Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "digivzdelavani"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Programy na podporu informatického myšlení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Přehled volně dostupných nástrojů vhodných pro využití v rámci nové koncepce výuky ICT, která klade důraz na informatické myšlení.
Autor Milan Dvořák

Jak na Strategii digitálního vzdělávání?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Doprovodný a vysvětlující článek přináší odkazy na dvě studie vypracované v rámci projektu NÚV PPUČ, které mapují počáteční stav realizace naší národní Strategie digitálního vzdělávání a naznačují možnosti řešení.
Autor Bořivoj Brdička

ČŠI o ICT ve školách: Zajištění nedostatečné, počítače zastaralé, připojení omezené, situace kritická

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Česká školní inspekce zveřejnila na začátku nového školního roku výsledky šetření o podmínkách pro využívání digitálních technologií ve školách. Nadpis článku dává tušit, k čemu inspekce dospěla.
Autor Ondřej Neumajer

Co je vocationalismus

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o anglickém pojmu, který souvisí s trendem zavádění aktivit orientovaných na praktické činnosti, zvláště pak programování, do výuky na základních školách. Jedná se sice o pohled kritický, ale pro využití vzdělávacích technologií velmi důležitý.
Autor Bořivoj Brdička

Hodnocení kvality výukových aktivit s mobilním zařízením

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Popis evaluačního nástroje iPAC vyvinutého evropským projektem MTTEP, jehož cílem je ukázat, jak by měly vypadat výukové aktivity využívající mobilní digitální zařízení. Jedná se o velmi důležitý nástroj, který pomáhá učitelům modernizovat výuku směrem k naplňování výukových cílů budujících kompetence nezbytné pro budoucí uplatnění žáků.
Autor Ondřej Neumajer

Být digitálně gramotný už neznamená jen ovládat počítač

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Přehled důvodů, které vyvolávají potřebu transformace školství v důsledku integrace technologií včetně mezinárodních souvislostí a upřesnění stavu realizace naší domácí Strategie digitálního vzdělávání.
Autor Ondřej Neumajer

PISA 2018 a globální kompetence

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek se v souvislosti s nedávným Kulatým stolem SKAV a EDUin zabývá modifikací cílů mezinárodního šetření OECD PISA směrem ke kompetencím pro 21. století a naší připraveností na tyto změny reagovat.
Autor Bořivoj Brdička

Analýza dat v rukou koordinátora technologií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek na základě informací z amerického Wisconsinu rozebírá problematiku zavádění digitální analýzy výukových výsledků do činnosti učitelů z pohledu koordinátora (metodika) ICT.
Autor Bořivoj Brdička

Trochu jiné ověřování způsobilosti učitelů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o jednom z programů certifikace amerických učitelů za účelem získání licence pro práci ve veřejných školách v rámci jednotlivých států Unie. Zde popisovaná metodika edTPA využívá online prostředí a vyvolává potřebu digitálních kompetencí. Proto má zřejmý vztah k naší SDV.
Autor Bořivoj Brdička

Pohled na technologie školou zkreslenými brýlemi

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek informuje o existenci metodického portálu Educating Modern Learners specializujícího se na implementaci vzdělávacích technologií a vybírá jeden typický aktuální článek, který otevírá diskuzi nad tím, zda se nám daří moderní formy výuky skutečně zavádět. V závěru připomíná úmrtí největšího guru vzdělávacích technologů Seymoura Paperta.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 26