Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spolupráce MIT a Khan Academy v duchu převrácené třídy |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
09. 05. 2012 |
3969 |
Anotace | Informace o nové iniciativě MIT, v jejímž rámci budou studenti tvořit výuková videa aplikovaná prostřednictvím Khan Academy do výuky žáků ZŠ a SŠ. | Poslední komentář | Dobrý den, Tomáš se při zakládání EffaAcademy inspiroval Salmanem Khanem. Jeho videa mají i poměrně vysokou sledovanost, zvláště, když vezmeme v úvahu, že je vůbec nikde nepropagoval. Dobrá zpráva je, že se tvorbě videí chce věnovat i v příštím roce.
Všem kdo si na tvorbu vlastních videí, jako to dělá Tomáš, netroufnou si dovoluji připomenout možnost pomáhat nám s překlady videí KhanAcademy. Více info na www.facebook.com/khanacademy.cz nebo mi napište na : marmat@centrum.cz Předem díky :-)
|
---|
|
Minecraft – hra která dává smysl |
 | Bc. Jiří Hauser |
|
|
|
| |
7 komentářů |
08. 10. 2012 |
18565 |
Anotace | Recenze počítačové hry, která, ač původně nebyla určena pro výuku, dává mnoho příležitostí ke zdokonalování různých dovedností a znalostí. | Poslední komentář | Od 1.11. bude školní verze Minecraftu stát 5$ na žáka a rok. Wesley Fryer si myslí, že je to moc - How Microsoft is Poised to Destroy MinecraftEDU |
---|
|
10 nápadů pro tvorbu videa ve výuce |
 | Helena Milerová |
|
|
|
| |
3 komentáře |
22. 10. 2012 |
13331 |
Anotace | Článek informuje o nápadech kanadského profesora vzdělávacích technologií z Faculty of Education University of Regina Alece Courose na to, jaká témata lze zpracovávat prostřednictvím tvorby videa ve výuce. | Poslední komentář | Připojím video vytvořené na základě práce 13 sedmáků z Sir Joseph Banks High School Sydney Coming to Voice - http://vimeo.com/47860499 |
---|
|
Kahoot! – multiplatformní online odpovídač |
 | Petr Zlatohlávek |
|
|
|
| |
|
23. 02. 2015 |
22464 |
Anotace | Informace o zajímavé cloudové aplikaci integrující využití všech dostupných technologií disponujících připojením do internetu. Princip kladení otázek a odpovídání na ně má značný didaktický potenciál a lze ho využít ve výuce libovolných předmětů. | Poslední komentář | |
---|
|
E-knihy ve vzdělávání |
 | Martin Borský |
|
|
|
| |
6 komentářů |
27. 08. 2015 |
4289 |
Anotace | Článek z pohledu učitele-začátečníka přehledově shrnuje možnosti využití volně dostupných nástrojů pro vytváření a publikování e-knih, tzv. e-booků. | Poslední komentář | Aplikace Liberio je od roku 2015 nefunkční. Více informací o problematice Ebook naleznete zde.
|
---|
|
50 zdrojů free obrázků podle Dana Leemana |
 | Martin Trefný |
|
|
|
| |
|
26. 10. 2015 |
5216 |
Anotace | Přehled světových zdrojů volně dostupných obrázků včetně tematické kategorizace a popisu. | Poslední komentář | |
---|
|
Nástroje pro tvorbu vlastních mobilních aplikací |
 | Jan Fojtík |
|
|
|
| |
3 komentáře |
18. 01. 2016 |
30054 |
Anotace | Přehled existujících systémů pro tvorbu mobilních aplikací z pohledu učitele. | Poslední komentář | Nejprve terminologie. Aplikace je program, a tvorba (vlastních, mobilních, jakýchkoli) aplikací je programování. Připadá-li vám postup "Drag and Drop" jako programování, budiž vám to přáno. Mně to jako programování nepřipadá. Některé (možná téměř všechny) dostupné aplikace nabízejí uživateli volbu skinu a podobná nastavení. Přebarvení okna aplikace na růžovo není tvorba aplikace.
