Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Digitální občanství podle Common Sense |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
15. 06. 2020 |
1677 |
Anotace | Informace o existenci kurikula americké neziskovky Common Sense, které pokrývá výuku tematiky digitálního občanství od MŠ až po SŠ, jež má přesah jak do mediální výchovy, tak do digitální gramotnosti. | Poslední komentář | Máte-li zájem, ze stolu byl pořízen záznam - https://youtu.be/TjRQh2fHJ0c. Nemusíte ale ztrácet 2 h drahoceného času. To hlavní vám řeknu jednou větou. Naše školy nebudou v dohledné době schopny v dostatečné míře zvyšovat mediální gramotnost žáků. |
---|
|
Jak (ne)používat technologie – díl 6.: čas u obrazovky |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
13. 11. 2019 |
2530 |
Anotace | Seriál Jak (ne)používat technologie je o tom, jak technologie nepoužívat, a přitom je používat. Přesněji, jak je používat efektivně. Autor v něm nechává čtenáře nahlédnout do svého světa učitele (ne)používajícího technologie a ukazuje, jak tyto své zkušenosti přenáší na své žáky. Šestý díl je věnován času u obrazovky. | Poslední komentář | |
---|
|
Odpor vůči ovlivňování lidí online podle Williamse |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
04. 11. 2019 |
1936 |
Anotace | Zpráva o knize vědce a bývalého specialisty Google na reklamní strategie vysvětlující postupy platformních systémů disponujících umělou inteligencí používané k ovlivňování uživatelů vyzývající k odporu. | Poslední komentář | |
---|
|
Digitální wellbeing na Future Learn |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
7 komentářů |
04. 03. 2019 |
5069 |
Anotace | Zpráva o MOOC kurzu Digital Wellbeing vedeném Susan Halfpenny z University of York, který byl volně dostupný prostřednictvím Future Learn. | Poslední komentář | Zajímavá studie, která je výsledkem výzkumu BBC:
Digital Wellbeing
Researching the needs of our audience to understand their values in an on-demand, personalised and fully connected world. |
---|
|
Proč mobily ve škole používat |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
14. 01. 2019 |
6543 |
Anotace | Druhá část dvoudílné přehledové studie zkoumající důvody pro to, jak s mobily ve školách zacházet. | Poslední komentář | Zajímavou inspirací může být Školní WIFI ZŠ a MŠ Kladno. |
---|
|
Generace Z |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
05. 11. 2018 |
6283 |
Anotace | Informace o generačním vývoji souvisejícím s využíváním technologií mladými lidmi, jenž dospěl k rozlišení dvou generací Y (tzv. síťová generace) a Z, pro níž je charakteristická soustavná přítomnost digitálních zařízení s přístupem k internetu. | Poslední komentář | Skutečně, bylo to užitečně strávených 20 min. Mohu jen doporučit. Naštěstí jsem s panem Zappem v souladu. |
---|
|
Dobře strávený čas podle Tristana Harrise |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
21. 05. 2018 |
3857 |
Anotace | Zpráva o činnosti amerického experta na etiku sociálních sítí, který dříve pracoval pro Google a nyní se snaží učit lidi chápat rizika ovlivňování jejich myšlení prostřednictvím technologií. | Poslední komentář | "Dobře strávený čas" se stal inspirací pro Google, když implementoval tzv. "digital well beeing" do nové verze systému Android v podobě kontrolního panelu, který dává přehled o využití aplikací a umožňuje si nastavit časové limity pro jejich využití. ANDROID P: AN EXCLUSIVE FIRST LOOK AT GOOGLE’S MOST AMBITIOUS UPDATE IN YEARS |
---|
|