Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Brewster Kahle a jeho stroj na cestování časem |
 | Karolina Lišková |
|
|
|
| |
|
11. 03. 2013 |
3344 |
Anotace | Článek seznamuje se zakladatelem internetového archivu Brewsterem Kahlem, úspěšným podnikatelem a vášnivým zastáncem otevřeného přístupu k internetu. Svou kariéru zaměřil na archivaci internetového obsahu a jeho zpřístupňování veřejnosti. | Poslední komentář | |
---|
|
Davův seminář otevřené pedagogiky |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
07. 10. 2019 |
1438 |
Anotace | Zpráva o obsahu zajímavého prezenčního semináře, který nedávno realizoval Dave Cormier v rámci kurzu Digital Pedagogy Lab pro mezinárodní skupinu učitelů v kanadském Torontu. | Poslední komentář | |
---|
|
Démonologie podle Marka Pesceho |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
25. 03. 2019 |
2001 |
Anotace | Zpráva o setkání dvou vrcholných odborníků v oboru vzdělávacích technologií – Douglase Rushkoffa a Marka Pesceho, kteří se v rámci kampaně Rushkoffovy knihy Team Human sešli v New Yorku, aby realizovali veřejné vystoupení doplněné nahráváním podcastu. | Poslední komentář | |
---|
|
Google Wave - jak by vypadal email, kdyby byl vynalezen dnes? |
 | Andrea Patáková |
|
|
|
| |
|
25. 06. 2009 |
2246 |
Anotace | Článek informuje o Google Wave, což je platforma pro online komunikaci a spolupráci mezi libovolným počtem lidí probíhající v reálném čase. Google Wave v sobě kombinuje prvky emailu, chatu, wiki, sociálních sítí, sdílení obrázků a vytváří tak elegantní a interaktivní komunikační nástroj použitelný z internetového prohlížeče. | Poslední komentář | |
---|
|
Historie volného sdílení na internetu |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
03. 01. 2012 |
7254 |
Anotace | První ze seriálu článků zabývajících se otevřenými výukovými zdroji a jejich vlivem na školství. Zprostředkovaně, díky souvislosti s možností svobodného vzdělávání pro všechny, i dopadem na celou společnost. | Poslední komentář | I mne zaujala stejná část textu jako pana Sotoláře, především to o rychlosti dětských reakcí. Snad je to klíč k tomu, proč tak těžko nacházíme s dětmi společnou řeč. Prostě jim nestačíme. Myslím, že to bylo tak vždy, jen je díky technologiím vše tak nějak rychlejší. A nejsem přesvědčena, že je to tak zlé s menší schopností souvislé práce - když jim o něco jde, nevidí, neslyší :-)
Potěšil mne "fenomén sdílení" - snad proto, že jsem velmi podobně nastavená. A učitel nemusí být génius, aby věděl, že když se žáci učí navzájem, tak je efekt mnohem lepší. Ten, který učí si ujasňuje pojmy a systém, ten, který je učen, získává informace v mnohem přístupnějším balení.
PS: Také se vám, učitelům, stalo, že jste si kladli otázku "Proč tak jednoduchou věc nedokáže pochopit?" Tak to je přesně ono - prostě proto, že to vysvětlujeme z našeho "dospěláckého" pohledu.
Děkuji za báječné téma. |
---|
|
ICT kompetence učitele v kontextu vzdělávání pro 21. století |
 | Lukáš Kotek |
|
|
|
| |
3 komentáře |
21. 02. 2013 |
6076 |
Anotace | Článek v návaznosti na konferenci o technologiích ve vzdělávání Microsoft Partners in Learning 2012 Global Forum řeší, jaký by měly její výsledky mít dopad na kompetence a přípravu učitelů. | Poslední komentář | Bořivoj Brdička: Ještě jednou děkuji za milá slova. K otázce ohledně toho, jak dostat tyto věci k zodpovědným činitelům. Asi to bude těžké. Nicméně domnívám se, že na mnoha k tomuto relevantních pozicích v minulosti seděli lidé, kteří byli schopní prosazovat ve vzdělávání v oblasti ICT rozumný přístup a věřím, že byli i otevření různým názorům. Ať jsem konkrétní - měl jsem možnost se seznámit s přípravou maturity z ICT a věřím, že to byl krok nadějným směrem (byť netvrdím, že krok zcela v duchu mého článku). Bohužel, způsob, kterým se ministerstvo s touto prací vypořádalo (a lidmi), mě - v kontextu v úvodu zmíněné otázky - naplňuje spíše skepsí.
Martin Rusek: Toť otázka. Pakliže bereme ICT pouze jako něco "upotřebitelného" v rámci jiných oborů, pak by bylo prolnutí a zánik asi možný (byť, jak i píšu v článku, nejsou mnohé dílčí vzdělávací oblasti v ICT natolik univerzální a tak samy o sobě nezávislé, že je lze vyčlenit?). Ale vnímám tu jednu důležitější věc. V okamžiku, kdy naše základní kurikulární dokumenty pracují spíše se schopnostmi než znalostmi a je zdůrazňován přesah jednotlivých předmětů, není vůbec členění našich studijních oborů striktně na IT, chemii apod. už poněkud přežité? Idea oboru "Science", který by v sobě zahrnoval právě třeba předtím zmíněné obory plus, řekněme, matematiku je svůdná.
|
---|
|
Linux šitý na míru škole |
 | Viktor Fuglík |
|
|
|
| |
|
07. 05. 2009 |
1852 |
Anotace | Popis úspěšné distribuce operačního systému GNU/Linux s názvem Ubuntu, jež má široké možnosti uplatnění ve školství. | Poslední komentář | |
---|
|
Nástroje pro práci s audiovizuálními médii |
 | Michal Kalimon |
|
|
|
| |
1 komentář |
15. 02. 2016 |
2743 |
Anotace | Popis dvou vybraných cloudových nástrojů pro práci s audiovizuálními médii, které mají zvláštní postavení díky možnostem využití ve výuce, s odkazem na další učitelům doporučované podobné aplikace. | Poslední komentář | Návodný článek s dobrými tipy na interakce s videem. YouTube skrývá z hlediska výukového využití (myslím na straně tvořícího studenta) velký potenciál. Popsané nástroje lze skvěle využít při mnoha různorodých výukových činnostech a výsledkem je multimediální interaktivní materiál. |
---|
|
Open Source pro potřeby vzdělávání |
 | Bc. Luděk Petráň |
|
|
|
| |
3 komentáře |
10. 11. 2014 |
6224 |
Anotace | Článek se inspirován zahraničními zdroji zabývá možnostmi využití multiplatformního Open Source software pro vzdělávací účely. | Poslední komentář | Zdravím, velmi povedený článek, jen jsem chtěl poopravit, že Open-sankoré je lokalizováno také do češtiny :-) |
---|
|
Open source v Anglii |
 | Stanislav Havlík |
|
|
|
| |
2 komentáře |
15. 10. 2015 |
4490 |
Anotace | Článek informuje o zavádění open-source softwaru do škol v Anglii a upozorňuje na souvislost s novým pojetím tamní výuky informatiky. | Poslední komentář | Nemohu jinak, než panu Kocourkovi opět poděkovat. Jsme opravdu rádi, že nás někdo čte! Ano, dívky pravděpodobně používají OSS jen uživatelsky a mohly by tedy klidně dostat jen free software. Jen nevím, zda je v této kategorii dostatečná nabídka? |
---|
|