Úvodní stránka
Přehled článků
Odkazník
Metodická pomoc
O Spomocníkovi
RSS RSS

  • Ikona teoreticky

    Od paradoxu využitelnosti k hypotéze remixu Ikona odbornost

    Příspěvek popisuje aktuální posun v aplikaci OER (otevřených výukových zdrojů) do výuky na základě poznatků, které publikoval přední vědec tohoto oboru David Wiley a předložil veřejnosti v rámci MOOC kurzu Introduction to Open Education, aktuálně běžícím na platformě edX.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 20. 11. 2017, zhlédnuto 207x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona prakticky

    Scratch jako nástroj pro začátky s programováním Ikona zkusenost

    Článek o aplikaci, která umožňuje vytvářet programy manipulací s grafickými programovými elementy, a o využití programu ve výuce programování pro děti.

    Karel Vancl, publikováno - 13. 11. 2017, zhlédnuto 442x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
  • Ikona informativni

    Co je zajímavého v žebříčku Top 200 Tools for Learning 2017?

    Jane Hartová už po jedenácté sestavila za pomoci 2174 hlasujících z 52 států žebříček nejpopulárnějších nástrojů pro učení. Co je na tomto žebříčku zajímavého? Proč mu věnovat pozornost a proč ho naopak nepřeceňovat? Jaké ukazuje trendy v oblasti využívání technologií pro učení a studium?

    Michal Černý, publikováno - 09. 11. 2017, zhlédnuto 515x, počet komentářů: 1, hodnocení: Hodnocení článku : 4
  • Ikona prakticky

    Ozoboti ve školství aneb programování hrou Ikona inspirace

    Článek o nejmenším modelu robota s českými kořeny. O jeho vlastnostech, schopnostech a možnostech výuky informatického myšlení hravou formou.

    Miluše Hájková, publikováno - 06. 11. 2017, zhlédnuto 590x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Amarův zákon a Hype cyklus

    Přehled základních poznatků o zavádění technických inovačních postupů do praxe, postavený na výzkumu amerického vědce Roye Amary a na jeho praktické aplikaci v podobě Hype cyklu poradenské agentury Gartner.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 30. 10. 2017, zhlédnuto 499x, počet komentářů: 2, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
Strana : 1 2 3 4

Metodická pomoc
  • Ondřej Neumajer - Jak vykouknout z informační bubliny

    Článek komplexně vysvětluje problematiku zkreslování, kterému je vystaveno naše vnímáni informací přicházejících k nám online. Toto zkreslení začíná mít významný dopad na stav a vývoj světa. A bohužel se zvětšuje. Proto je nezbytné, abychom všichni věděli, jak vzniká, a uměli mu čelit.

  • Bořivoj Brdička - Muskův Neuralink

    Druhý díl seriálu o současném stavu vývoje technologií stimulace lidského mozku, které mají souvislost s učením. Tento díl je založen na zprávě blogera Tima Urbana, která popisuje nejnovější projekt známého investora Elona Muska. Dozvíte se v něm, čeho budou tyto technologie ve spolupráci cloudovou umělou inteligencí v dohledné době schopny.

  • Bořivoj Brdička - Od kultury konektivity k platformním společnostem

    Představení vrcholné představitelky holandské vědy José van Dijck, která se zabývá sociálními médii a digitální kulturou. Seznámení s obsahem jejího vystoupení na konferenci internetových vědců v Berlíně s diskuzí závěrů snažících se zmapovat, které síly v současnosti řídí internet.

  • ISTE - Standardy ISTE 2016 pro žáky

    Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje potřebnou úroveň výstupních kompetencí žáků v oblasti digitálních technologií.

  • Bořivoj Brdička - Desatero SKAV a technologie

    Článek se zabývá tím, jak lze z pohledu informatika vnímat stěžejní chartu Stálé konference asociací ve vzdělávání (SKAV) Desatero o vzdělávání, která je dokumentem popisujícím základní principy, které se všichni členové této organizace (včetně JŠI) zavazují dodržovat a prosazovat.

Twitter Spomocník

O technologiích jinde