NPI
Vedeme školu
Metodický portál RVP.CZ
Zapojme všechny
Digitalizace vzdělávání
Revize RVP
EduRevue
MojeEdu
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Spomocník
Všechny doporučené články Spomocníka
Spomocník
Digitální technologie ve vzdělávání
Vyhledat
Doporučené články Spomocníka
(55)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
55
položek
Zpět
1
2
3
4
5
Další
Základní vzdělávání
Spomocník
25. 6. 2025
0x
962x
Když lidé mluví jako ChatGPT
AI neovlivňuje jen to, co a jak píšeme. Mění i způsob, jakým mluvíme a komunikujeme s ostatními lidmi.
Základní vzdělávání
Spomocník
7. 4. 2025
0x
919x
Jak učit s AI podle Spencera
Zpráva o tom, jak popisuje vzdělávací prostředí využívající umělou inteligenci známý americký expert John Spencer.
Základní vzdělávání
Spomocník
21. 3. 2025
0x
1356x
Měsíc bez AI podle Jamese Bedforda
Unikátní rozhovor Spomocníka se spoluzakladatelem iniciativy NoAI December Jamesem Bedfordem, do které se můžete zapojit i vy.
Základní vzdělávání
Spomocník
3. 2. 2025
0x
1077x
Nová éra sociální kontroly
Zpráva o poznatcích původem ruského, nyní kanadského teoretika médií Andreye Mira, který se zabývá vývojem internetu z pohledu mediální ekologie.
Základní vzdělávání
Spomocník
9. 12. 2024
0x
1202x
Rozbor 2 sigma problému podle Paula Hippela
Zpráva o tom, jak vidí možnost personalizace výuky prostřednictvím tutoringu 1 : 1, jehož účinky mohou podle Blooma být až σ = 2, texaský vědec zabývající se daty řízeným školstvím Paul von Hippel.
Základní vzdělávání
Spomocník
25. 11. 2024
0x
1515x
Definice vzdělávacích technologií podle Drona
Zpráva o webináři Contact North, v němž profesor Jon Dron vysvětluje svůj teoretický pohled na vzdělávací technologie.
Základní vzdělávání
Spomocník
4. 10. 2024
0x
2232x
Střípky ze světa postupujícího vývoje AI – autorská díla a multimodální AI
V tomto nepravidelném seriálu o vývoji umělé inteligence (AI) ve vzdělávání se snažím upozorňovat na zajímavosti, ale také na praktické aspekty dalšího vývoje, které se týkají práce učitelů a…
Základní vzdělávání
Spomocník
9. 9. 2024
0x
1820x
Je vývoj světa hra s konstantním součtem?
Informace o návrhu oxfordského vědce Davida Whita, který mění pohled na Bloomovu taxonomii vzdělávacích cílů v souvislosti s vývojem umělé inteligence.
Základní vzdělávání
Spomocník
15. 1. 2024
0x
4102x
Máme AI slona ve třídě?
Zamyšlení nad způsobem využití umělé inteligence ve výuce inspirované americkým odborníkem A. J. Julianim.
Základní vzdělávání
Spomocník
19. 6. 2023
0x
4691x
Bloomův 2 sigma problém v éře AI
Vysvětlení známého Bloomova zjištění, podle něhož má dokonalá individualizace výuky obrovský vliv na výsledky a diskuze vlivu, který v této oblasti může mít aplikace umělé inteligence.
Základní vzdělávání
Spomocník
14. 6. 2023
0x
4981x
Human or not? Online hra odhaluje realitu generativní AI
Uhádnete, zda si píšete s člověkem, nebo chatbotem? Vyzkoušejte Human or not?, online hru, simulující Turingův test, jež ukrývá pravdu, kterou znal a předpověděl sám Turing.
Základní vzdělávání
Spomocník
29. 5. 2023
5x
3912x
Rizika vývoje AI podle Geoffreyho Hintona
Myšlenky známého počítačového vědce a odborníka na generativní AI, který nedávno opustil Google a zařadil se mezi skeptiky rozvoje umělé inteligence.
Zobrazeno
12
z
55
položek
Zpět
1
2
3
4
5
Další
Přejít na hlavní stránku
O Spomocníkovi
Ochrana osobních údajů
Národní pedagogický institut České republiky © 2025