Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "difuze"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Americká digitální konvergence škol

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek popisuje, jak se v USA vyvíjí integrace technologií do výuky. Místo difuze, s níž jsme se setkávali v rámci inovačních postupů dříve, teď mluvíme o interoperabilitě a konvergenci.
Autor Bořivoj Brdička

Americké modely integrace technologií do výuky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje 3 modely integrace technologií vyvinuté v USA, které mají profilový charakter, tj. vedou uživatele (učitele, ředitele, inspektory) k optimálnímu řešení stávající situace s výhledem do budoucnosti.
Autor Bořivoj Brdička

Příprava digitálního vzdělávání aneb když to staré potkává to nové

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o dalším MOOC kurzu, který realizovala NC State College of Education s cílem nasměrovat koordinátory ICT, metodiky či kouče k co nejvhodnějším postupům integrace technologií do výuky.
Autor Bořivoj Brdička

10 důvodů pro zavádění technologií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek založený na myšlenkách mentorky učitelů z Virginie Sheryl Nussbaum-Beach převedených s podporou firmy AmpliVox Sound Systems do podoby videa.
Autor Mgr. Zdeněk Portych

Digitální gramotnost podle Wheelera

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek seznamuje s názory profesora vzdělávacích technologií Pedagogické fakulty University of Plymouth Steva Wheelera na obsah pojmu "digitální gramotnost".
Autor Bořivoj Brdička

Profil Škola21 - ICT ve školách očima učitelů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Národní ústav pro vzdělávání nedávno dokončil závěrečnou zprávu zachycující hodnocení situace škol v oblasti využívání informačních a komunikačních technologií (ICT). Zpráva vychází z dat 585 škol, které od října 2010 do konce roku 2011 využily nástroj Profil Škola21. Jedná se o unikátní zjištění, které rozsahem pokryté oblasti (integrace ICT do celého života školy) supluje neexistující informace zjišťované jinými výzkumy a šetřeními v ČR.
Autor Ondřej Neumajer

Technologická transformace vzdělávání podle Prenského

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zpráva o obsahu studie Marca Prenského o integraci technologií do vzdělávacího procesu, jež je stěžejním materiálem popisujícím vizi stojící za americkým portálem Edutopia.
Autor Bořivoj Brdička

Difuze technologií ve škole 21. století

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Studie popisující inovační proces integrace vzdělávacích technologií do výuky na úrovni učitele, vzdělávacího programu a celé školy.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 8