Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "George Siemens"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Adaptivní student, ne adaptivní výuka

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Shrnutí aktuálního stavu vývoje personalizovaných, technologiemi podporovaných výukových systémů, které se snaží o individualizaci výukového procesu. Text vznikl na základě příspěvku z blogu duchovního otce konektivismu George Siemense.
Autor Bořivoj Brdička

Vyznání George Siemense

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Osobní vyznání jednoho ze zakladatelů didaktické koncepce konektivismu, dokumentující jeho současný odklon od systémů řízení výuky chápajících lidi jako součást svého umělou inteligencí disponujícího prostředí a návrat k humanisticky orientovaným postupům implementace technologií.
Autor Bořivoj Brdička

Největší konektivista dneška David Cormier

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Informace o aktuálních cMOOC kurzech a dalších aktivitách v duchu komunitního a oddenkového vzděláváni učitele kanadské University of Prince Edward Island Davida Cormirera.
Autor Bořivoj Brdička

Je konektivismus didaktickou teorií?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Bližší popis podstaty konektivismu jako didaktické teorie založený na reakci Stephena Downese na dotaz studentů amerického kurzu DVPP shrnující též aktuální polemiky vztahující se k tomuto tématu.
Autor Bořivoj Brdička

Velký MOOC boom pokračuje

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Situační zpráva o stavu vývoje v oblasti realizace kurzů MOOC, jež jsou založeny na aplikaci konektivismu a dávají zdarma možnost komukoli na světě se prostřednictvím internetu vzdělávat.
Autor Bořivoj Brdička

Siemensova duplikační teorie hodnoty vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zpráva o teorii George Siemense, podle níž se hodnota digitalizovatelných učebních materiálů sama o sobě bez dalších interaktivních vazeb žáka s výukovým prostředím blíží nule.
Autor Bořivoj Brdička

Disrupce vzdělávacího systému podle Siemense a Karnjanaprakorna

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o zajímavých názorech dvou amerických odborníků George Siemense a Michaela Karnjanaprakorna na změny, které může vyvolat v globalizovaném vzdělávacím systému světa tzv. „dekáda otevřenosti“.
Autor Bořivoj Brdička

Kolaborace nebo kooperace?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje, jak odlišné významy těchto dvou pojmů souvisejí se vzděláváním, svobodou, vývojem společnosti, konektivismem a masivními otevřenými online kurzy - to vše v souvislosti s profesním rozvojem učitelů.
Autor Bořivoj Brdička

Psychologické aspekty vzdělávacích technologií

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zamyšlení nad tím jakou roli ve vzdělávacím procesu mohou mít technologie.
Autor Bořivoj Brdička

Konektivismus - teorie vzdělávání v prostředí sociálních sítí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Studie vysvětlující základní myšlenky nové didaktické teorie zvané konektivismus, s níž přišli George Siemens a Stephen Downes a dosud nebyla všeobecné uznána.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 10