Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "konstrukcionismus"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Konstrukcionismus a umělá inteligence

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Teoretický pohled na výuku rozvíjející informatické myšlení založený na zprávě dvou oxfordských vědců v souvislosti s integrací umělé inteligence ve formě strojového učení do výuky.
Autor Bořivoj Brdička

Scratch jako nástroj pro začátky s programováním

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek o aplikaci, která umožňuje vytvářet programy manipulací s grafickými programovými elementy, a o využití programu ve výuce programování pro děti.
Autor Karel Vancl

Ozoboti ve školství aneb programování hrou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek o nejmenším modelu robota s českými kořeny. O jeho vlastnostech, schopnostech a možnostech výuky informatického myšlení hravou formou.
Autor Miluše Hájková

Gary Stager – největší konstrukcionista dneška

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o činnosti jednoho z největších současných odborníků na výuku směřující k digitální gramotnosti, následovníka světoznámého autora Loga Seymoura Paperta.
Autor Bořivoj Brdička

Kdo je Jackie Gerstein?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o mimořádně inspirativní americké učitelce, která příkladným způsobem pracuje s technologiemi.
Autor Martin Kadrnožka

4P profesora Paperta

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o akronymu profesora Paperta, který elegantním způsobem shrnuje zásady výukových postupů, které naplňují jeho konstrukcionismus.
Autor Bořivoj Brdička

Učit se znamená zamazat si ruce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek se věnuje významu konstrukcionismu jako odkazu Seymoura Paperta pro současnost. Propojuje zavádění různých vlastnoručních badatelsky a prakticky orientovaných aktivit ve světě s děním u nás a upozorňuje na iniciativu Eduforum.
Autor Bořivoj Brdička

Pesceho hypermimesis

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výklad pojmu hypermimesis, který pro masově se šířící napodobování toho, co v online prostředí dělají ostatní, zavádí americko-australský odborník na nová media profesor University of Sydney Mark Pesce. Článek je příspěvkem k Týdnu otevřeného vzdělávání 2015.
Autor Bořivoj Brdička

MITx MOOC o vzdělávacích technologiích

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Zpráva o volně dostupném kurzu vzdělávacích technologií, který organizovalo vrcholné vědecké pracoviště působící v tomto oboru. Je důkazem toho, že je dnes možné se ke špičkovému know-how dostat bez jakýchkoli překážek pouze vlastním přičiněním a dostatečným odhodláním.
Autor Bořivoj Brdička

Digitální etnograf Michael Wesch

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Představení mimořádně zajímavého učitele, profesora kulturní antropologie na Kansaské státní univerzitě Michaela Wesche, který se zabývá digitální etnografií a má co říci k našim snahám o pochopení vlivu technologií na výukový proces.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 12