Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Výhled 2020 podle Journalu |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
17. 02. 2020 |
902 |
Anotace | Výtah z článku známého amerického zpravodajského portálu, který ukazuje, kam směřuje tamní vývoj vzdělávacích technologií. Je zajímavé ho porovnat s vývojem naším. | Poslední komentář | |
---|
|
Spolupráce MIT a Khan Academy v duchu převrácené třídy |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
09. 05. 2012 |
4339 |
Anotace | Informace o nové iniciativě MIT, v jejímž rámci budou studenti tvořit výuková videa aplikovaná prostřednictvím Khan Academy do výuky žáků ZŠ a SŠ. | Poslední komentář | Dobrý den, Tomáš se při zakládání EffaAcademy inspiroval Salmanem Khanem. Jeho videa mají i poměrně vysokou sledovanost, zvláště, když vezmeme v úvahu, že je vůbec nikde nepropagoval. Dobrá zpráva je, že se tvorbě videí chce věnovat i v příštím roce.
Všem kdo si na tvorbu vlastních videí, jako to dělá Tomáš, netroufnou si dovoluji připomenout možnost pomáhat nám s překlady videí KhanAcademy. Více info na www.facebook.com/khanacademy.cz nebo mi napište na : marmat@centrum.cz Předem díky :-)
|
---|
|
Problémy standardizace podle Socola |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
02. 05. 2012 |
9007 |
Anotace | Zpráva o mimořádně zajímavém americkém učiteli, který má co říci k problematice standardizace a ověřování výsledků výukového procesu. Jeho myšlenky jsou pro náš současný proces nastavování školské politiky velmi důležité. | Poslední komentář | Pane Brdičko, DÍKY, DÍKY, DÍKY! Teď jen, kdo to půjde nastříkat sprejem na zdi v Karmelitské?
Přečtěte si taky komentáře k článku p. Hausenblase na České škole (smutné čtení).
K tomu sdílení - jen velmi otrlí učitelé dokáží neustále dokola přijímat invektivy po té, co uveřejní svá netradiční pozorování ;)
(Až sem pan Socol pojede, dejte, prosím, včas vědět.) |
---|
|
Superpočítače, singularita a učitelé 21. století |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
08. 12. 2011 |
2549 |
Anotace | Článek popisuje aktuální vývoj v oblasti superpočítačů a umělé inteligence, a dává ho do souvislosti s budoucím využitím těchto technologií ve vzdělávání. | Poslední komentář | |
---|
|
Daty řízené školství v roce 2020 |
 | Stanislav Cikalo |
|
|
|
| |
|
03. 11. 2011 |
4250 |
Anotace | Další z řady reflexí účastníků kurzu RVP "Vzdělávací technologie pro 21. století". Vznikla po prostudování problematiky 6. lekce, jež nesla název Aktuální metody hodnocení výukových výsledků. Má ovšem přesah i do poslední ještě nerealizované lekce - Budoucnost vzdělávacích technologií. | Poslední komentář | |
---|
|
Data mining – „těžba dat“ ve školství |
 | David Mikoláš |
|
|
|
| |
1 komentář |
01. 11. 2011 |
5502 |
Anotace | Reflexe účastníka kurzu RVP "Vzdělávací technologie pro 21. století" po prostudování problematiky 6. lekce, jež nesla název Aktuální metody hodnocení výukových výsledků. | Poslední komentář | Ten otazník jsem mínil spíše v tom smyslu, jakým způsobem s mimořádně nadanými žáky pracují?
|
---|
|
Bude se jednou vzdělávání odehrávat na Facebooku? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
06. 10. 2011 |
9055 |
|
Skutečné možnosti využití daty řízeného školství |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
12. 09. 2011 |
7833 |
Anotace | 3. díl seriálu zabývajícího se analýzou výukových výsledků, jež je věnován tomu, co si můžeme od počítačových systémů automatického hodnocení žáků slibovat a za jakých podmínek má smysl je zavádět. | Poslední komentář | "nejpřesněji) hodnotím studenty podle toho, jak dobře si s kým "pokecám"
1. Přichází doba, kdy toto pokecání bude příliš drahé na to, aby se ho denně dostávalo každému žákovi. I když jsem, doufám, nevyvolal dojem, že se bez něj dá obejít!
2. Bohužel se tady nejedná jen o to, jak hodnotíte vy, ale i o to, jak budete vy hodnocen. |
---|
|
Daty řízené školství v praxi |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
08. 09. 2011 |
8715 |
Anotace | 2. díl seriálu zabývajícího se analýzou výukových výsledků předkládající současný stav implementace této technologie na praktických příkladech ze Spojených států, kde se její nasazení již začíná realizovat. | Poslední komentář | Některé soukromé školy už "kvalitnější" jsou: Když si učitel dovolí dát dítěti platících rodičů na konkrétním soukromém G trojku, dostaně od vedení školy úkol žáka přezkoušet a s lepším výsledkem. |
---|
|
Vize daty řízeného školství |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
01. 09. 2011 |
9656 |
Anotace | 1. díl seriálu zabývajícího se analýzou výukových výsledků shrnující důvody, proč se systémy automatického hodnocení žáků vyvíjejí a na jakých principech jsou založeny. | Poslední komentář | |
---|
|