Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Digitální občanství podle Common Sense |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
15. 06. 2020 |
1657 |
Anotace | Informace o existenci kurikula americké neziskovky Common Sense, které pokrývá výuku tematiky digitálního občanství od MŠ až po SŠ, jež má přesah jak do mediální výchovy, tak do digitální gramotnosti. | Poslední komentář | Máte-li zájem, ze stolu byl pořízen záznam - https://youtu.be/TjRQh2fHJ0c. Nemusíte ale ztrácet 2 h drahoceného času. To hlavní vám řeknu jednou větou. Naše školy nebudou v dohledné době schopny v dostatečné míře zvyšovat mediální gramotnost žáků. |
---|
|
Rostoucí dissensus jako problém mediální gramotnosti |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
13 komentářů |
02. 03. 2020 |
1801 |
Anotace | Zamyšlení nad současným pojetím mediální gramotnosti v souvislosti s aktuálním kulatým stolem a revizí RVP inspirované americkým expertem na velká data Kalevem Leetaru. | Poslední komentář | Bořivoj Brdička: "Tomu, co říkáte, nerozumím." Vůbec se Vám nedivím, já také ne. |
---|
|
Tvoříme Wikipedii – díl 7.: 5 kroků, než začnete s Wikipedií ve škole |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
27. 11. 2019 |
1763 |
Anotace | Předtím, než se rozhodnete začlenit Wikipedii do své výuky, ať už pasivně (needitačně), či aktivně (editačně), je vhodné absolvovat několik nezbytných kroků. V následujícím textu se podíváme na 5 základních, které nám pomohou nejen s uvedenou integrací Wikipedie, ale umožní nám úspěšně realizovat kurz Wikipedie na naší škole. | Poslední komentář | |
---|
|
Digitální dissensus |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
11. 03. 2019 |
2166 |
Anotace | Výklad nového pojmu, který přesně vystihuje to, k čemu zvolna dospívá vývoj společnosti ve vyspělých, dosud demokratických zemích. | Poslední komentář | |
---|
|
Paradox mediální výchovy podle Danah Boyd |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
07. 05. 2018 |
2564 |
Anotace | Článek shrnuje obsah přednášky šéfky výzkumu Microsoftu Danah Boyd, která se zabývá současným posunem v chápání cílů mediální výchovy, který je vyvolán vlivem online prostředí a sociálních sítí. | Poslední komentář | |
---|
|
Co učit v rámci digitální gramotnosti? |
 | Marie Poesová |
|
|
|
| |
2 komentáře |
12. 03. 2018 |
4134 |
Anotace | Článek se na základě inspirace z ciziny snaží přiblížit obsah výuky směřující k budování obecné digitální gramotnosti. | Poslední komentář | Pexeso se mi osvědčilo pro počáteční zjištění, co děti znají a do jaké míry. Tištěné a vydané CZ.NICem má výhodu v opravdu kvalitním provedení, které je do školy jak dělané. |
---|
|
Mediální studio ZŠ genpor. F. Peřiny |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
09. 06. 2011 |
2868 |
Anotace | Jak to může dopadnout, když se spojí Mediální výchova s digitálními technologiemi? Vznikne projekt s názvem Mediální studio. Jak takový projekt vypadá a co v něm žáci dělají, se dočtete v následujícím článku. | Poslední komentář | |
---|
|
Co má být náplní výuky, ale často není? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
21. 06. 2010 |
2757 |
Anotace | Zpráva o obsahu přednášky profesora ze Stanfordu a experta na vzdělávací technologie Alana Novembera, kterou přednesl na konferenci FETC a jež je značně kritická k tomu, jak školy připravují žáky na život v 21. století. | Poslední komentář | |
---|
|