Spomocník Články s klíčovým slovem „konstruktivismus“

Spomocník

Digitální technologie ve vzdělávání

Články Spomocníka (32)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 32 položek
Základní vzdělávání Spomocník
22. 1. 2018 0x 9734x

Vývoj vzdělávacích technologií v roce 2018

Přehledový článek, který shrnuje předpokládaný vývoj vzdělávacích technologií v roce 2018 na základě vyjádření amerických expertů pro eSchool News.
Základní vzdělávání Spomocník
19. 6. 2017 3x 7905x

Digitální pedagogika a distribuované poznávání

Článek shrnuje současný vliv digitálních technologií na vývoj pedagogiky a s odkazem na práci Dennise Frezza vysvětluje pojem „distribuované poznávání“.
Základní vzdělávání Spomocník
22. 5. 2017 1x 18719x

Mikroučení – model personalizovaného vzdělávání

Základní informace o moderní formě učení propojující tradiční instruktivní způsoby aplikace technologií s metodami použitelnými v éře mobilních zařízení a cloud computingu.
Základní vzdělávání Spomocník
19. 9. 2016 1x 6480x

Adaptivní student, ne adaptivní výuka

Shrnutí aktuálního stavu vývoje personalizovaných, technologiemi podporovaných výukových systémů, které se snaží o individualizaci výukového procesu. Text vznikl na základě příspěvku z blogu…
Základní vzdělávání Spomocník
4. 4. 2016 0x 9036x

Výukový a vzdělávací software nově a jinak

Postupně probíhající změna role učitele přináší i nový nebo inovovaný pohled na didaktické prostředky, které mohou žáci ve výuce využívat. Ve školách začíná být využíván i jiný než tradiční výukový a…
Základní vzdělávání Spomocník
29. 2. 2016 11x 15835x

Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie

Nová reforma školství zahájená v roce 2015 ve Finsku přináší revoluci, o jejíž základech se v Česku zatím příliš nediskutuje. Článek se snaží upozornit na skutečnost, že jedním z klíčových prvků této…
Základní vzdělávání Spomocník
3. 12. 2015 3x 10533x

Stanou se nám Finové nedostižným vzorem?

Druhá část popisu stávajících změn ve finském školství se věnuje aktuální reformě, která příkladným způsobem do výukového procesu implementuje digitalizaci.
Základní vzdělávání Spomocník
23. 11. 2015 0x 10815x

Mobil díky senzorům všudypřítomnou didaktickou pomůckou

Článek je inspirací pro učitele, jak využít čidla mobilních zařízení žáků (BYOD) ve výuce směrem ke konstruktivisticky pojatým badatelsky orientovaným aktivitám.
Základní vzdělávání Spomocník
3. 9. 2015 5x 6034x

Co má Sputnik společného se vzdělávacími technologiemi

Zamyšlení nad historickým vývojem vzdělávacích technologií v USA po 2.sv.v. a souvislostmi se studenou válkou, závody ve zbrojení a dobýváním kosmu. To vše s naznačením souvislostí se současným…
Základní vzdělávání Spomocník
10. 3. 2015 0x 8535x

Pesceho hypermimesis

Výklad pojmu hypermimesis, který pro masově se šířící napodobování toho, co v online prostředí dělají ostatní, zavádí americko-australský odborník na nová media profesor University of Sydney Mark…
Základní vzdělávání Spomocník
27. 10. 2014 0x 10651x

Kdy dojde k technologické personalizaci výuky?

Malé zamyšlení nad možnostmi individualizace či dokonce personalizace výukového procesu iniciované současnou polemikou mezi odborníky podložené přehledem historického vývoje této problematiky.
Základní vzdělávání Spomocník
20. 10. 2014 1x 13810x

Je konektivismus didaktickou teorií?

Bližší popis podstaty konektivismu jako didaktické teorie založený na reakci Stephena Downese na dotaz studentů amerického kurzu DVPP shrnující též aktuální polemiky vztahující se k tomuto tématu.
Zobrazeno 12 z 32 položek