Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Na co nezapomenout při blogování s dětmi |
 | Ludmila Kovaříková |
|
|
|
| |
|
17. 12. 2020 |
831 |
Anotace | Než se pustíme s dětmi do blogování, je třeba si rozmyslet několik podstatných detailů. Čemu věnovat pozornost nám poradí zejména Kathleen Morris a Richard Byrne. | Poslední komentář | |
---|
|
Podvádění při online výuce |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
30. 06. 2020 |
2087 |
Anotace | Zpráva o vývoji aplikací použitelných na kontrolu činnosti studentů či žáků při online výuce. | Poslední komentář | |
---|
|
Ofqual vyhlašuje soutěž na ověřování testů umělou inteligencí |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
01. 06. 2020 |
874 |
Anotace | Informace o postupu anglického úřadu garantujícího kvalitu státních zkoušek (včetně maturity), který se rozhodl zkoumat možnost nasazení umělé inteligence do hodnocení a vypisuje v té souvislosti soutěž na nejlepší řešení. | Poslední komentář | |
---|
|
Vědecky podložená certifikace vzdělávacích produktů |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
20. 04. 2020 |
1325 |
Anotace | Zpráva o projektu americké neziskové a výzkumné organizace Digital Promise, který organizuje certifikaci vzdělávacích produktů zaručující jejich kvalitu a účinnost. | Poslední komentář | Ono není vůbec nutné, aby ten výzkum nad produktem realizoval člen organizce, která takový certifikát vydává. Je na vývojáři, aby si takovou spolupráci zajistit. Je mi ale docela jasné, že v našich podmínkách je to skoro nemožné. Ještě teď mám v živé paměti, jak jsem byl u svého akademického zaměstnavatele hrubě napadán, když jsem si dovolil zpochybnit placený posudek, který si u stejné akademické instituce objednal náš známý vydavatel učebnic.
Kdyby se do toho Digikoalice pustila, musela by zajistit, aby byl provedený výzkum skutečně nezávislý! |
---|
|
Hodnocení v duchu Two Rivers |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
21. 10. 2019 |
1630 |
Anotace | Inspirace, kterou o svém pojetí formativního hodnocení žáků poskytuje veřejná škola Two Rivers z Washingtonu. Tato metodika je v dokonalém souladu s výchovou k tvořivému myšlení. | Poslední komentář | |
---|
|
Sledovat či nesledovat žáky online? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
12. 11. 2018 |
2245 |
Anotace | Zamyšlení nad tím, jak nasměrovat – či spíše nenasměrovat – výchovu směrem k digitálním kompetencím žáků v souvislosti s kontrolou toho, co se svými přístroji (a nejen s nimi) dělají. | Poslední komentář | |
---|
|
Když velký bratr dostane velká data |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
4 komentáře |
25. 06. 2018 |
4067 |
Anotace | Zpráva o tom, jakého pokroku dosahuje plošná aplikace umělé inteligence a hlubokého učení na velkých datech za účelem kontroly lidí (stabilizace společnosti) v Číně, to vše v souvislosti se školstvím. | Poslední komentář | Zajímavá odborná diskuze na téma Čínského soc. kreditního systému snažící se o objektivitu na německém Verfassungsblog v angličtině - China‘s Social Credit System. |
---|
|
Výuka informační výchovy podle vědců ze Stanfordu |
 | Petra Štefáčková |
|
|
|
| |
2 komentáře |
19. 02. 2018 |
2678 |
Anotace | Zpráva o studii založené na průzkumu, která přináší doporučení, jak učit informační gramotnost, s krátkým srovnáním s podobnou aktivitou u nás. | Poslední komentář | Řekl bych, že Zvol si info má lepší mediální pokrytí. Měli byste v tomto směru podniknout nějaká opatření. Jinak vám ovšem není, co vytknout! |
---|
|
Formative – online hodnocení žáka |
 | Stanislav Havlík |
|
|
|
| |
|
13. 03. 2017 |
3733 |
Anotace | Recenze jedné volně použitelné aplikace obohacující repertoár nástrojů moderního digitálního učitele. | Poslední komentář | |
---|
|
Common Sense Media |
 | Tamara Müllerová |
|
|
|
| |
|
08. 01. 2015 |
2938 |
Anotace | Informace o jedné zajímavé americké organizaci poskytující evaluační služby výukových materiálů, programů, a aplikací včetně na digitální gramotnost zaměřených metodických postupů. | Poslední komentář | |
---|
|