Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak (ne)používat technologie – díl 2.: pracovní workflow |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
1 komentář |
03. 04. 2019 |
3303 |
Anotace | Seriál Jak (ne)používat technologie je o tom, jak technologie nepoužívat, a přitom je používat. Přesněji, jak je používat efektivně. Autor v něm nechává čtenáře nahlédnout do svého světa učitele (ne)používajícího technologie a ukazuje, jak tyto své zkušenost přenáší na své žáky. Druhý díl je věnován pracovnímu workflow. | Poslední komentář | Článek se mi líbí. Také považuji vytvoření vhodného workflow za důležité, zvláště ve chvíli, kdy už znám své potřeby. To žáci zatím ještě zjišťují a často mění. A s tím mění i používané služby. Ale to je cesta... |
---|
|
Nástroje pro práci s audiovizuálními médii |
 | Michal Kalimon |
|
|
|
| |
1 komentář |
15. 02. 2016 |
2756 |
Anotace | Popis dvou vybraných cloudových nástrojů pro práci s audiovizuálními médii, které mají zvláštní postavení díky možnostem využití ve výuce, s odkazem na další učitelům doporučované podobné aplikace. | Poslední komentář | Návodný článek s dobrými tipy na interakce s videem. YouTube skrývá z hlediska výukového využití (myslím na straně tvořícího studenta) velký potenciál. Popsané nástroje lze skvěle využít při mnoha různorodých výukových činnostech a výsledkem je multimediální interaktivní materiál. |
---|
|
Cloud computing v odborném vzdělávání |
 | Jaroslav Žákech |
|
|
|
| |
2 komentáře |
25. 06. 2015 |
7242 |
Anotace | Přehled existujících aplikací simulujících návrh elektronických obvodů včetně možností využití ve výuce ve formě pohledu učitele z praxe. | Poslední komentář | Já děkuji za předání komentáře a zároveň autorovi komentáře za názor. NI Multisim je skutečně skvělý profesionální nástroj, bohužel poměrně drahý a zároveň závislý na platformě, proto také vznikl tento článek, bylo třeba hledat alternativu Multisimu, použitelnou, pokud možno, kdykoliv a v jakékoliv učebně. Poměrně nedávno jsem však zjistil, že ve spolupráci s mouser.com byla vypuštěna verze MultiSIM BLUE, která by měla být dostupná zdarma. Zatím jsem se však nedostal k testování. Pro zájemce zasílám odkaz na MultiSIM BLUE.
|
---|
|
Kahoot! – multiplatformní online odpovídač |
 | Petr Zlatohlávek |
|
|
|
| |
|
23. 02. 2015 |
33888 |
Anotace | Informace o zajímavé cloudové aplikaci integrující využití všech dostupných technologií disponujících připojením do internetu. Princip kladení otázek a odpovídání na ně má značný didaktický potenciál a lze ho využít ve výuce libovolných předmětů. | Poslední komentář | |
---|
|
Proč může být open-source Pandořinou skřínkou |
 | Dalibor Kokeš |
|
|
|
| |
15 komentářů |
05. 02. 2015 |
4201 |
Anotace | Článek diskutuje problematiku využití proprietárního (komerčního) software versus open source ve výuce na základních školách. Vzhledem k aktuálnosti problematiky se dá předpokládat, že vyvolá polemiku. | Poslední komentář | Též bych rád všem poděkoval. I když flame, byla to názorná ukázka užitečnosti otevřenosti pro výchovu. Daliborovi jsem se snažil vysvětlit, jak jeho názory budou přijaty, ale docela jistě se mi to zdaleka nepodařilo tak, jak se to povedlo teď, když jsme jeho text zveřejnili. I já mu přeji mnoho úspěchů v praxi! Myslím, že přehnanost přirovnání open source k Pandořině skříňce je již docela zřejmá. |
---|
|
Evernote prakticky ve škole |
 | Lukáš Špírek |
|
|
|
| |
2 komentáře |
26. 01. 2015 |
3884 |
Anotace | Zpráva o nasazení aplikace Evernote ve výuce na gymnáziu s cílem využít cloudové úložiště dokumentů, poznámek a reakcí. | Poslední komentář | Ne, nebyl to pokus o pedagogický experiment, který by chtěl aspirovat na publikování hodné vědeckého oponování. Byla to pouze vlastní snaha vyzkoušet během povinné praxe nový způsob podpory výuky na víceletém gymnáziu v Praze, kde se nepoužívá ani běžný LMS. Ta zpětná vazba byla jen osobním pokusem o zakotvení této akce. Celé to tedy byla záležitost nadstandardní a ze strany studenta vysloveně dobrovolná. Děkujeme za komentář. |
---|
|
Využití Evernote v učitelské praxi |
 | Lukáš Špírek |
|
|
|
| |
|
02. 10. 2014 |
5171 |
Anotace | Popis jednoho z prvních multiplatformních cloudových nástrojů na tvorbu poznámek, ukládání výstřižků a záznam zvuku včetně tipů na využití ve výuce. | Poslední komentář | |
---|
|
Sedm mýtů o tabletech ve škole |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
15 komentářů |
28. 07. 2014 |
11661 |
Anotace | Článek je dalším dílem seriálu o aktuálním zavádění tabletů do našich škol. Tentokrát se zabývá typickými případy nesprávného chápání této problematiky. | Poslední komentář | Tvrdím, že pro život online bude třeba umět online spolupracovat. A tvrdím, že se to týká každého! |
---|
|
Cloudová úložiště – OneDrive |
 | Karel Albrecht |
|
|
|
| |
|
26. 02. 2014 |
9372 |
Anotace | Třetí díl seriálu o možnostech ukládání dat online, jež se pomalu ale jistě stávají standardem pro technologie s přístupem do internetu. Tento díl se věnuje nástroji Microsoft OneDrive. | Poslední komentář | |
---|
|
Cloudová úložiště – Disk Google |
 | Aleš Přikryl |
|
|
|
| |
|
25. 02. 2014 |
12336 |
Anotace | Druhý díl seriálu o možnostech ukládání dat online, jež se pomalu ale jistě stávají standardem pro technologie s přístupem do internetu. Tento díl se věnuje asi nejrozšířenějšímu nástroji Google Disk. | Poslední komentář | |
---|
|