysvětluje, proč je nutné znát žánry nově vznikající na sociálních sítích. Na ukázce tweetů bývalého amerického prezidenta podává zjednodušený návod, jak číst politické tweety.
Základní vzdělávání Spomocník
28. 1. 2021 0x 3075x
Jak souvisí blogování s rozvojem digitální gramotnosti
Jakou strategii volit pro rozvoj digitální gramotnosti? Článek nabízí několik námětů, které mohou autentickým a dlouhodobým způsobem podpořit výuku jednotlivých kompetencí.
Základní vzdělávání Spomocník
17. 12. 2020 0x 3344x
Na co nezapomenout při blogování s dětmi
Než se pustíme s dětmi do blogování, je třeba si rozmyslet několik podstatných detailů. Čemu věnovat pozornost nám poradí zejména Kathleen Morris a Richard Byrne.
Základní vzdělávání Spomocník
12. 11. 2020 0x 4393x
Různá pojetí školních blogů
Článek popisuje několik pohledů na možný obsah žákovských blogů a práci s nimi.
Základní vzdělávání Spomocník
29. 9. 2020 0x 4992x
Jak technologie ovlivňují výuku čtenářské gramotnosti
Technologie ovlivňují i změny v dovednostech zahrnutých ve čtenářské gramotnosti. Jaké cíle je třeba nově formulovat a jak je naplňovat v hodinách, se dočteme v knize Bridging Technology and Literacy…
Základní vzdělávání Spomocník
25. 6. 2020 4x 7701x
Strategie čtení digitálních textů: společné anotace
Čtení digitálních textů se ukazuje být odlišné od čtení textů tištěných. Žáky je proto nutné naučit nové strategie a přístupy. Článek zvažuje klady a zápory typických přístupů použitých nejprve u…
Základní vzdělávání Spomocník
28. 5. 2020 0x 5368x
Integrované kurikulum
Článek podává přehled možností integrovaného vzdělávání a vysvětluje důvody, proč je nutná změna přístupu.
Základní vzdělávání Spomocník
23. 4. 2020 0x 6814x
Jak učit online
How To Teach Online je MOOC, který pomáhá učitelům se vypořádat se současným přechodem výuky do online podoby. Výběrem několika oblastí poskytuje první pomoc k tomu, abychom respektovali některé…
Základní vzdělávání Spomocník
26. 3. 2020 6x 4238x
Hyperlinkové psaní
Článek poukazuje na odlišnosti v psaní na papír a v psaní na blogy a webové stránky. Popisuje jeden z charakteristických znaků, tj. odkazy umisťované přímo v textu.
Zobrazeno 12 z 19 položek