Spomocník Články s klíčovým slovem „ChatGPT“

Spomocník

Digitální technologie ve vzdělávání

Články Spomocníka (20)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 20 položek
Základní vzdělávání Spomocník
10. 9. 2025 0x 812x

Největší výzvou nové volby učení s AI je její neobcházení

Se zveřejněním nového studijního módu ChatGPT vyvstaly otázky, které s tímto způsobem využívání generativní AI úzce souvisí.
Základní vzdělávání Spomocník
25. 6. 2025 0x 1245x

Když lidé mluví jako ChatGPT

AI neovlivňuje jen to, co a jak píšeme. Mění i způsob, jakým mluvíme a komunikujeme s ostatními lidmi.
Základní vzdělávání Spomocník
25. 3. 2025 0x 1012x

Výzkumy odhalují, jak generativní AI ovlivňuje lidské učení

Zpráva o analýze závěrů aktuálních výzkumů, kterou udělala odbornice na výukové využití AI Philippa Hardman, odhalující negativní dopad LLM na nekontrolované využití ve vzdělávání.
Základní vzdělávání Spomocník
11. 11. 2024 0x 1414x

Bude AI umět kriticky myslet?

Zamyšlení nad pokrokem ve vývoji GAI inspirované známým anglickým expertem na vzdělávací technologie Donaldem Clarkem.
Základní vzdělávání Spomocník
7. 6. 2024 0x 3139x

Jak nový ChatGPT Edu ovlivní vzdělávání?

Společnost OpenAI spustila ChatGPT Edu, cenově dostupné řešení svého nejnovějšího modelu GPT-4o, přizpůsobené potřebám vysokých škol. Jaké benefity univerzitám přináší? A jaké dopady bude mít na…
Základní vzdělávání Spomocník
14. 2. 2024 0x 4425x

To nepsal ChatGPT, ale já. A proč vám to mám dokazovat?

Co se stane, když vás někdo křivě obviní z AI plagiátorství? Příběh Elizabeth Wolkovich odkrývá komplexní problematiku generativní AI a je lekcí a zamyšlením nejen pro učitele.
Základní vzdělávání Spomocník
22. 1. 2024 0x 3396x

Strukturované prompty pro učitele

Základní informace o postupu, jak komunikovat s generativní umělou inteligencí, což je nová důležitá digitální kompetence i pro učitele.
Základní vzdělávání Spomocník
4. 9. 2023 0x 3598x

Jak vnímá AI generace Z

Informace o výzkumu agentury IDEO, který se zabýval přístupem generace Z k umělé inteligenci, a přináší vhled do obsahu AI gramotnosti.
Základní vzdělávání Spomocník
19. 6. 2023 0x 4841x

Bloomův 2 sigma problém v éře AI

Vysvětlení známého Bloomova zjištění, podle něhož má dokonalá individualizace výuky obrovský vliv na výsledky a diskuze vlivu, který v této oblasti může mít aplikace umělé inteligence.
Základní vzdělávání Spomocník
29. 5. 2023 5x 4054x

Rizika vývoje AI podle Geoffreyho Hintona

Myšlenky známého počítačového vědce a odborníka na generativní AI, který nedávno opustil Google a zařadil se mezi skeptiky rozvoje umělé inteligence.
Základní vzdělávání Spomocník
22. 5. 2023 0x 3014x

Regulovat, či neregulovat rozvoj AI?

Zamyšlení nad současným vývojem generativní umělé inteligence, který je spojen s polemikou, v níž značné množství odborníků navrhuje vývoj pozastavit a zabývat se riziky, která může přinést.
Základní vzdělávání Spomocník
9. 5. 2023 0x 4959x

Jak aplikovat AI při hodnocení výuky

Zpráva o tom, jak vidí možnosti zapojení umělé inteligence do hodnocení práce žáků a studentů kanadská výzkumná organizace Contact North.
Zobrazeno 12 z 20 položek