Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Finské školství a ICT: 4. Spolupráce, podpora a profesní rozvoj učitelů |
 | Marek Lisý |
|
|
|
| |
|
24. 01. 2019 |
1722 |
Anotace | Čtvrtý díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle. | Poslední komentář | |
---|
|
Finské školství a ICT: 3. ICT kurikulum na prvním stupni |
 | Marek Lisý |
|
|
|
| |
|
23. 01. 2019 |
2123 |
Anotace | Třetí díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle. | Poslední komentář | |
---|
|
Finské školství a ICT: 2. Práce ICT metodika |
 | Marek Lisý |
|
|
|
| |
|
22. 01. 2019 |
2105 |
Anotace | Druhý díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle. | Poslední komentář | |
---|
|
Finské školství a ICT: 1. Informační systémy |
 | Marek Lisý |
|
|
|
| |
|
21. 01. 2019 |
1765 |
Anotace | První díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle. | Poslední komentář | |
---|
|
I finští učitelé mají občas starosti |
 | Miroslav Dvořák |
|
|
|
| |
2 komentáře |
02. 10. 2017 |
3588 |
Anotace | Zpráva o návštěvě autora v jedné finské škole se zvláštním zaměřením na technologie. | Poslední komentář | Děkuji panu autorovi za pěkný příspěvek. Ve finské škole jsem sice nebyla, ale do Finska a Skandinávie jezdím často a tak malinko tu atmosféru znám. Moc bych si přála, abychom se i v našich školách posunuli směrem k pohodě a technologie přijali přirozeně jako prostředek poznávání světa a snad i k odstraňování bariér mezi námi. Mnohde to tak jistě funguje, ale zdaleka ne všude. Snadné to není, ale i tam na severu si svou cestu museli prošlapat. |
---|
|
Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
11 komentářů |
29. 02. 2016 |
9817 |
Anotace | Nová reforma školství zahájená v roce 2015 ve Finsku přináší revoluci, o jejíž základech se v Česku zatím příliš nediskutuje. Článek se snaží upozornit na skutečnost, že jedním z klíčových prvků této reformy je změna uskutečňovaná prostřednictvím digitálních technologií – ty mohou hrát v učení a vzdělávání několik důležitých rolí. | Poslední komentář | S ohledem na komentáře č. 9 a 10 byl upraven text článku (označeno hvězdičkou). Děkujeme za upozornění. |
---|
|
Cubanovy principy úspěšné reformy školství |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
22 komentářů |
21. 12. 2015 |
4630 |
Anotace | Přehled zásad pro úspěšné zavádění změn do školství známého emeritního profesora Stanfordu, vědce na poli vzdělávacích technologií Larryho Cubana. | Poslední komentář | Abych tu naši trochu \"zaťatou\" při s panem doktorem Kocourkem poněkud odlehčil: Zdá se mně, že tato pře získala postupně poněkud kocourkovský nádech (přirozeně slovo kocourkovský se zde týká bájného/scifistického Kocourkova, aby nedošlo k omylu).
A též chápu dr. Brdičku, že už se mu to nechce vůbec dále číst. Tohle je proto také můj poslední příspěvek v diskusi k tomuto tématu. |
---|
|
Stanou se nám Finové nedostižným vzorem? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
03. 12. 2015 |
6640 |
Anotace | Druhá část popisu stávajících změn ve finském školství se věnuje aktuální reformě, která příkladným způsobem do výukového procesu implementuje digitalizaci. | Poslední komentář | Narazil jsem na americký výzkum, který trochu poodhaluje důvody vedoucí k preferování psaní na klávesnici. Američané při přechodu na počítačové rozhodné plošné testování zjišťují, že se rozdíly mezi žáky zvětšují. Při zkoumání příčin dospěli k závěru, že problém způsobuje rozdílná schopnost pracovat na počítači. Výsledky těch, kteří nemají dost příležitostí s počítačem pracovat, se zhoršují. Tento hendikep je třeba vyrovnávat. http://hechingerreport.org/online-writing-tests-widen-achievement-gap/ |
---|
|
Chyby globálních reforem školství podle Sahlberga |
 | Radek Čuma |
|
|
|
| |
|
30. 11. 2015 |
4297 |
Anotace | První část aktuální informace o vývoji finského školství, které provádí novou reformu založenou na digitalizaci a dosažení výukových cílů pro 21. století. | Poslední komentář | |
---|
|
Bude PISA 2009 pro nás poučením? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
13. 12. 2010 |
16552 |
Anotace | Studie snažící se popsat, jaká opatření mohou pomoci změnit zhoršující se výsledky našeho školství v mezinárodních srovnáních. | Poslední komentář | Díky za tento článek. Určitě je pro nás pro všechny k zamyšlení. Věřím v nastartování činností, které podpoří rozvoj čtenářské gramotnosti. Jak čtu Vaše příspěvky i příspěvky kolegů, myslím, že máme všichni společný cíl. |
---|
|