Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vyvolá zmenšování počítačů všudypřítomnost poznávání? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
22 komentářů |
19. 11. 2012 |
6229 |
Anotace | Vize firmy Intel o dalším vývoji v oblasti výroby integrovaných obvodů, jenž slibuje zásadní zmenšování výpočetních zařízení. Podle indického vývojáře výukových aplikací Abhijita Kadle bude tento vývoj mít značný vliv na vzdělávání. | Poslední komentář | Já určitě od Spomocníka neočekávám články o tom, že je super, když děti společně zapřažené do pluhu zorají pole, zasejí obilí, sklidí, vymlátí ho, namelou mouku a upečou si chleba, který pak sní (projet z waldorfské ZŠ) - to si přečtu jinde. :-D |
---|
|
Co brání rozvoji otevřeného vzdělávání |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
11 komentářů |
26. 11. 2012 |
4029 |
Anotace | Zpráva o problémech spojených s prosazováním otevřených forem vzdělávání založená na studii George Veletsianose a Royce Kimmonse z The University of Texas, jež byla uveřejněna v otevřeném online vědeckém časopise The International Review of Research in Open and Distance Learning. | Poslední komentář | S potěšením vidím, že se Vám povedlo přetáhnout pana kolegu Sotoláře na "naši stranu" Ještě před půl rokem by na tu poslední odpověď reagoval výrokem o úspěších našeho tehdejšího, tradičního školství.
Spomocnk splnil svou funkci. O to cennější je to u do problematiky zapálených, aktivních, leč raději skeptických učiteků! |
---|
|
Do 5 let má být připojeno 99 % žáků v USA do internetu |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
10 komentářů |
07. 06. 2013 |
3956 |
Anotace | Zpráva o nejnovější iniciativě Bílého domu v oblasti připojování amerických škol do internetu včetně přípravy učitelů. | Poslední komentář | Pane kolego, jde o celkový úspěch přístupu k edukaci doložený výsledkem testů, nikoli úspěch dokládající vhodný styl přípravy na test. Jako byste stále nechtěl přijmout, že by na tom něco mohlo být :) |
---|
|
První výstupy projektu iTEC |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
9 komentářů |
29. 08. 2012 |
3609 |
Anotace | Přehled obsahu prvních oficiálních výstupů evropského projektu iTEC, který je v poločase běhu a jehož cílem je sladit využívání technologií ve školách s budoucím vývojem školství. | Poslední komentář | Student redukován na zákazníka - velice zdařilé shrnutí stanoviska! Opakem tohoto je nejspíš povýšení studentů (například maturantů) i jejich učitelů na bezprávné objekty hříček té či oné ministerské organizace, naposledy demonstrováno na státních maturitách.
Zajímá mě, zda pan Bc. Kotek se cítí být tím bezradným, kdo bez nejnovější koncepce neví, co a jak dělat, nebo se naopak cítí býti tím, kdo prostřednictví svojí koncepce bude toto určovat ostatním. |
---|
|
Je současná umělá inteligence schopna hodnotit tvořený text? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
7 komentářů |
21. 05. 2012 |
6314 |
Anotace | Informace o současném vývoji aplikací schopných automaticky hodnotit delší souvislý text vytvořený žáky. | Poslední komentář | LightSide - a máme tady první použitelný, navíc ještě volně dostupný, software na analýzu textu se zabudovanou umělou inteligencí (učí se vkládáním hodnocení školenými hodnotiteli) vyvinutý s podporou Carnegie Mellon University . Dává žákům tvořícím texty v angličtině průběžnou zpětnou vazbu o lingvistické (ne gramatické) kvalitě jejich tvorby. |
---|
|
ICT ve vzdělávání 2013 – nový průzkum Evropské komise |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
7 komentářů |
28. 05. 2013 |
8831 |
Anotace | Přehledová informace o výsledcích prestižního výzkumu o využití vzdělávacích technologií ve všech státech EU, který realizovala Evropská komise. | Poslední komentář |
Evropská komise zveřejnila výzkum na konci dubna 2013. Dům zahraničních služeb poprvé oficiálně zveřejnil jeho výsledky na 9. Národní konferenci eTwinning v Olomouci dne 17.5. 2013, kde o nich také diskutovali zástupci kulatého stolu. Následně byly výstupy zveřejněny na webových stránkách DZS http://www.dzs.cz/index.php?news_id=321&language=cs&a=news& . V současné době připravujeme český překlad studie. |
---|
|
Tři současné trendy schopné zničit web |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
7 komentářů |
03. 04. 2017 |
3423 |
Anotace | Článek informuje o tom, jak vidí současný vývoj internetu a web zvláště jeho vynálezce sir Tim Berners-Lee. | Poslední komentář | Co říkám, mohu doložit odkazem na článek popisující složitost vývoje reputačního systému pomocí umělé inteligence hodnotícího věrohodnost zpráv, který připravuji na Stanfordu: Frederic Filloux - Quality for news is mostly about solving the reputation issue. |
---|
|
5 ISTE trendů pro tento školní rok |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
6 komentářů |
07. 09. 2017 |
3790 |
Anotace | Přehled aktuálních trendů z dílny ISTE, jimiž technologie ovlivňují školství. | Poslední komentář | Ad E Kocourek: Co si představit pod onou "nezanedbatelnou částí společnosti" a koho pod "nezvanými pachateli dobra"? |
---|
|
Školství v roce 2030 |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
6 komentářů |
29. 08. 2019 |
1958 |
Anotace | Informace o zajímavé zprávě HolonIQ Education in 2030, která používá pro předpovídání budoucnosti ty nejmodernější postupy založené na sběru obrovského množství dat umocněné umělou inteligencí. | Poslední komentář | Přesně tak. Lidé, kteří umějí vytvořit aplikaci, která připraví žáka na znalostně orientované testy, to jsou ti, kteří nahradí ony učitele, kteří dosud v této činnosti vynikali. A přiznejme si, bude jich potřeba mnohem méně.
Pane Maršáku, bez problémů se shodneme. Důsledek je zřejmý. Zásadní je, jaké kompetence ověřujeme! Na ty nekognitivní vás počítač zatím nepřipraví. |
---|
|
Role školy v přípravě na budoucnost |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
4 komentáře |
02. 01. 2018 |
2100 |
Anotace | Zpráva o tom, jak si budoucí vývoj školství představují odborníci, kteří publikují v blogu prestižního World Economic Forum. | Poslední komentář | Že nějaký bavič z Technology, Entertainment and Design mluví "v podobném duchu jako Stephane Kasriel" sice není úplně nezvratný důkaz, že také Kasrielovy výroky jsou jalové povídání určené k obveselení zábavychtivého publika, ale rozhodně to lze považovat za dosti silné varování, že se Kasriel pohybuje na hranici serióznosti. |
---|
|