Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "digitální pedagogika"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Prostředí bezpečné, či svobodné?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Shrnutí problematiky zavádění otevřených forem diskuze v rámci výuky na základě materiálu kanadské University of Saskatchewan, který popisuje škálu čtyř úrovní – od totální bezpečnosti k úplné volnosti.
Autor Bořivoj Brdička

Digitální pedagogika potřebuje digitální kurikulum

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o ekosystému hybridní výuky Michiganské techniky, který je určen pro ZŠ a obsahuje kurikulum zatím hlavně pro 1. stupeň, za nímž stojí dva američtí vědci Cathie Norris a Elliot Soloway.
Autor Bořivoj Brdička

Rezidenti po deseti letech

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Desetiletý vývoj přirovnání učitelů k digitálním rezidentům či návštěvníkům v podání anglického profesora Davida Whita. Zahrnuje i souvislost s povinným přechodem na distanční formy výuky v minulém roce.
Autor Bořivoj Brdička

Role technologií při formativním hodnocení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zamyšlení nad rolí technologií při formativním hodnocení žáků založené na vědeckém ověření skutečnosti, že každý má jiné vlastnosti i výchozí podmínky při učení. Sleduje využití technologií v rámci tří hlavních forem učení – paměťové učení, procvičování, badatelská činnost.
Autor Bořivoj Brdička

Od pedagogiky přes andragogiku k heutagogice

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Základní informace o novém termínu označujícím koncepci související s pedagogikou i andragogikou, který se může možná stát označením nového vědeckého oboru.
Autor Bořivoj Brdička

Kritická digitální pedagogika podle Stommela

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Nová zpráva o činnosti amerického odborníka na vzdělávací technologie Jesse Stommela, zakladatele specializovaného recenzovaného otevřeného online časopisu Hybrid Pedagogy.
Autor Bořivoj Brdička

Jak na hybridní výuku podle Spencera

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Hybridní výuka se stává samozřejmostí našich škol. Teoreticky si snad již uvědomujeme, že se liší od čistě prezenční nejen cíli, ale i postupy. Podívejme se, jak metodiku hybridní výuky navrhuje známý odborník z USA John Spencer.
Autor Bořivoj Brdička

Jak učit hybridně podle Wenmontha

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Pohled novozélandského odborníka v oboru vzdělávacích technologií na to, jak by měla vypadat hybridní výuka, která se v důsledku pandemie stává běžnou ve školách na celém světě.
Autor Bořivoj Brdička

Hybridní vzdělávání v době postpandemické

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Přehledový článek pojednávající o posunech ve vnímání fungování kombinovaných forem vzdělávání vyvolaných pandemií založený na zprávách kanadského experta Tony Batese, amerického Matta Donovana a anglického Steve Wheelera.
Autor Bořivoj Brdička

Postdigitální přístup ke vzdělávacím technologiím

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zamyšlení nad významem podobenství, v němž je pedagogika koněm a technologie vozem, nad nímž v současné době vedou odborníci polemiku.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 17