Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "Stephen Downes"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Kolaborace podle Galinda

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zpráva o vědeckém experimentu ozřejmujícím rozdíl mezi spoluprací kolaborativní a kooperativní. Má významný dopad na nastavení výukových postupů. Realizace proběhla v rámci Erasmus projektu Novigado.
Autor Bořivoj Brdička

Personalizované či personální vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek vysvětluje, jak chápe rozdíl mezi personalizovaným a personálním vzděláváním duchovní otec konektivismu Stephen Downes.
Autor Bořivoj Brdička

Různost je obtížná

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o závěrech anglické výzkumnice Jenny Mackness, která analyzovala důvody, proč stále více zjišťujeme, že snadné spojení lidí k zjednodušení vzájemného pochopení nevede.
Autor Bořivoj Brdička

Největší konektivista dneška David Cormier

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Informace o aktuálních cMOOC kurzech a dalších aktivitách v duchu komunitního a oddenkového vzděláváni učitele kanadské University of Prince Edward Island Davida Cormirera.
Autor Bořivoj Brdička

Je konektivismus didaktickou teorií?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Bližší popis podstaty konektivismu jako didaktické teorie založený na reakci Stephena Downese na dotaz studentů amerického kurzu DVPP shrnující též aktuální polemiky vztahující se k tomuto tématu.
Autor Bořivoj Brdička

Velký MOOC boom pokračuje

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Situační zpráva o stavu vývoje v oblasti realizace kurzů MOOC, jež jsou založeny na aplikaci konektivismu a dávají zdarma možnost komukoli na světě se prostřednictvím internetu vzdělávat.
Autor Bořivoj Brdička

Nebezpečí vynucování otevřenosti podle Veletsianose

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek na základě reakcí na přednášku profesora vzdělávacích technologií z University of Texas George Veletsianose o využívání online prostředí sociálních sítí učiteli vyvrací tvrzení o nátlaku vnucujícím otevřenost i těm, kdo o ni nestojí.
Autor Bořivoj Brdička

Kdy bude učení s mobilem běžné?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje aktuální informace a výsledky výzkumů z oblasti výukového využití mobilních technologií.
Autor Martin Rusek

Kam až dosáhne kooperace?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
2. díl ze seriálu článků, kterými autor v roli účastníka kurzu RVP "Vzdělávací technologie pro 21. století" reaguje na téma 5. lekce Teorie konektivismu a osobní vzdělávací prostředí, v jejímž rámci se uskutečnilo online setkání se Stephenem Downesem.
Autor Martin Rusek

Kooperující žák jako člen informační společnosti

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
1. díl ze seriálu článků, kterými autor v roli účastníka kurzu RVP "Vzdělávací technologie pro 21. století" reaguje na téma 5. lekce Teorie konektivismu a osobní vzdělávací prostředí, v jejímž rámci se uskutečnilo online setkání se Stephenem Downesem.
Autor Martin Rusek
Celkem: 14