Domů > Spomocník > Články s klíčovým slovem „konstruktivismus“

Spomocník

Digitální technologie ve vzdělávání

Články Spomocníka (28)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 28 položek
Základní vzdělávání Spomocník
4. 4. 2016 0x 6819x
Výukový a vzdělávací software nově a jinak
Postupně probíhající změna role učitele přináší i nový nebo inovovaný pohled na didaktické prostředky, které mohou žáci ve výuce využívat. Ve školách začíná být využíván i jiný než tradiční výukový a…
Základní vzdělávání Spomocník
29. 2. 2016 11x 12242x
Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie
Nová reforma školství zahájená v roce 2015 ve Finsku přináší revoluci, o jejíž základech se v Česku zatím příliš nediskutuje. Článek se snaží upozornit na skutečnost, že jedním z klíčových prvků této…
Základní vzdělávání Spomocník
3. 12. 2015 3x 8146x
Stanou se nám Finové nedostižným vzorem?
Druhá část popisu stávajících změn ve finském školství se věnuje aktuální reformě, která příkladným způsobem do výukového procesu implementuje digitalizaci.
Základní vzdělávání Spomocník
23. 11. 2015 0x 8126x
Mobil díky senzorům všudypřítomnou didaktickou pomůckou
Článek je inspirací pro učitele, jak využít čidla mobilních zařízení žáků (BYOD) ve výuce směrem ke konstruktivisticky pojatým badatelsky orientovaným aktivitám.
Základní vzdělávání Spomocník
3. 9. 2015 5x 4374x
Co má Sputnik společného se vzdělávacími technologiemi
Zamyšlení nad historickým vývojem vzdělávacích technologií v USA po 2.sv.v. a souvislostmi se studenou válkou, závody ve zbrojení a dobýváním kosmu. To vše s naznačením souvislostí se současným…
Základní vzdělávání Spomocník
10. 3. 2015 0x 7127x
Pesceho hypermimesis
Výklad pojmu hypermimesis, který pro masově se šířící napodobování toho, co v online prostředí dělají ostatní, zavádí americko-australský odborník na nová media profesor University of Sydney Mark…
Základní vzdělávání Spomocník
27. 10. 2014 0x 8220x
Kdy dojde k technologické personalizaci výuky?
Malé zamyšlení nad možnostmi individualizace či dokonce personalizace výukového procesu iniciované současnou polemikou mezi odborníky podložené přehledem historického vývoje této problematiky.
Základní vzdělávání Spomocník
20. 10. 2014 0x 10051x
Je konektivismus didaktickou teorií?
Bližší popis podstaty konektivismu jako didaktické teorie založený na reakci Stephena Downese na dotaz studentů amerického kurzu DVPP shrnující též aktuální polemiky vztahující se k tomuto tématu.
Základní vzdělávání Spomocník
21. 10. 2013 0x 6645x
No Need To Study
Zamyšlení nad službou nabízející na komerční bázi vytvoření práce, vykonání online testu či přímo kompletní účast v celém online kurzu za toho, kdo si zaplatí.
Základní vzdělávání Spomocník
19. 8. 2013 0x 10763x
Tři generace online pedagogiky
Další z příspěvků kanadského vědce a profesora Athabasca University Terry Andersona, který se zabývá vlivem pedagogiky na online vzdělávání a konstatuje, že technologie v některých případech výukový…
Základní vzdělávání Spomocník
14. 12. 2009 0x 6855x
Proč nemají žáci rádi školu?
Článek shrnuje argumenty profesora kognitivní psychologie na University of Virginia Daniela Willinghama o tom, proč žáci často nemají školu rádi.
Základní vzdělávání Spomocník
4. 5. 2009 0x 1928x
Pamplona protentokrát místo býkům patřila robotům
Zpráva o zajímavé akci, která byla součástí mezinárodního projektu zabývajícího se využitím robotů ve vzdělávání.
Zobrazeno 12 z 28 položek