Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Spomocník
>
Články s klíčovým slovem „digitální gramotnost“
Spomocník
Digitální technologie ve vzdělávání
Vyhledat
Články Spomocníka
(51)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
51
položek
Zpět
1
2
3
4
5
Další
Základní vzdělávání
Spomocník
12. 3. 2018
2x
6745x
Co učit v rámci digitální gramotnosti?
Článek se na základě inspirace z ciziny snaží přiblížit obsah výuky směřující k budování obecné digitální gramotnosti.
Základní vzdělávání
Spomocník
23. 11. 2017
3x
4739x
Mladí lidé se bouří proti sociálním médiím
Zpráva o docela překvapivém britském průzkumu, který zjišťoval vztah mládeže k sociálním sítím (médiím).
Základní vzdělávání
Spomocník
20. 3. 2017
4x
9139x
Být digitálně gramotný už neznamená jen ovládat počítač
Přehled důvodů, které vyvolávají potřebu transformace školství v důsledku integrace technologií včetně mezinárodních souvislostí a upřesnění stavu realizace naší domácí Strategie digitálního…
Základní vzdělávání
Spomocník
13. 6. 2016
10x
7128x
Kdo je zodpovědný za zneužívání technologií?
Článek je zamyšlením nad používáním mobilních zařízení ve školách. Inspirován názory Thomase Whitbyho publikovanými na portálu Edutopia navrhuje, jak by mohla vypadat politika školy vzhledem k…
Základní vzdělávání
Spomocník
11. 1. 2016
0x
3095x
5 cyklických chyb profesora Zhao
Informace o nové knize profesora University of Oregon Yonga Zhao (a kol.), která nám ukazuje, jaké chyby při implementaci vzdělávacích technologií děláme a jak bychom je měli eliminovat.
Základní vzdělávání
Spomocník
14. 12. 2015
11x
13688x
Jak definovat digitální gramotnost?
Článek na základě kurzu EMMA 21st Century Learning shrnuje existující způsoby definování digitální, mediální a informační gramotnosti a připomíná, že je třeba urychleně řešit naši domácí školskou…
Základní vzdělávání
Spomocník
26. 11. 2015
8x
8363x
Je zákaz mobilních technologií ve škole řešením?
Článek rozebírá problematiku zakazování vlastních mobilních zařízení žáků ve školách v souvislosti s kyberšikanou učitelů a kompetencemi pro 21. století, které nelze bez technologií budovat.
Základní vzdělávání
Spomocník
9. 11. 2015
31x
10594x
Hrozí studentům, že opustí školy digitálně negramotní?
Reakce na současnou polemiku mezi podporovateli změn ve výuce informatiky vedenými zaváděním informatického myšlení (v rámci Strategie digitálního vzdělávání) a odpůrci, k nimž překvapivě patří i…
Základní vzdělávání
Spomocník
29. 9. 2015
2x
7250x
OECD: Žáci, počítače a učení
Informace o studii OECD, která na základě výsledků PISA analyzuje úspěšnost využití technologií k učení, a to včetně toho, jak se to daří školám.
Základní vzdělávání
Spomocník
28. 5. 2015
1x
5340x
Význam infografiky ve výuce
Článek zdůvodňuje využití infografiky ve výuce, popisuje ji a na příkladech ukazuje, jak ji aplikovat.
Základní vzdělávání
Spomocník
8. 1. 2015
0x
3854x
Common Sense Media
Informace o jedné zajímavé americké organizaci poskytující evaluační služby výukových materiálů, programů, a aplikací včetně na digitální gramotnost zaměřených metodických postupů.
Základní vzdělávání
Spomocník
22. 4. 2014
9x
15106x
Informatické myšlení jako výukový cíl
Článek se věnuje popisu změny v chápání cílů výuky na ICT orientovaných předmětů ve vyspělých zemích a vysvětluje, co je informatické myšlení, které za změnou stojí, a minimálně v podobě schopnosti…
Zobrazeno
12
z
51
položek
Zpět
1
2
3
4
5
Další
Přejít na hlavní stránku
O Spomocníkovi
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky