Domů > Spomocník > Všechny články Spomocníka

Spomocník

Digitální technologie ve vzdělávání

Články Spomocníka (25)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 25 položek
Základní vzdělávání Spomocník
3. 5. 2021 2x 3842x
Digitální kompetence pro wellbeing
Studie vypracovaná v rámci pracovní skupiny Wellbeing projektu Partnerství 2030, který podporuje realizaci Strategie 2030+.
Základní vzdělávání Spomocník
2. 3. 2020 13x 3061x
Rostoucí dissensus jako problém mediální gramotnosti
Zamyšlení nad současným pojetím mediální gramotnosti v souvislosti s aktuálním kulatým stolem a revizí RVP inspirované americkým expertem na velká data Kalevem Leetaru.
Základní vzdělávání Spomocník
27. 2. 2020 2x 4553x
Laterální čtení
Množství textů na internetu vyžaduje i změnu způsobu čtení. Řešením problému s ověřováním informací by mělo být laterální, hyperlinkové a hashtagové čtení, které se odlišuje od klasického čtení…
Základní vzdělávání Spomocník
9. 1. 2020 6x 5161x
Mezinárodní výzkum digitálních dovedností žáků ICILS 2018
Šetření počítačové a informační gramotnosti ICILS zveřejnilo výsledky druhého ročníku tohoto mezinárodního srovnání. Tentokráte se navíc zjišťovala i úroveň informatického myšlení žáků. Jak dopadli…
Základní vzdělávání Spomocník
12. 3. 2018 2x 6032x
Co učit v rámci digitální gramotnosti?
Článek se na základě inspirace z ciziny snaží přiblížit obsah výuky směřující k budování obecné digitální gramotnosti.
Základní vzdělávání Spomocník
19. 2. 2018 2x 3832x
Výuka informační výchovy podle vědců ze Stanfordu
Zpráva o studii založené na průzkumu, která přináší doporučení, jak učit informační gramotnost, s krátkým srovnáním s podobnou aktivitou u nás.
Základní vzdělávání Spomocník
4. 9. 2017 2x 9150x
Freireho kritická pedagogika a technologie
Zamyšlení nad odkazem světoznámého brazilského pedagoga a filozofa, který se snažil prostřednictvím výuky čtení a psaní přivést negramotné masy k sebeuvědomění a zájmu o politiku. Současný stav světa…
Základní vzdělávání Spomocník
15. 6. 2017 5x 20375x
Jak vykouknout z informační bubliny
Článek komplexně vysvětluje problematiku zkreslování, kterému je vystaveno naše vnímání informací přicházejících k nám online. Toto zkreslení začíná mít významný dopad na stav a vývoj světa. A…
Základní vzdělávání Spomocník
12. 6. 2017 16x 6871x
Proč je naše poznávání a myšlení zkreslováno?
Článek popisuje existující formy kognitivního zkreslení na základě klasifikace vypracované odborníkem na systémové myšlení Busterem Bensonem. Kognitivní zkreslení ovlivňuje vnímání informací a je…
Základní vzdělávání Spomocník
2. 1. 2017 13x 47584x
Dezinformace vítězí!?
Shrnutí stavu, v němž se na začátku roku 2017 svět nachází a který je popisován jako doba postfaktická. Důsledkem pro školství je růst významu rozvoje informační gramotnosti.
Základní vzdělávání Spomocník
13. 6. 2016 10x 6667x
Kdo je zodpovědný za zneužívání technologií?
Článek je zamyšlením nad používáním mobilních zařízení ve školách. Inspirován názory Thomase Whitbyho publikovanými na portálu Edutopia navrhuje, jak by mohla vypadat politika školy vzhledem k…
Základní vzdělávání Spomocník
14. 12. 2015 11x 12383x
Jak definovat digitální gramotnost?
Článek na základě kurzu EMMA 21st Century Learning shrnuje existující způsoby definování digitální, mediální a informační gramotnosti a připomíná, že je třeba urychleně řešit naši domácí školskou…
Zobrazeno 12 z 25 položek