Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Khanova škola v Digicentru – část 2.: Projekt s Khanovou školou a technologická výuka budoucnosti |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
10. 05. 2019 |
2852 |
Anotace | Druhý díl o setkání v brněnském Digicentru s Alenou Vlachovou z Khanovy školy. | Poslední komentář | |
---|
|
Classtime |
 | Jakub Henzl |
|
|
|
| |
|
14. 02. 2019 |
1869 |
Anotace | Recenze aplikace použitelné pro zpětnou vazbu od žáků a ověřování dosažených výukových výsledků, která zjevně plánuje lokalizaci do češtiny. | Poslední komentář | |
---|
|
Analýza dat v rukou koordinátora technologií |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
23. 01. 2017 |
3186 |
Anotace | Článek na základě informací z amerického Wisconsinu rozebírá problematiku zavádění digitální analýzy výukových výsledků do činnosti učitelů z pohledu koordinátora (metodika) ICT. | Poslední komentář | No právě, jde o to, aby žák na svém přístroji dělal hodnotitelné výukové aktivity. Tady nejde primárně o evidenci docházky a chování. Na počátku bývá převrácená třída, na konci celý systém aktivit naplňujících minimální standardy. Jakkoli jsme zatím daleko, budou nám brzy takové systémy vnucovány. Musíme vědět, co od nich čekat a jak s nimi pracovat. |
---|
|
Vyznání George Siemense |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
19. 10. 2015 |
3511 |
Anotace | Osobní vyznání jednoho ze zakladatelů didaktické koncepce konektivismu, dokumentující jeho současný odklon od systémů řízení výuky chápajících lidi jako součást svého umělou inteligencí disponujícího prostředí a návrat k humanisticky orientovaným postupům implementace technologií. | Poslední komentář | Další článek na stejné téma (Knewton) napsal Michael Feldstein - Yes, I did say that Knewton is “selling snake oil”. Budeme se k tomu muset v blízké době vrátit. |
---|
|
Herní výukový systém GlassLab |
 | Bc. Veronika Hnojská |
|
|
|
| |
2 komentáře |
19. 01. 2015 |
3955 |
Anotace | Informace o zajímavém americkém portálu, který nabízí volně dostupný systém umožňující učitelům aplikovat výukové hry a analyzovat výsledky jednotlivých žáků. | Poslední komentář | Velmi případný postřeh. My v roli pedagogů se budeme stále více snažit z herního prostředí, které je žákům vlastní, vydolovat, co se dá. Je zřejmé, že se k tomu nesmíme stavět nekriticky. Přesto se asi gamifikaci světa zastavit nepodaří. Glasslab chápu jako předěl ve vývoji serious games. Je to první systém, který aplikoval cloudovou analýzu výsledků. Proto má tento článek podle mě zásadní význam. Měli bychom si na jeho základě udělat představu o dalším vývoji. Asi ho budeme v dalších textech často odkazovat. Tímto bych chtěl Veronice poděkovat za dobrou práci. |
---|
|
Poskytovatelé vzdělávacích aktivit a xAPI |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
18. 09. 2014 |
4435 |
Anotace | Informace o vývoji systémů využívajících rozhraní pro zaznamenávání a analýzu výukových výsledků xAPI, které je současným pokračovatelem rozšiřujícím možnosti eLearningového standardu SCORM. | Poslední komentář | Velice přínostný článek o tématu, které je mnohem důležitější, než si většina lidí zřejmě uvědomuje.
Osobně se domnívám, že SCORM je mrtvý, především proto, že je natolik málo restriktivní, že neumožńuje reálný přenos dat mezi aplikacemi. xAPI vypadá funkčně lépe, jako RDF, ale opět se bojím vágnosti. Otázkou je, co to vlastně má přinést, jestli mobilitu nebo interní záznam činností.
Ještě možná jeden komentář, který je problematický u všech ontologií - jak najít tu správnou. Dnes josu už pěkné experimenty na počítačové zpracování emocí a je otázkou, zda to tento formát umí rozumně implementovat. Jak to navázat na sémantické aplikace, dialogové systémy atd. |
---|
|
Současný stav vývoje systémů adaptivního řízení výuky |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
14 komentářů |
07. 04. 2014 |
10146 |
Anotace | Druhý díl seriálu popisujícího současný stav využití aplikací založených na velkých datech ve školství v USA a nejen tam. Zabývá se především existujícími aplikacemi a problémy s jejich nasazením spojenými. | Poslední komentář | Kauza inBloom je i po 3 letech stále živá - studie Audrey Watters: Rationalizing Those 'Irrational' Fears of inBloom. |
---|
|
Jsou velká data velkým potenciálem nebo velkou chybou? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
10 komentářů |
31. 03. 2014 |
6279 |
Anotace | První díl dvoudílného seriálu popisujícího současný stav využití aplikací založených na velkých datech ve školství v USA a nejen tam. Zabývá se především obecnými možnostmi a riziky, která jejich aplikace přináší. | Poslední komentář | Aby data nebyla zneužívána, stačí, když je majitel dat (t.j. učitel) nikomu dalšímu nedá. Zejména ne nějakému centrálnímu úřadu.
V Česku je toto konstatování zcela jasné a bezesporné - všem nám přece chodí reklamní SMS na telefonní čísla, která jsme žádné reklamní agentuře nepředali.
Do jaké míry pro nás zrovna dnešní Británie může být příkladem hodným následování je ve hvězdách. Ona už ta Británie není co bejvala. A jak moc jsou britské centrální úřady důvěryhodné, když i premiér je nezanedbatelným počtem Britů považován za nechutného podrazáka. Jehož vláda vynakládá značné úsilí, mimo jiné, na zajištění přístupu státních orgánů k soukromé komunikaci britských poddaných. |
---|
|
Nový pohled na schopnost technologií ověřovat výukové výsledky |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
4 komentáře |
06. 05. 2013 |
7330 |
Anotace | Článek se zabývá aktuálními výstupy bádání evropských vědců na poli vzdělávacích technologií zvláště v oblasti počítačového hodnocení výukových výsledků. Popisuje paradigmatickou změnu směrem k analýze velkých dat a aplikaci umělé inteligence. | Poslední komentář | Obávám se, že kromě nedodržení pravidel se zde jedná též o záměr ovlivnit výklad ve prospěch určité skupiny, která má na důsledcích jiný, než čistě vědecký zájem. |
---|
|
Spolupráce MIT a Khan Academy v duchu převrácené třídy |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
09. 05. 2012 |
4342 |
Anotace | Informace o nové iniciativě MIT, v jejímž rámci budou studenti tvořit výuková videa aplikovaná prostřednictvím Khan Academy do výuky žáků ZŠ a SŠ. | Poslední komentář | Dobrý den, Tomáš se při zakládání EffaAcademy inspiroval Salmanem Khanem. Jeho videa mají i poměrně vysokou sledovanost, zvláště, když vezmeme v úvahu, že je vůbec nikde nepropagoval. Dobrá zpráva je, že se tvorbě videí chce věnovat i v příštím roce.
Všem kdo si na tvorbu vlastních videí, jako to dělá Tomáš, netroufnou si dovoluji připomenout možnost pomáhat nám s překlady videí KhanAcademy. Více info na www.facebook.com/khanacademy.cz nebo mi napište na : marmat@centrum.cz Předem díky :-)
|
---|
|