Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak pandemie pomáhá nahrazovat lidskou práci roboty |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
12. 10. 2020 |
805 |
Anotace | Zpráva o tom, jak celosvětová pandemie urychluje nástup robotů všude tam, kde stroje nahrazují problematický přímý kontakt mezi lidmi. | Poslední komentář | |
---|
|
Mikroučení – inovativní způsob sebevzdělávání pro síťovou generaci |
 | Filip Soucha |
|
|
|
| |
3 komentáře |
28. 11. 2016 |
6530 |
Anotace | Článek informuje o inovativním způsobu sebevzdělávání v online prostředí s ohledem na současný vývoj společnosti. | Poslední komentář | Chtěl jsem jen naznačit, že velmi brzy bude využití technologiemi podporovaných systémů nedílnou součástí běžné výuky. Takže stačí jen chvilku počkat! |
---|
|
Model 70:20:10 |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
31. 10. 2016 |
6645 |
Anotace | Článek aktualizuje koncept celoživotního vzdělávání 70:20:10 na základě poznatků dvou předních britských expertů. | Poslední komentář | |
---|
|
Propojený učitel |
 | Martin Gebhart |
|
|
|
| |
|
21. 01. 2016 |
3911 |
Anotace | Článek je inspirovaný blogem amerického ICT koordinátora Stevena Andersona. Shrnuje vlastnosti učitele schopného k vlastnímu zdokonalování využívat spojení s kolegy. | Poslední komentář | |
---|
|
Neformální vzdělávání učitelů pod taktovkou architekta |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
13. 06. 2011 |
6348 |
Anotace | Poslední díl ze seriálu Otevřené formy dalšího vzdělávání učitelů věnovaný celkovému pohledu na danou problematiku a zastřešující vizi anglického experta Cliva Shepherda. | Poslední komentář | Chci potvrdit, že Váš příspěvek je tak zajímavá id card. Obsahuje mnoho důležitých a užitečných informací. Mám spoustu skvělých věcí gio xach. Děkuji moc! bop nu |
---|
|
Masivní otevřené online kurzy |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
07. 02. 2011 |
13435 |
Anotace | Zatím poslední díl seriálu na téma konektivismu, jež se formou popisu nového typu volně dostupných kurzů pokouší vyvolat zájem o šíření poznání problematiky vzdělávacích technologií a zve čtenáře k účasti na jedné takové akci. | Poslední komentář | Po konzultaci o odbornicí konstatuji, že překlad massive jako masivní je vhodnější než masové, což by bylo pouze mass. Takže se nic němění. To je docela úleva. |
---|
|
Jak budovat vzdělávací prostředí digitálních učitelů |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
31. 01. 2011 |
6385 |
Anotace | Článek rozebírá obsah potřebných ICT kompetencí učitelů a naznačuje, jak je možné je rozvíjet. | Poslední komentář | |
---|
|
Osobní vzdělávací prostředí učitele |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
24. 01. 2011 |
9734 |
Anotace | Druhý díl seriálu o konektivismu se zabývá popisem osobního vzdělávacího prostředí učitele. | Poslední komentář | Souhlasím s panem Brdičkou - jde to i bez encyklopedických znalostí, respektive jich tolik být nemusí, ale bouhužel to souvisí s oním testováním. Jak to třeba dělat u maturit, kde jsem okolím nucen hodnotit fakta a přitom žák výborně popíše anologii občanských válek v různých historických etapách, ale neřekl kdy přesně skončila občanská válka v Rusku? Mluvíme o komplexní změně systému vzdělávání a tu jedinec těžko prosazuje:( |
---|
|
Smysl osobního vzdělávacího prostředí |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
17. 01. 2011 |
8850 |
Anotace | Úvaha o tom, jaký vliv na osobní vzdělávací prostředí má rozvoj technologií a všeobecná propojenost světa. | Poslední komentář | |
---|
|
Integrace technologií podle modelu TPCK |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
16. 02. 2009 |
9263 |
Anotace | Článek teoreticky popisující model integrace technologií do portfolia kompetencí učitelů. | Poslední komentář | Model TPCK (stále více se používá zkratka TPACK, která zbytečně obsahuje And ale lépe se anglicky vyslovuje) je čím dál tím víc spojován s přípravou učitelů na celém světě. Narazil jsem na zcela aktuální příspěvek Davida Jonese (University of Southern Queensland), který dospívá k závěru, že právě tím, že ono T v komponentách kompetencí učitelů má nejdynamičtěšjší charakter, je zároveň hodno největší pozornosti. Jsem již tak obviňován z "ego ICT centrismu", tak pro jistotu sděluji, že s tímto pohledem se plně nestotožňuji. Zde je odkaz: TPACK as shared practice: Toward a research agenda |
---|
|