Ve třetím odstavci vašeho článku zmiňujete HTML5, webové aplikace, javascriptové knihovny a frameworky - co z toho vámi zmíněná kolegyně-nadšenkyně na I. nebo II. stupni ZŠ zná? Pokud nic, nemůže aplikace tvořit.
Nemůže aplikace tvořit, ale může je používat. To přece není špatné! Jsem přesvědčený že by jí to mohlo (a mělo!) stačit. Může aplikace krmit svými daty, může svoje data pomocí šikovných aplikací zobrazovat a předávat žákům. Výběr dat může být vysoce kvalifikovaná činnost.
Co píšete o Android studiu a Xamarinu jsou dobré zprávy. Situace se tedy vyvíjí příznivým směrem. BTW, chtěl jsem si Android studio vyzkoušet (dnes). Nejdřív se hodinu natahovalo a instalovalo. Pak jsem se hodinu snažil zprovoznit (alespoň v prostředí Win, na Android vůbec nedošlo) jeden z mnoha vzorových projektů, bezúspěšně. Víc času tomu nemíním dát. (Pro srovnání - nedávno jsem instaloval MS Visual Studio pro úplně nového uživatele - tedy "od nuly" - a fungující programy jsem mohl vytvářet ihned po skončení instalace!). Jak rychle jste začal Android studio používat vy? |
---|
|
Když se rozhodnete natočit video, tak... |
 | Petr Menzel |
|
|
|
| |
2 komentáře |
23. 05. 2016 |
4417 |
Anotace | Článek popisuje zkušenosti autora s natáčením vlastního výukového videa. Text může pomoci tomu, kdo by něco podobného chtěl sám zkusit. | Poslední komentář | Napadá mne doplnit informaci, že právě tzv. unboxing je specifickým typem propagačního videa youtuberů. |
---|
|
Využití programu Scratch |
 | Tomáš Krisl |
|
|
|
| |
9 komentářů |
02. 04. 2013 |
10893 |
Anotace | Pohled na možnosti využití programu Scratch v hodinách výuky práce s počítačem i mimo ně s ukázkami. | Poslední komentář | Dobrý den!
Pany Ryante, pane Klubale, dovolte, prosím, pár moderátorských poznámek.
Debatujete nikoli o článku, který je publikován výše, nýbrž o blogovém příspěvku pana Klubala, na který v komentářích odkázala paní Hublová. Jen konstatuji.
Pane Ryante, určitě vítáme upozornění, že v odkazovaném článku považujete některé tvrzení za mylné. Napříště vás ale prosím, abyste zůstal u věcné argumentace k tématu a nevyjadřoval se k osobě autora. I když jste přesvědčen, že \"pravda\" je na vaší straně, emoce vám nepomohou ji prosadit, čtenář si všimne.
Pane Klubale, upozornění na věcnou chybu vás, jak doufám, dovedlo ke klidnému zamyšlení a rozhodnutí. Děkujeme za vaše reakce v komentářích!
Pánové, oběma přejeme mnoho zdaru ve vaší práci! Ostatně vaše zapálení je také inspirující.
Lenka Urbanová, moderátorka diskuzí na Metodickém portálu RVP.cz |
---|
|
Tvořte infografiku jako profesionálové |
 | Vojtěch Matějka |
|
|
|
| |
2 komentáře |
24. 03. 2014 |
6896 |
Anotace | Přehled vybraných nástrojů pro tvorbu infografiky s popisem jejich vlastností a ukázkou. | Poslední komentář | Podobné infografiky (a zejména ty v komentáři výše) vypadají skvěle a jejich výhodou jsou mapy. Bohužel pro porovnání dat v čase vhodné nejsou a také je dost obtížné z nich rychle vyčíst smysluplné informace, navíc ta pole figurek neoddělených po skupinách... Zlatý koláčový graf, kde je hned jasné kolik procent z celku jsou části.
Srovnejte např.
http://moz.com/blog/data-visualization-principles-lessons-from-tufte
http://www.simile-widgets.org/exhibit/
|
---|
|