NPI
Vedeme školu
Metodický portál RVP.CZ
Zapojme všechny
Digitalizace vzdělávání
Revize RVP
EduRevue
MojeEdu
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Spomocník
Články s klíčovým slovem „ChatGPt“
Spomocník
Digitální technologie ve vzdělávání
Vyhledat
Články Spomocníka
(19)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
19
položek
Zpět
1
2
Další
Základní vzdělávání
Spomocník
25. 6. 2025
0x
201x
Když lidé mluví jako ChatGPT
AI neovlivňuje jen to, co a jak píšeme. Mění i způsob, jakým mluvíme a komunikujeme s ostatními lidmi.
Základní vzdělávání
Spomocník
25. 3. 2025
0x
592x
Výzkumy odhalují, jak generativní AI ovlivňuje lidské učení
Zpráva o analýze závěrů aktuálních výzkumů, kterou udělala odbornice na výukové využití AI Philippa Hardman, odhalující negativní dopad LLM na nekontrolované využití ve vzdělávání.
Základní vzdělávání
Spomocník
11. 11. 2024
0x
1037x
Bude AI umět kriticky myslet?
Zamyšlení nad pokrokem ve vývoji GAI inspirované známým anglickým expertem na vzdělávací technologie Donaldem Clarkem.
Základní vzdělávání
Spomocník
7. 6. 2024
0x
2598x
Jak nový ChatGPT Edu ovlivní vzdělávání?
Společnost OpenAI spustila ChatGPT Edu, cenově dostupné řešení svého nejnovějšího modelu GPT-4o, přizpůsobené potřebám vysokých škol. Jaké benefity univerzitám přináší? A jaké dopady bude mít na…
Základní vzdělávání
Spomocník
14. 2. 2024
0x
4028x
To nepsal ChatGPT, ale já. A proč vám to mám dokazovat?
Co se stane, když vás někdo křivě obviní z AI plagiátorství? Příběh Elizabeth Wolkovich odkrývá komplexní problematiku generativní AI a je lekcí a zamyšlením nejen pro učitele.
Základní vzdělávání
Spomocník
22. 1. 2024
0x
2953x
Strukturované prompty pro učitele
Základní informace o postupu, jak komunikovat s generativní umělou inteligencí, což je nová důležitá digitální kompetence i pro učitele.
Základní vzdělávání
Spomocník
4. 9. 2023
0x
3194x
Jak vnímá AI generace Z
Informace o výzkumu agentury IDEO, který se zabýval přístupem generace Z k umělé inteligenci, a přináší vhled do obsahu AI gramotnosti.
Základní vzdělávání
Spomocník
19. 6. 2023
0x
4389x
Bloomův 2 sigma problém v éře AI
Vysvětlení známého Bloomova zjištění, podle něhož má dokonalá individualizace výuky obrovský vliv na výsledky a diskuze vlivu, který v této oblasti může mít aplikace umělé inteligence.
Základní vzdělávání
Spomocník
29. 5. 2023
5x
3628x
Rizika vývoje AI podle Geoffreyho Hintona
Myšlenky známého počítačového vědce a odborníka na generativní AI, který nedávno opustil Google a zařadil se mezi skeptiky rozvoje umělé inteligence.
Základní vzdělávání
Spomocník
22. 5. 2023
0x
2561x
Regulovat, či neregulovat rozvoj AI?
Zamyšlení nad současným vývojem generativní umělé inteligence, který je spojen s polemikou, v níž značné množství odborníků navrhuje vývoj pozastavit a zabývat se riziky, která může přinést.
Základní vzdělávání
Spomocník
9. 5. 2023
0x
4523x
Jak aplikovat AI při hodnocení výuky
Zpráva o tom, jak vidí možnosti zapojení umělé inteligence do hodnocení práce žáků a studentů kanadská výzkumná organizace Contact North.
Základní vzdělávání
Spomocník
12. 4. 2023
2x
4152x
Khanmigo – AI vzdělávací asistent od Khan Academy
Co vznikne, když Open AI a Khan Academy spojí síly? Přece vzdělávací asistent GPT-4 s názvem Khanmigo.
Zobrazeno
12
z
19
položek
Zpět
1
2
Další
Přejít na hlavní stránku
O Spomocníkovi
Ochrana osobních údajů
Národní pedagogický institut České republiky © 2025