NPI
Vedeme školu
Metodický portál RVP.CZ
Zapojme všechny
Digitalizace vzdělávání
Revize RVP
EduRevue
MojeEdu
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Spomocník
Články s klíčovým slovem „AI“
Spomocník
Digitální technologie ve vzdělávání
Vyhledat
Články Spomocníka
(122)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
122
položek
Zpět
1
2
3
4
5
6
...
11
Další
Základní vzdělávání
Spomocník
25. 6. 2025
0x
233x
Když lidé mluví jako ChatGPT
AI neovlivňuje jen to, co a jak píšeme. Mění i způsob, jakým mluvíme a komunikujeme s ostatními lidmi.
Základní vzdělávání
Spomocník
23. 6. 2025
0x
235x
Jak na distanční výuku v éře AI agentů
Informace o tom, jak se podle americké expertky na online vzdělávání Philippy Hardman vyvíjí tato problematika v souvislosti s prudkým rozvojem umělé inteligence a využíváním AI agentů.
Základní vzdělávání
Spomocník
16. 6. 2025
0x
325x
Být člověkem v roce 2035
Zpráva o zajímavém výzkumu vědeckého centra americké Eton University, jehož cílem bylo předpovědět vývoj světa vlivem technologií a AI do roku 2035.
Základní vzdělávání
Spomocník
9. 6. 2025
0x
333x
Poslední zkouška lidskosti
Zpráva o projektu, jehož cílem je umocnění schopností velkých jazykových modelů AI na úroveň přesahující obecnou umělou inteligenci.
Základní vzdělávání
Spomocník
2. 6. 2025
0x
311x
David Wiley spojuje otevřené vzdělávání s AI a TPCK
Zpráva o zajímavém vývoji poznatků známého propagátora otevřených výukových zdrojů (OER) Davida Wileyho v souvislosti s aplikací velkých jazykových modelů (LLM), který vyústil v definování…
Základní vzdělávání
Spomocník
26. 5. 2025
0x
368x
Jsme konečně na prahu revoluční změny ve vzdělávání?
Zpráva o vývoji poznatků známého duchovního otce konektivismu profesora George Siemense a o jeho spoluúčasti na založení startupu Matter and Space.
Základní vzdělávání
Spomocník
12. 5. 2025
0x
657x
Jak má vypadat AI gramotnost, nechceme-li být ovlivňováni
Alarmující zpráva o vývoji v oblasti možného záměrného ovlivňování funkce LLM, vztahu k potřebné AI gramotnosti a možnému budoucímu vývoji.
Základní vzdělávání
Spomocník
5. 5. 2025
0x
400x
Jak omezovat konspirační teorie pomocí AI
Zpráva o výzkumu amerických vědců, v němž se pokusili ověřit možnost využití AI k potlačování konspiračních teorií.
Základní vzdělávání
Spomocník
28. 4. 2025
0x
434x
Definice AGI podle Fadela
Informace o tom, jak si specifikaci přicházející obecné umělé inteligence představuje zakladatel bostonského Centra pro transformaci kurikula Charles Fadel.
Základní vzdělávání
Spomocník
7. 4. 2025
0x
598x
Jak učit s AI podle Spencera
Zpráva o tom, jak popisuje vzdělávací prostředí využívající umělou inteligenci známý americký expert John Spencer.
Základní vzdělávání
Spomocník
2. 4. 2025
0x
518x
Jak se školy mohou připravit na AI kyberútoky
Kvůli generativním útokům, využívajících umělou inteligenci, se školy stávají mnohem zranitelnější, než tomu bylo doposud. Bránit se proti nim však mohou opět pomocí umělé inteligence. Tento článek…
Základní vzdělávání
Spomocník
25. 3. 2025
0x
598x
Výzkumy odhalují, jak generativní AI ovlivňuje lidské učení
Zpráva o analýze závěrů aktuálních výzkumů, kterou udělala odbornice na výukové využití AI Philippa Hardman, odhalující negativní dopad LLM na nekontrolované využití ve vzdělávání.
Zobrazeno
12
z
122
položek
Zpět
1
2
3
4
5
6
...
11
Další
Přejít na hlavní stránku
O Spomocníkovi
Ochrana osobních údajů
Národní pedagogický institut České republiky © 2025