Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BYOD, ano či ne? |
 | Pavel Bárta |
|
|
|
| |
|
21. 02. 2019 |
19 |
Anotace | Zpráva o sérii pokusů s nasazením vlastních přístrojů (BYOD) do výuky odborných předmětů na průmyslovce v našich podmínkách. | Poslední komentář | |
---|
|
Sledovat či nesledovat žáky online? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
12. 11. 2018 |
1240 |
Anotace | Zamyšlení nad tím, jak nasměrovat – či spíše nenasměrovat – výchovu směrem k digitálním kompetencím žáků v souvislosti s kontrolou toho, co se svými přístroji (a nejen s nimi) dělají. | Poslední komentář | |
---|
|
Formative – online hodnocení žáka |
 | Stanislav Havlík |
|
|
|
| |
|
13. 03. 2017 |
2556 |
Anotace | Recenze jedné volně použitelné aplikace obohacující repertoár nástrojů moderního digitálního učitele. | Poslední komentář | |
---|
|
Vybavení 1:1 nestačí |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
01. 09. 2016 |
3192 |
Anotace | Článek informuje o vývoji v potřebě vybavenosti žáků různými digitálními přístroji v závislosti na typu úlohy, na níž pracují. | Poslední komentář | Ano, poměr 1:1 není konečný.
Nedávno jsme dokončili publikaci Inkluzivní vzdělávání s využitím digitálních technologií, v ní popisuji (od stránky 74) fenomen BYOD - přines si vlastní zařízení. S poměrem \"větším\" nežli 1:1 jsem se setkával zatím spíše ojediněle, ale v každé třídě takoví žáci byli. Je tedy pravděpodobné, že ve školách, kde škola nabízí školní přenosná zařízení může být více zařízení na žáka bežností. Skoro všechny děti dnes používají chytrý telefon.
|
---|
|
Kdo je zodpovědný za zneužívání technologií? |
 | Milan Svoboda |
|
|
|
| |
10 komentářů |
13. 06. 2016 |
4445 |
Anotace | Článek je zamyšlením nad používáním mobilních zařízení ve školách. Inspirován názory Thomase Whitbyho publikovanými na portálu Edutopia navrhuje, jak by mohla vypadat politika školy vzhledem k mobilním zařízením. | Poslední komentář | Ad Bořivoj Brdička: Pane doktore, díky za upozornění i za shovívavost. |
---|
|
Digitální inkluze po americku |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
07. 12. 2015 |
2554 |
Anotace | Zpráva o opatřeních, která v souvislosti s umožněním vlastního personalizovaného učení všem realizují školské instituce v USA. | Poslední komentář | S hlavními protagonisty tohoto článku se můžete blíže seznámit prostřednictvím webináře Alliance for Excellent Education:
District Strategies for Achieving Digital Equity |
---|
|
Je zákaz mobilních technologií ve škole řešením? |
 | Lukáš Kroc |
|
|
|
| |
8 komentářů |
26. 11. 2015 |
5188 |
Anotace | Článek rozebírá problematiku zakazování vlastních mobilních zařízení žáků ve školách v souvislosti s kyberšikanou učitelů a kompetencemi pro 21. století, které nelze bez technologií budovat. | Poslední komentář | Materiál k prostudování? Ale to se, pane Brdičko, blížíte k videotréninku interakcí (VTI). Tam však článek zdaleka nesměřoval, protože by bylo nesmyslné uvažovat o nahrávání učitele bez žáků. Stejně naivní je autorovo tvrzení, že \"pokud by byla celá hodina nahrávána, žáci navíc nemají důvod sami učitele nahrávat.\" Žáci mohou mít řadu důvodů učitele nahrávat. Především jde právě o to, že by nahrávali sami. |
---|
|
Mobil díky senzorům všudypřítomnou didaktickou pomůckou |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
|
23. 11. 2015 |
5055 |
Anotace | Článek je inspirací pro učitele, jak využít čidla mobilních zařízení žáků (BYOD) ve výuce směrem ke konstruktivisticky pojatým badatelsky orientovaným aktivitám. | Poslední komentář | |
---|
|
Podstata otevřeného přístupu k výuce s využitím technologií |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
5 komentářů |
16. 11. 2015 |
2843 |
Anotace | Zpráva o politice amerického školského obvodu Albemarle ve Virginii v oblasti zavádění programu využití vzdělávacích technologií formou 1:1. | Poslední komentář | Flexibilní třída podle Albemarle - https://youtu.be/4cscJcRKYxA |
---|
|
Verso - aktivní přístup k učení? |
 | Jan Fojtík |
|
|
|
| |
|
17. 09. 2015 |
1936 |
Anotace | Informace o zajímavém nástroji integrujícím mobilní technologie (BYOD, 1:1) do výuky ve formě převráceného učení s praktickým ověřením v praxi. | Poslední komentář | |
---|
|