Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 let převrácené třídy ve světě a u nás |
 | Anna Lhoťanová |
|
|
|
| |
8 komentářů |
29. 01. 2018 |
3949 |
Anotace | Zpráva o kulatém výročí zavedení moderní metody implementace vzdělávacích technologií, rozšířená o malý průzkum toho, jak si stojí u nás doma. | Poslední komentář | Myslím, že je třeba se zeptat ještě jinak. Je u nás nějaká škola, která se rozhodla metodiku PT integrovat do výuky napříč předměty? Pokud se o něco takového pokouší učitel osamoceně, narazí hned první týden. Předpokladem je, že třídní aktivity mohou na mimotřídní (nutně to není třeba dělat doma) navázat. Je třeba, aby se zapojili všichni žáci. Je to tedy nutně věc celoškolní vize a konsenzu s rodiči. Zatím jsme spíše svědky odmítání technologií jako celku, což má zjevný dopad na celkovou úroveň informační gramotnosti populace (viz volby) a na neschopnost dětí využívat je smysluplně. |
---|
|
Internet nás zavádí na scestí! |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
21. 12. 2017 |
4589 |
Anotace | Druhý článek věnovaný britskému umělci a zároveň odborníkovi na technologie Jamesi Bridlemu. Tento článek se zabývá novým fenoménem YouTube, a sice masivním publikováním videí zdánlivě určených dětem, ale ve skutečnosti je zneužívajících. | Poslední komentář | Falšování počtu shlédnutí u videí (či článků) se neděje jen pomocí automatů (trolů). V Číně např. existují klikací farmy, které vám za mírný poplatek zprostředkují "skutečné" návštěvníky vašich online výtvorů - Chinese Click Farm. |
---|
|
Když se rozhodnete natočit video, tak... |
 | Petr Menzel |
|
|
|
| |
2 komentáře |
23. 05. 2016 |
5542 |
Anotace | Článek popisuje zkušenosti autora s natáčením vlastního výukového videa. Text může pomoci tomu, kdo by něco podobného chtěl sám zkusit. | Poslední komentář | Napadá mne doplnit informaci, že právě tzv. unboxing je specifickým typem propagačního videa youtuberů. |
---|
|
První česká sdílená virtuální návštěva muzea v režii ZŠ Staňkov |
 | Mgr. Miloslav Khas |
|
|
|
| |
4 komentáře |
18. 02. 2016 |
4066 |
Anotace | Zpráva o svého druhu první akci, při níž se žáci několika škol zúčastnili interaktivní online virtuální návštěvy Domu dějin Holýšovska. K realizaci byly použity dnes celkem běžné videokonferenční a cloudové technologie. | Poslední komentář | Předně děkuji za Vaše komentáře... Používáme Honzo běžnou free verzi, dnes již dostupnou pro WIN, iPad i Android. Pokud máš na mysli verzi Backpack, tak ta jistě nabízí větší bezpečnost, možnost konfigurace, zvláště pak např. automatické filtrování nevhodných slov se může někdy hodit... Jsem ale ze zkušeností přesvědčený, že free verze pro potřeby základní školy bohatě postačuje. |
---|
|
Nástroje pro práci s audiovizuálními médii |
 | Michal Kalimon |
|
|
|
| |
1 komentář |
15. 02. 2016 |
2760 |
Anotace | Popis dvou vybraných cloudových nástrojů pro práci s audiovizuálními médii, které mají zvláštní postavení díky možnostem využití ve výuce, s odkazem na další učitelům doporučované podobné aplikace. | Poslední komentář | Návodný článek s dobrými tipy na interakce s videem. YouTube skrývá z hlediska výukového využití (myslím na straně tvořícího studenta) velký potenciál. Popsané nástroje lze skvěle využít při mnoha různorodých výukových činnostech a výsledkem je multimediální interaktivní materiál. |
---|
|
Online ICT nástroje pro učitele |
 | Vlasta Beranová |
|
|
|
| |
2 komentáře |
14. 03. 2013 |
7906 |
Anotace | Článek předkládá přehled volně online dostupných služeb vhodných pro využití učiteli ve výuce. | Poslední komentář | Děkuji za přehled, jen pro doplnění, online aplikace Posterous Spaces (uvedena jako úplně poslední) k 30. dubnu přestane fungovat. |
