Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "algoritmizace"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Programy na podporu informatického myšlení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Přehled volně dostupných nástrojů vhodných pro využití v rámci nové koncepce výuky ICT, která klade důraz na informatické myšlení.
Autor Milan Dvořák

Time management, studium a technologie – 2. díl

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Druhý díl série pojednávající o postupech řízení pracovního času s orientací na studenty. Tento se věnuje aplikacím, které mohou s řízením pomoci. Jedná se o úvod do problematiky, kterou autor zpracovává jako diplomovou práci.
Autor Josef Mutl

Time management, studium a technologie – 1. díl

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
První ze dvou článků pojednávajících o postupech řízení pracovního času s orientací na studenty. Jedná se o úvod do problematiky, kterou autor zpracovává jako diplomovou práci.
Autor Josef Mutl

Využití PLC k výuce základů algoritmizace a programování

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje možné nasazení programovatelných logických automatů, které se na technických školách nacházejí za účelem výuky zaměřené na automatizaci procesů v reálném čase, pro výuku základů algoritmizace, která patří k povinným položkám učebních plánů všech středních škol.
Autor Jaroslav Žákech

Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – žákovské práce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je pokračováním seriálu popisujícího praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole. Předkládá výsledky práce žáků a jejich názory na takto koncipovanou výuku.
Autor Mgr. Petr Němec

Game Maker jako výukový nástroj

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek shrnuje praktické zkušenosti s výukovým využitím nástroje na tvorbu vlastních her Game Maker, jež vede k nácviku informatického myšlení a dalších počítačových kompetencí. Může se stát velmi vhodným prostředkem pro výchovu budoucích programátorů.
Autor Vladimír Pešta

Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – první zkušenosti

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole a předkládá odkazy na použité materiály.
Autor Mgr. Petr Němec

Play-i jako hračka rozvíjející logické myšlení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o projektu zavádějícího do výroby nové převratné hračky pro děti v podobě programovatelné dvojice robotů Bo a Yana, které rozvíjejí algoritmické myšlení hrou a sledují intelektuální vývoj od předškolního věku až po SŠ.
Autor Karel Moldřík

Programování na 1.st. s Code.org

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Popis praktických zkušeností s vynikajícím volně dostupným kurzem základů programovaní pro žáky ZŠ, jehož zařazení do výuky lze dalším učitelům ICT jen doporučit.
Autor Bc. Jan Podzimek

Gamebook

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek se zabývá využitím gamebooku jako nového prostředku pro procvičování programování a algoritmizace. Jedná se o návrh projektu, ve kterém je možné v hodinách informatiky kombinovat učivo z více předmětů, především humanitních, čímž by mohlo být docíleno zvýšení atraktivity informatiky a jejího provázání s jinými tematickými celky rozvíjejícími obecné kompetence žáků.
Autor Petr Sál
Celkem: 13