Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hybridní vzdělávání v době postpandemické |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
04. 01. 2021 |
638 |
Anotace | Přehledový článek pojednávající o posunech ve vnímání fungování kombinovaných forem vzdělávání vyvolaných pandemií založený na zprávách kanadského experta Tony Batese, amerického Matta Donovana a anglického Steve Wheelera. | Poslední komentář | |
---|
|
Hybridní modely vzdělávání pro podzim 2020 |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
24. 08. 2020 |
3594 |
Anotace | Náznak možných řešení případných nutných opatření při očekávaném omezení docházky žáků do školy během koronavirové krize prostřednictvím hybridní výuky (s využitím technologií). Tento model se nakonec tak jako tak stane základem běžných výukových postupů. | Poslední komentář | iInspirativní, díky! |
---|
|
Co to ta personalizace vlastně je? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
06. 04. 2020 |
1023 |
Anotace | Zpráva o tom, jak pojem „personalizace“ vidí penzionovaný učitel angličtiny z Pensylvánie Peter Greene. | Poslední komentář | |
---|
|
Jak vypadá na kompetence orientovaná výuka? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
20. 01. 2020 |
1916 |
Anotace | Druhá ze dvou zpráv o výsledcích projektu The Canopy kalifornského Christensen Institute. Tato na základě definice kompetenčně orientované výuky odhaluje, do jaké míry ji naplňují ty americké školy, které ji aplikují. | Poslední komentář | Je pravda, že rozporovat se dá opravdu všechno. Také se to stále ve větší míře děje. Zůstaňme tedy jen u měření kompetencí.
Jako učitel se dostáváte při přechodu na kompetenčně orientovanou výuku do nezáviděníhodné situace, protože, jak správně pan Keršláger konstatuje, znalostně orientovaná výuka se dá mnohem snadněji měřit. Tady existuje velké riziko, že žák nebude dělat nic a vy potřebujete mít jistotu, že něco dělá, že se někam posouvá. V jednodušším případě můžete posoudit dosažení cílů na produktech jeho práce. Potíž je v tom, že se může stát, že žák pracuje a zdokonaluje se, ale výsledek se nedostaví (to je u badatelsky orientované výuky docela možné, protože dopředu nevíte, jak bude výsledek vypadat). Pak asi nelze jinak, než nějak definovat jak má to bádání vypadat a sledovat, zda k němu dochází. A musí to být postup pokud možno objektivní.
Zkuste se podívat na tyto články: Tvořivé myšlení jako základ kompetencí pro 21. století Hodina géniů podle A. J. Julianiho |
---|
|
Modely kombinovaných forem výuky po šesti letech |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
06. 01. 2020 |
1254 |
Anotace | První ze dvou zpráv o výsledcích projektu The Canopy kalifornského Christensen Institute. Tato se věnuje používaným formám kombinované výuky v amerických školách. | Poslední komentář | |
---|
|
Je Khanova akademie pro výuku přínosem? |
 | Bc. Luděk Petráň |
|
|
|
| |
|
14. 04. 2014 |
6972 |
Anotace | Zpráva o výzkumu SRI, který hodnotil možnosti využití Khanovy akademie v podmínkách běžných škol. | Poslední komentář | |
---|
|
Rocketship – model školy budoucnosti |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
5 komentářů |
16. 12. 2013 |
9689 |
Anotace | Čtvrtý díl seriálu o kombinovaných formách výuky věnovaný popisu agresivně rostoucí americké sítě škol Rocketship, jež má pozoruhodně dobré výsledky v oblastech s převažujícím socioekonomicky znevýhodněným obyvatelstvem. Metody, které používají, lze označit za kontroverzní. | Poslední komentář | Další studie potvrzuje, že rozdíly mezi kombinovanými a tradičními školami se co do výsledků snižují. Z toho lze odvodit, že zavádění Blended Learningu v cestě nic nestojí. Jediný problém opět nikdo nezmiňuje, a sice, jaká část výukových cílů je americkými plošnými testy ověřována. https://www.edsurge.com/n/2014-05-21-the-scorecard-on-blended-learning |
---|
|
Teoretické možnosti kombinovaných forem vzdělávání |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
09. 12. 2013 |
9830 |
Anotace | Třetí díl seriálu o kombinovaných metodách výuky zabývající se teoretickými aspekty této problematiky, jež je nezbytné pochopit dříve, než je možné se pokoušet tyto postupy zavádět v praxi. | Poslední komentář | V zahraničí se hodně cituje 6 Models of Blended Learning, který má pěknou infografiku na http://www.learndash.com/6-blended-learning-models-infographic/. |
---|
|
Tři MOOC kurzy o kombinovaných formách vzdělávání |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
02. 12. 2013 |
6468 |
Anotace | Zpráva o třech amerických MOOC kurzech zabývajících se kombinovanými výukovými metodami jako 2. díl seriálu o blended learningu. | Poslední komentář | Jak vidíte, nebyl jsem mezi 11 tisíci zapsanými účastníky jediný Čech. V rámci kurzu jsme se našli již tři, a vím o jednom dalším, který ale nebyl aktivní. Markéto, vy jste mi unikla. Docela by mě zajímalo, co jste si z kurzu odnesla. Zvláště by mě potěšilo, kdybyste byla mou studentkou na PedF, ale to asi nejste, že? |
---|
|