---|
|
10 nápadů pro tvorbu videa ve výuce |
 | Helena Milerová |
|
|
|
| |
3 komentáře |
22. 10. 2012 |
14930 |
Anotace | Článek informuje o nápadech kanadského profesora vzdělávacích technologií z Faculty of Education University of Regina Alece Courose na to, jaká témata lze zpracovávat prostřednictvím tvorby videa ve výuce. | Poslední komentář | Připojím video vytvořené na základě práce 13 sedmáků z Sir Joseph Banks High School Sydney Coming to Voice - http://vimeo.com/47860499 |
---|
|
Spolupráce MIT a Khan Academy v duchu převrácené třídy |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
09. 05. 2012 |
4342 |
Anotace | Informace o nové iniciativě MIT, v jejímž rámci budou studenti tvořit výuková videa aplikovaná prostřednictvím Khan Academy do výuky žáků ZŠ a SŠ. | Poslední komentář | Dobrý den, Tomáš se při zakládání EffaAcademy inspiroval Salmanem Khanem. Jeho videa mají i poměrně vysokou sledovanost, zvláště, když vezmeme v úvahu, že je vůbec nikde nepropagoval. Dobrá zpráva je, že se tvorbě videí chce věnovat i v příštím roce.
Všem kdo si na tvorbu vlastních videí, jako to dělá Tomáš, netroufnou si dovoluji připomenout možnost pomáhat nám s překlady videí KhanAcademy. Více info na www.facebook.com/khanacademy.cz nebo mi napište na : marmat@centrum.cz Předem díky :-)
|
---|
|
Historie volného sdílení na internetu |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
03. 01. 2012 |
7273 |
Anotace | První ze seriálu článků zabývajících se otevřenými výukovými zdroji a jejich vlivem na školství. Zprostředkovaně, díky souvislosti s možností svobodného vzdělávání pro všechny, i dopadem na celou společnost. | Poslední komentář | I mne zaujala stejná část textu jako pana Sotoláře, především to o rychlosti dětských reakcí. Snad je to klíč k tomu, proč tak těžko nacházíme s dětmi společnou řeč. Prostě jim nestačíme. Myslím, že to bylo tak vždy, jen je díky technologiím vše tak nějak rychlejší. A nejsem přesvědčena, že je to tak zlé s menší schopností souvislé práce - když jim o něco jde, nevidí, neslyší :-)
Potěšil mne "fenomén sdílení" - snad proto, že jsem velmi podobně nastavená. A učitel nemusí být génius, aby věděl, že když se žáci učí navzájem, tak je efekt mnohem lepší. Ten, který učí si ujasňuje pojmy a systém, ten, který je učen, získává informace v mnohem přístupnějším balení.
PS: Také se vám, učitelům, stalo, že jste si kladli otázku "Proč tak jednoduchou věc nedokáže pochopit?" Tak to je přesně ono - prostě proto, že to vysvětlujeme z našeho "dospěláckého" pohledu.
Děkuji za báječné téma. |
---|
|
Už jste slyšeli o Lip Dub? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
5 komentářů |
11. 07. 2011 |
10664 |
Anotace | Informace o novém zajímavém způsobu prezentace škol prostřednictvím videa, jež je výsledkem spolupráce celé školní komunity. | Poslední komentář | Na základě dotazu od učitelů na jednom mém semináři jsem zjišťoval, jak se k dílům ve formě vlastního videa doprovozeného populární písní (LipDub) staví OSA. Zjistil jsem, že OSA má s YouTube uzavřenu smlouvu na šíření. Z tohoto pohledu tedy není nutné YouTube nic platit. Druhá povinnost je ovšem mít vypořádána tzv. synchronizační práva. Uživatel má povinnost vyrovnat potřebná synchronizační práva k použití dané zvukové nahrávky autorem hudby a autorem textu, nebo s jeho zástupcem. Některé české autory zastupuje OSA.
Jinými slovy, bez svolení autora hudby a slov písně by škola oficiálně LipDub na YouTube umisťovat bohužel neměla.
ON |
---|
|