Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Platformy a systémy pro školní komunikaci a spolupráci |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
1 komentář |
04. 09. 2020 |
3864 |
Anotace | Studie shrnující vlastnosti nástrojů pro podporu výuky prostřednictvím technologií (hybridní, distanční, na dálku), které by měly být součástí v praxi používané jednotné školní platformy. Jedná se o znalosti, bez nichž se neobejde žádný školní ICT metodik, a v naší současné situaci se hodí i všem učitelům. | Poslední komentář | Kde je ČŠI se svým Moodle? (InspIS E-learning). Pouze nevyužitá šance ČŠI pozitivně pomoci školám. |
---|
|
Výuka digitálního občanství podle Googlu |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
16. 03. 2020 |
1304 |
Anotace | Upoutávka na volně dostupný materiál vytvořený firmou Google obsahující 5 výukových lekcí věnovaných digitální gramotnosti žáků na úrovni 2. st. ZŠ včetně doprovodného webu a hry fixující získané poznatky. Obsah může sloužit jako zdroj nápadů pro naše učitele. | Poslední komentář | |
---|
|
Papírový mobil jako digitální detox v režii Googlu |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
27. 01. 2020 |
785 |
Anotace | Zpráva o aplikaci podporující snahu některých uživatelů mobilních zařízení obejít se po určitý čas bez jejich fyzické přítomnosti. | Poslední komentář | |
---|
|
Shoshana Zuboff a kapitalismus dohledu |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
02. 12. 2019 |
2061 |
Anotace | Přehledový článek o práci emeritní profesorky Harvard Business School Shoshany Zuboff založený na myšlenkách obsažených v její poslední knize pojednávající o internetem umožněném kapitalismu dohledu. | Poslední komentář | |
---|
|
Dobře strávený čas podle Tristana Harrise |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
21. 05. 2018 |
3844 |
Anotace | Zpráva o činnosti amerického experta na etiku sociálních sítí, který dříve pracoval pro Google a nyní se snaží učit lidi chápat rizika ovlivňování jejich myšlení prostřednictvím technologií. | Poslední komentář | "Dobře strávený čas" se stal inspirací pro Google, když implementoval tzv. "digital well beeing" do nové verze systému Android v podobě kontrolního panelu, který dává přehled o využití aplikací a umožňuje si nastavit časové limity pro jejich využití. ANDROID P: AN EXCLUSIVE FIRST LOOK AT GOOGLE’S MOST AMBITIOUS UPDATE IN YEARS |
---|
|
Co dokáží stroje schopné hlubokého učení |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
4 komentáře |
25. 04. 2016 |
9349 |
Anotace | Komplexní informace o stavu vývoje technologií umělé inteligence disponujících schopností tzv. "hlubokého učení". Mají celou řadu souvislostí se vzděláváním lidí. | Poslední komentář | Jak Google aplikuje hluboké učení na YouTube - Deep neural networks for YouTube recommendations. |
---|
|
První česká sdílená virtuální návštěva muzea v režii ZŠ Staňkov |
 | Mgr. Miloslav Khas |
|
|
|
| |
4 komentáře |
18. 02. 2016 |
4054 |
Anotace | Zpráva o svého druhu první akci, při níž se žáci několika škol zúčastnili interaktivní online virtuální návštěvy Domu dějin Holýšovska. K realizaci byly použity dnes celkem běžné videokonferenční a cloudové technologie. | Poslední komentář | Předně děkuji za Vaše komentáře... Používáme Honzo běžnou free verzi, dnes již dostupnou pro WIN, iPad i Android. Pokud máš na mysli verzi Backpack, tak ta jistě nabízí větší bezpečnost, možnost konfigurace, zvláště pak např. automatické filtrování nevhodných slov se může někdy hodit... Jsem ale ze zkušeností přesvědčený, že free verze pro potřeby základní školy bohatě postačuje. |
---|
|
Online nástroje pro výuku programování |
 | Ramil Šambazov |
|
|
|
| |
1 komentář |
19. 11. 2015 |
6666 |
Anotace | Příspěvek se zabývá problematikou rozvoje informatického myšlení u žáků ZŠ a popisuje dva k tomu vhodné online nástroje z dílny Google. | Poslední komentář | Pro práci s onlinem by mohl pomoct i seznam zdarma dostupných nástrojů v online marketingu: https://www.johnyhozapisky.cz/nastroje/ |
---|
|
Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – žákovské práce |
 | Mgr. Petr Němec |
|
|
|
| |
1 komentář |
14. 05. 2015 |
6067 |
Anotace | Článek je pokračováním seriálu popisujícího praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole. Předkládá výsledky práce žáků a jejich názory na takto koncipovanou výuku. | Poslední komentář | Pěkný článek, inspirativní úlohy a skvělý nástroj AppInventor ! Také jej zkoušíme ve výuce - zatím ve fázi expirimentování :). |
---|
|
Google přestal skenovat studentské účty |
 | Vladimír Pešta |
|
|
|
| |
3 komentáře |
15. 01. 2015 |
3551 |
Anotace | Informace o neetických praktikách spojených s využíváním dat vytvořených uživateli školských cloudových služeb nejen společností Google. | Poslední komentář | Pěkné aktuální shrnutí politiky USA v této záležitosti přináší eSchool News - Obama seeks laws on student privacy, data hacking. |
---|
|