Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nezdařená disrupce podle Reicha |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
30. 11. 2020 |
898 |
Anotace | Informace o nové knize známého vědce MIT Justina Reicha, v níž vysvětluje svůj postoj k opakovaně se vyskytujícím mediálně zajímavým zprávám o skokové transformaci školství díky využití technologií. | Poslední komentář | |
---|
|
Personalizace podle EdTechTeacher |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
14. 04. 2020 |
1204 |
Anotace | Jak aktuální problematiku personalizace vidí představitelé EdTechTeacher, amerického sdružení zabývajícího se vzděláváním učitelů. Příspěvek obsahuje popis několika příkladů dobré praxe z USA. | Poslední komentář | |
---|
|
Profil absolventa podle Reicha |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
03. 06. 2019 |
1673 |
Anotace | Zpráva o MOOC kurzu edX Envisioning the Graduate of the Future, který vedl výzkumník MIT a ředitel Teaching Systems Lab Justin Reich. V jeho rámci účastníci vyvíjeli moderně pojatý profil absolventa SŠ. | Poslední komentář | |
---|
|
Tvořivé myšlení jako základ kompetencí pro 21. století |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
27. 04. 2017 |
7262 |
Anotace | Zpráva o kurzu edX Design Thinking for Leading and Learning vedeném špičkovými odborníky MIT, jehož cílem bylo pomoci učitelům a vedoucím představitelům škol integrovat tvořivé myšlení do výuky. Jedná o zcela typický postup transformace školy naplňující požadavky současného vývoje společnosti. | Poslední komentář | Natasha Iskander - Design Thinking Is Fundamentally Conservative and Preserves the Status Quo Kritika modelu tvořivého myšlení, hlavně proto, že nejde o nic nového. To je asi pravda, ale to mi nijak bebrání tuto metodiku i nadále doporučovat jako nosnou pro modernizaci výuky směrem k naplňování cílů 21.st. |
---|
|
Jak utratit 45 miliard dolarů aneb Co radí Reich Zuckerbergovi |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
11 komentářů |
04. 01. 2016 |
3871 |
Anotace | Zpráva o jedné reakci na zveřejněný záměr manželů Chan-Zuckerbergových, většinových majitelů Facebooku, věnovat 99 % svých akcií na dlouhodobé projekty snižující rozdíly mezi dětmi a zvyšující jejich naději na lepší život. K důležitým nástrojům mají patřit vzdělávací technologie. | Poslední komentář | Ad E Kocourek:
1. Pokud jde o Vaší lamentaci, že jednoznačná terminologie patří k největším otloukánkům na rvp.cz: Nebylo by pak ovšem vhodné uvést i z Vaší strany jednoznačnou definici (ať už explicitní či implicitní) pojmu \"selský rozum\"? Termín selský rozum zde navíc volně používáte spolu s termínem zdravý rozum. Označují oba tyto termíny pojmy stejného významu či nikoli? Nebo bychom snad měli mluvit spíše o zdravém selském rozumu? (Přirozeně, pak by jistě mohl existovat i nezdravý selský rozum či neselský zdravý rozum.)
2. Dalším \"otloukánkem\" na rvp.zv, je podle Vás pravdivé informování. Nebude-li však toto Vaše obecné tvrzení nějak konkretizováno, lze ho jen stěží potvrdit či vyvracet. A v tomto směru je bezcenné.
3. Jak souvisí tvrzení dr. Vávry s tím, že \"nosí v kapse úplně placatou mapu\"? To je z Vaší strany poněkud strawman argumentace. Mimochodem při promítání trojrozměrných objektů do roviny s tzv. selským/zdravým/zdravým selským rozumem vystačíte asi jen stěží. A to dokonce ani při vytváření \"pouhých placatých\" map. K čemu pak bychom potřebovali odborná kartografická pracoviště či katedry kartografie na vysokých školách se specialisty, jestliže by k vytváření map postačoval zdravý selský rozum kohokoli z nás. |
---|
|
MITx MOOC o vzdělávacích technologiích |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
05. 01. 2015 |
5689 |
Anotace | Zpráva o volně dostupném kurzu vzdělávacích technologií, který organizovalo vrcholné vědecké pracoviště působící v tomto oboru. Je důkazem toho, že je dnes možné se ke špičkovému know-how dostat bez jakýchkoli překážek pouze vlastním přičiněním a dostatečným odhodláním. | Poslední komentář | Nový běh kurzu MITx Design and Development of Educational Technology začíná 27.12. Vřele doporučuji! |
---|
|
Vliv otevřenosti na budoucnost školství |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
09. 01. 2012 |
5687 |
Anotace | Poslední ze seriálu článků zabývajících se otevřenými výukovými zdroji a jejich vlivem na školství. Zprostředkovaně, díky souvislosti s možností svobodného vzdělávání pro všechny, i dopadem na celou společnost. | Poslední komentář | Asi je opravdu na místě přirovnávat současné hnutí požadující volné a otevřené sdílení informací k boji za svobodu proti totalitě. Mnoho mladých lidí vnímá jako totalitu i současný korporátní kapitalismus (viz např. Čína), který zjevně žene svět do záhuby. Lze očekávat, že protestů bude přibývat. Volný přístup ke vzdělání jde s tímto ruku v ruce. Podívejte se třeba na tyto 2 aktuální britské iniciativy, k nimž se přidala i celá řada významných profesorů věhlasných univerzit: http://tentcityuniversity.occupylsx.org/ http://reallyopenuniversity.wordpress.com/ |
---|
|