Domů > Spomocník > Všechny články Spomocníka

Spomocník

Digitální technologie ve vzdělávání

Články Spomocníka (33)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 33 položek
Základní vzdělávání Spomocník
10. 10. 2022 0x 388x
Sborové učení online
Zpráva o podobenství, které se šíří v komunitě online učitelů. Názorně ukazuje, jak by mohlo kvalitní vzdělávání vypadat.
Základní vzdělávání Spomocník
20. 9. 2021 1x 1713x
Jak se MOOC mění na byznys
Zpráva o transakci, v níž 2U kupuje edX a která bude mít nezanedbatelný vliv na další existenci volně dostupných MOOC kurzů i na trh s online vzdělávacími programy.
Základní vzdělávání Spomocník
14. 9. 2020 0x 1829x
Za pravdu se platí, ale lži jsou zadarmo
Upoutávka na myšlenky amerického levicově orientovaného žurnalisty a spisovatele Nathana Robinsona, který se zamýšlí nad tím, co by se stalo, kdyby se podařilo zajistit zcela otevřené sdílení…
Základní vzdělávání Spomocník
23. 4. 2020 0x 5349x
Jak učit online
How To Teach Online je MOOC, který pomáhá učitelům se vypořádat se současným přechodem výuky do online podoby. Výběrem několika oblastí poskytuje první pomoc k tomu, abychom respektovali některé…
Základní vzdělávání Spomocník
7. 10. 2019 0x 2473x
Davův seminář otevřené pedagogiky
Zpráva o obsahu zajímavého prezenčního semináře, který nedávno realizoval Dave Cormier v rámci kurzu Digital Pedagogy Lab pro mezinárodní skupinu učitelů v kanadském Torontu.
Základní vzdělávání Spomocník
10. 6. 2019 2x 3513x
Standardy interoperability podle CoSN
Zpráva o nástroji amerického sdružení Consortium for School Networking, které na základě standardů interoperability pomáhá školským úřadům řídit integraci technologií do výukového procesu.
Základní vzdělávání Spomocník
25. 3. 2019 0x 3305x
Démonologie podle Marka Pesceho
Zpráva o setkání dvou vrcholných odborníků v oboru vzdělávacích technologií – Douglase Rushkoffa a Marka Pesceho, kteří se v rámci kampaně Rushkoffovy knihy Team Human sešli v New Yorku, aby…
Základní vzdělávání Spomocník
20. 11. 2017 0x 3083x
Od paradoxu využitelnosti k hypotéze remixu
Příspěvek popisuje aktuální posun v aplikaci OER (otevřených výukových zdrojů) do výuky na základě poznatků, které publikoval přední vědec tohoto oboru David Wiley a předložil veřejnosti v rámci MOOC…
Základní vzdělávání Spomocník
21. 3. 2016 17x 11581x
Sci-Hub versus Elsevier
Zpráva o projednávání žaloby podané poskytovatelem placeného přístupu k vědeckým publikacím Elsevier proti online službě kazašsko-ruské studentky Alexandry Elbakyan nazvané Sci-Hub, která porušuje…
Základní vzdělávání Spomocník
10. 3. 2016 2x 5165x
Směřuje americké školství k otevřenosti nebo k trhu?
Zpráva založená na dvou protichůdných postupech implementace digitálních učebních materiálů v USA naznačuje, jaké problémy bude jistě třeba řešit i u nás při realizaci Strategie digitálního…
Základní vzdělávání Spomocník
2. 11. 2015 1x 3005x
Jak moc je otevřené vzdělávání otevřené?
Zpráva o výroční konferenci EDEN 2015 na základě svědectví přímého účastníka Grahama Attwella a dalších zdrojů, které přinášejí nová zjištění z oblasti uplatňování otevřenosti ve školství nejen v EU.
Základní vzdělávání Spomocník
12. 10. 2015 0x 3636x
Personalizovaný Lumen Courseware s OER
Zpráva o inovativním systému řízení výuky firmy Lumen, který do kontroly činnosti zapojuje uživatele. Na vývoji se podílí známý propagátor otevřených výukových zdrojů (OER) David Wiley.
Zobrazeno 12 z 33 položek