Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Davův seminář otevřené pedagogiky |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
07. 10. 2019 |
1446 |
Anotace | Zpráva o obsahu zajímavého prezenčního semináře, který nedávno realizoval Dave Cormier v rámci kurzu Digital Pedagogy Lab pro mezinárodní skupinu učitelů v kanadském Torontu. | Poslední komentář | |
---|
|
Démonologie podle Marka Pesceho |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
25. 03. 2019 |
2011 |
Anotace | Zpráva o setkání dvou vrcholných odborníků v oboru vzdělávacích technologií – Douglase Rushkoffa a Marka Pesceho, kteří se v rámci kampaně Rushkoffovy knihy Team Human sešli v New Yorku, aby realizovali veřejné vystoupení doplněné nahráváním podcastu. | Poslední komentář | |
---|
|
Nástroje pro práci s audiovizuálními médii |
 | Michal Kalimon |
|
|
|
| |
1 komentář |
15. 02. 2016 |
2760 |
Anotace | Popis dvou vybraných cloudových nástrojů pro práci s audiovizuálními médii, které mají zvláštní postavení díky možnostem využití ve výuce, s odkazem na další učitelům doporučované podobné aplikace. | Poslední komentář | Návodný článek s dobrými tipy na interakce s videem. YouTube skrývá z hlediska výukového využití (myslím na straně tvořícího studenta) velký potenciál. Popsané nástroje lze skvěle využít při mnoha různorodých výukových činnostech a výsledkem je multimediální interaktivní materiál. |
---|
|
Open source v Anglii |
 | Stanislav Havlík |
|
|
|
| |
2 komentáře |
15. 10. 2015 |
4502 |
Anotace | Článek informuje o zavádění open-source softwaru do škol v Anglii a upozorňuje na souvislost s novým pojetím tamní výuky informatiky. | Poslední komentář | Nemohu jinak, než panu Kocourkovi opět poděkovat. Jsme opravdu rádi, že nás někdo čte! Ano, dívky pravděpodobně používají OSS jen uživatelsky a mohly by tedy klidně dostat jen free software. Jen nevím, zda je v této kategorii dostatečná nabídka? |
---|
|
Paradox prádelní šňůry |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
22. 06. 2015 |
3516 |
Anotace | Zpráva o zajímavém principu doprovázejícím tvorbu a využití volně dostupných materiálů ve školství i jinde inspirovaná výkladem známého autora pojmu web 2.0 a majitele nakladatelství počítačové literatury Tima O'Reillyho. | Poslední komentář | Je samozřejmě privilegiem každého uživatele portálu hodnotit anonymně. Pro autora je ovšem přímo zásadní znát důvody nepříliš kladného hodnocení. Proto prosím toho, kdo tomuto článku dal 3*, aby své hodnocení zdůvodnil. Děkuji! |
---|
|
Proč může být open-source Pandořinou skřínkou |
 | Dalibor Kokeš |
|
|
|
| |
15 komentářů |
05. 02. 2015 |
4206 |
Anotace | Článek diskutuje problematiku využití proprietárního (komerčního) software versus open source ve výuce na základních školách. Vzhledem k aktuálnosti problematiky se dá předpokládat, že vyvolá polemiku. | Poslední komentář | Též bych rád všem poděkoval. I když flame, byla to názorná ukázka užitečnosti otevřenosti pro výchovu. Daliborovi jsem se snažil vysvětlit, jak jeho názory budou přijaty, ale docela jistě se mi to zdaleka nepodařilo tak, jak se to povedlo teď, když jsme jeho text zveřejnili. I já mu přeji mnoho úspěchů v praxi! Myslím, že přehnanost přirovnání open source k Pandořině skříňce je již docela zřejmá. |
---|
|
Představení typografického systému Latex |
 | Michal Řepík |
|
|
|
| |
2 komentáře |
11. 12. 2014 |
4306 |
Anotace | Praktický popis využití známého textového procesoru původně určeného hlavně matematikům, který se stále rozvíjí a je používán pro opravdu seriózní práci. Navíc patří mezi nástroje volně dostupné. | Poslední komentář | Velmi povedené, díky za článek :-) Možná bych ještě zmínil jméno Donald Knuth, ale to ani není výtka. (Jinak instalace v jiných OS, třeba pod Linuxem, je pak opravdu triviální.) |
---|
|
Open Source pro potřeby vzdělávání |
 | Bc. Luděk Petráň |
|
|
|
| |
3 komentáře |
10. 11. 2014 |
6231 |
Anotace | Článek se inspirován zahraničními zdroji zabývá možnostmi využití multiplatformního Open Source software pro vzdělávací účely. | Poslední komentář | Zdravím, velmi povedený článek, jen jsem chtěl poopravit, že Open-sankoré je lokalizováno také do češtiny :-) |
---|
|
Brewster Kahle a jeho stroj na cestování časem |
 | Karolina Lišková |
|
|
|
| |
|
11. 03. 2013 |
3349 |
Anotace | Článek seznamuje se zakladatelem internetového archivu Brewsterem Kahlem, úspěšným podnikatelem a vášnivým zastáncem otevřeného přístupu k internetu. Svou kariéru zaměřil na archivaci internetového obsahu a jeho zpřístupňování veřejnosti. | Poslední komentář | |
---|
|
ICT kompetence učitele v kontextu vzdělávání pro 21. století |
 | Lukáš Kotek |
|
|
|
| |
3 komentáře |
21. 02. 2013 |
6084 |
Anotace | Článek v návaznosti na konferenci o technologiích ve vzdělávání Microsoft Partners in Learning 2012 Global Forum řeší, jaký by měly její výsledky mít dopad na kompetence a přípravu učitelů. | Poslední komentář | Bořivoj Brdička: Ještě jednou děkuji za milá slova. K otázce ohledně toho, jak dostat tyto věci k zodpovědným činitelům. Asi to bude těžké. Nicméně domnívám se, že na mnoha k tomuto relevantních pozicích v minulosti seděli lidé, kteří byli schopní prosazovat ve vzdělávání v oblasti ICT rozumný přístup a věřím, že byli i otevření různým názorům. Ať jsem konkrétní - měl jsem možnost se seznámit s přípravou maturity z ICT a věřím, že to byl krok nadějným směrem (byť netvrdím, že krok zcela v duchu mého článku). Bohužel, způsob, kterým se ministerstvo s touto prací vypořádalo (a lidmi), mě - v kontextu v úvodu zmíněné otázky - naplňuje spíše skepsí.
Martin Rusek: Toť otázka. Pakliže bereme ICT pouze jako něco "upotřebitelného" v rámci jiných oborů, pak by bylo prolnutí a zánik asi možný (byť, jak i píšu v článku, nejsou mnohé dílčí vzdělávací oblasti v ICT natolik univerzální a tak samy o sobě nezávislé, že je lze vyčlenit?). Ale vnímám tu jednu důležitější věc. V okamžiku, kdy naše základní kurikulární dokumenty pracují spíše se schopnostmi než znalostmi a je zdůrazňován přesah jednotlivých předmětů, není vůbec členění našich studijních oborů striktně na IT, chemii apod. už poněkud přežité? Idea oboru "Science", který by v sobě zahrnoval právě třeba předtím zmíněné obory plus, řekněme, matematiku je svůdná.
|
---|
|