Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shoshana Zuboff a kapitalismus dohledu |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
02. 12. 2019 |
2067 |
Anotace | Přehledový článek o práci emeritní profesorky Harvard Business School Shoshany Zuboff založený na myšlenkách obsažených v její poslední knize pojednávající o internetem umožněném kapitalismu dohledu. | Poslední komentář | |
---|
|
Proč mobily ve škole používat |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
14. 01. 2019 |
6520 |
Anotace | Druhá část dvoudílné přehledové studie zkoumající důvody pro to, jak s mobily ve školách zacházet. | Poslední komentář | Zajímavou inspirací může být Školní WIFI ZŠ a MŠ Kladno. |
---|
|
Co bylo špatně |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
15. 10. 2018 |
2094 |
Anotace | Zamyšlení nad současnými problémy vzdělávacích technologií, které souvisejí s vývojem pedagogiky v minulém století. | Poslední komentář | |
---|
|
Ambasadoři komerčních produktů ve školství |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
16. 10. 2017 |
1926 |
Anotace | Informace o případu americké učitelky, která podniká, a to v zájmu vlastního osobního růstu a zlepšení podmínek výuky ve své třídě. Článek je doplněn našimi domácími souvislostmi. | Poslední komentář | Pan Klatovský (Microsoft) mi píše: "Se zajmem jsem si precetl Vas clanek na webu spomocnik.cz, jen bych upresnil, ze spolecnost Microsoft naklady ucastnikum Letni skoly modernich ucitelu nehradi ani na ne neprispiva, tim spis jsme radi, ze se kazdy rok sejde na teto akci 60 ucitelu ve svem volnem case a za sve (v nekterych pripadech za skolni) finance."
Nedělám si patent na rozum, ale u mě je ta akce spojená s touto firmou. Pokud je pravda, co píše, a účastníci se školí v produktech MS za své (často vlastní) peníze, pak si myslím, že ani tak to není v pořádku. Přiznaná cílená podpora by jistě byla na místě. |
---|
|
Jak moc je otevřené vzdělávání otevřené? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
02. 11. 2015 |
2338 |
Anotace | Zpráva o výroční konferenci EDEN 2015 na základě svědectví přímého účastníka Grahama Attwella a dalších zdrojů, které přinášejí nová zjištění z oblasti uplatňování otevřenosti ve školství nejen v EU. | Poslední komentář | Martin Weller se v novém příspěvku na svém blogu pokouší trochu oslabit bojovný nádech svých předchozích vyjádření mluvících o bitvě. Posuďte sami, myslím, že se mu to moc nepovedlo.
Battle for open – latest skirmishes |
---|
|
Zapomenutá historie vzdělávacích technologií |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
4 komentáře |
27. 04. 2015 |
4677 |
Anotace | Článek se snaží na základě popisu vlastností vzdělávacích technologií z přelomu 50. a 60. let minulého století a tehdejších názorů s jejich využitím spojených hledat souvislosti s děním současným. Odhaluje existenci docela zřetelných vazeb napovídajících možná i to, jak bude vypadat vývoj budoucí. | Poslední komentář | Pane Kocourku, jen jste dokázal, že mám pravdu. Je moc smutné, když se vývojáři současnosti z minulosti nepoučí a pokoušejí se učitelům pomáhat tím, že se snaží vytvářet podobné aplikace, jaké se již v minulosti neosvědčily. Je chyba si myslet, že správné je to, co od technologií žádají samotní učitelé, nemají-li tušení, co všechno by se s těmi současnými dalo dělat. |
---|
|
Kdy dojde k technologické personalizaci výuky? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
27. 10. 2014 |
6069 |
Anotace | Malé zamyšlení nad možnostmi individualizace či dokonce personalizace výukového procesu iniciované současnou polemikou mezi odborníky podložené přehledem historického vývoje této problematiky. | Poslední komentář | |
---|
|
Ideální model pro hodnocení výukových výsledků |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
25. 06. 2014 |
3905 |
Anotace | Pojednání o tom, jaké možnosti přináší budoucí vývoj technologií v oblasti hodnocení výukových výsledků určené k nasměrování přípravy nového modelu činnosti České školní inspekce. | Poslední komentář | |
---|
|
Osobní tvořivost jako mezinárodní hnutí transformující školství |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
4 komentáře |
18. 11. 2013 |
7194 |
Anotace | Zpráva o hnutí sdružujícím autory snažící se o samostatnou tvůrčí činnost a významu, který podobné aktivity mají pro naplňování vzdělávacích cílů současnosti i pro celé školství. | Poslední komentář | Ira Socol se v Albemarle opravdu činí. Jejich implementaci Maker aktivit můžeme nejnověji sledovat na Edutopii (Assessment in Making), jeho osobně pak v doprovodném videu: Maker Education: Reaching All Learners. |
---|
|
Školská data jako předmět podnikání |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
11. 11. 2013 |
6705 |
Anotace | Zpráva o možném využití velkých dat ve školství založená na přednášce kurátorky vzdělávacích technologií Audrey Watters, kterou měla na Columbia University v New Yorku. | Poslední komentář | |
---|
|