NPI
Vedeme školu
Metodický portál RVP.CZ
Zapojme všechny
Digitalizace vzdělávání
Revize RVP
EduRevue
MojeEdu
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Spomocník
Články s klíčovým slovem „informační gramotnost“
Spomocník
Digitální technologie ve vzdělávání
Vyhledat
Články Spomocníka
(27)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
27
položek
Zpět
1
2
3
Další
Základní vzdělávání
Spomocník
15. 11. 2024
0x
679x
ICILS 2023
Reakce na výsledky mezinárodního šetření IEA ICILS 2023 se zamyšlením nad důvody našeho skvělého umístění.
Základní vzdělávání
Spomocník
20. 5. 2024
0x
1291x
Nová informační gramotnost podle Spencera
Zamyšlení nad změnami, kterými v současné době prochází náplň digitální kompetence, a dopady, které to má na výuku.
Základní vzdělávání
Spomocník
3. 5. 2021
2x
8722x
Digitální kompetence pro wellbeing
Studie vypracovaná v rámci pracovní skupiny Wellbeing projektu Partnerství 2030, který podporuje realizaci Strategie 2030+.
Základní vzdělávání
Spomocník
2. 3. 2020
13x
6703x
Rostoucí dissensus jako problém mediální gramotnosti
Zamyšlení nad současným pojetím mediální gramotnosti v souvislosti s aktuálním kulatým stolem a revizí RVP inspirované americkým expertem na velká data Kalevem Leetaru.
Základní vzdělávání
Spomocník
27. 2. 2020
2x
8247x
Laterální čtení
Množství textů na internetu vyžaduje i změnu způsobu čtení. Řešením problému s ověřováním informací by mělo být laterální, hyperlinkové a hashtagové čtení, které se odlišuje od klasického čtení…
Základní vzdělávání
Spomocník
9. 1. 2020
6x
10433x
Mezinárodní výzkum digitálních dovedností žáků ICILS 2018
Šetření počítačové a informační gramotnosti ICILS zveřejnilo výsledky druhého ročníku tohoto mezinárodního srovnání. Tentokráte se navíc zjišťovala i úroveň informatického myšlení žáků. Jak dopadli…
Základní vzdělávání
Spomocník
12. 3. 2018
2x
9553x
Co učit v rámci digitální gramotnosti?
Článek se na základě inspirace z ciziny snaží přiblížit obsah výuky směřující k budování obecné digitální gramotnosti.
Základní vzdělávání
Spomocník
19. 2. 2018
2x
6732x
Výuka informační výchovy podle vědců ze Stanfordu
Zpráva o studii založené na průzkumu, která přináší doporučení, jak učit informační gramotnost, s krátkým srovnáním s podobnou aktivitou u nás.
Základní vzdělávání
Spomocník
4. 9. 2017
2x
13030x
Freireho kritická pedagogika a technologie
Zamyšlení nad odkazem světoznámého brazilského pedagoga a filozofa, který se snažil prostřednictvím výuky čtení a psaní přivést negramotné masy k sebeuvědomění a zájmu o politiku. Současný stav světa…
Základní vzdělávání
Spomocník
15. 6. 2017
5x
57801x
Jak vykouknout z informační bubliny
Článek komplexně vysvětluje problematiku zkreslování, kterému je vystaveno naše vnímání informací přicházejících k nám online. Toto zkreslení začíná mít významný dopad na stav a vývoj světa. A…
Základní vzdělávání
Spomocník
12. 6. 2017
16x
12202x
Proč je naše poznávání a myšlení zkreslováno?
Článek popisuje existující formy kognitivního zkreslení na základě klasifikace vypracované odborníkem na systémové myšlení Busterem Bensonem. Kognitivní zkreslení ovlivňuje vnímání informací a je…
Základní vzdělávání
Spomocník
2. 1. 2017
13x
58551x
Dezinformace vítězí!?
Shrnutí stavu, v němž se na začátku roku 2017 svět nachází a který je popisován jako doba postfaktická. Důsledkem pro školství je růst významu rozvoje informační gramotnosti.
Zobrazeno
12
z
27
položek
Zpět
1
2
3
Další
Přejít na hlavní stránku
O Spomocníkovi
Ochrana osobních údajů
Národní pedagogický institut České republiky © 2025