Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Play-i jako hračka rozvíjející logické myšlení |
 | Karel Moldřík |
|
|
|
| |
|
03. 03. 2014 |
4965 |
Anotace | Informace o projektu zavádějícího do výroby nové převratné hračky pro děti v podobě programovatelné dvojice robotů Bo a Yana, které rozvíjejí algoritmické myšlení hrou a sledují intelektuální vývoj od předškolního věku až po SŠ. | Poslední komentář | |
---|
|
Programování na 1.st. s Code.org |
 | Bc. Jan Podzimek |
|
|
|
| |
|
20. 02. 2014 |
6704 |
Anotace | Popis praktických zkušeností s vynikajícím volně dostupným kurzem základů programovaní pro žáky ZŠ, jehož zařazení do výuky lze dalším učitelům ICT jen doporučit. | Poslední komentář | |
---|
|
Minecraft – hra která dává smysl |
 | Bc. Jiří Hauser |
|
|
|
| |
7 komentářů |
08. 10. 2012 |
18520 |
Anotace | Recenze počítačové hry, která, ač původně nebyla určena pro výuku, dává mnoho příležitostí ke zdokonalování různých dovedností a znalostí. | Poslední komentář | Od 1.11. bude školní verze Minecraftu stát 5$ na žáka a rok. Wesley Fryer si myslí, že je to moc - How Microsoft is Poised to Destroy MinecraftEDU |
---|
|
Využití PLC k výuce základů algoritmizace a programování |
 | Jaroslav Žákech |
|
|
|
| |
|
01. 02. 2016 |
3889 |
Anotace | Článek popisuje možné nasazení programovatelných logických automatů, které se na technických školách nacházejí za účelem výuky zaměřené na automatizaci procesů v reálném čase, pro výuku základů algoritmizace, která patří k povinným položkám učebních plánů všech středních škol. | Poslední komentář | |
---|
|
Time management, studium a technologie – 1. díl |
 | Josef Mutl |
|
|
|
| |
|
26. 03. 2018 |
2182 |
Anotace | První ze dvou článků pojednávajících o postupech řízení pracovního času s orientací na studenty. Jedná se o úvod do problematiky, kterou autor zpracovává jako diplomovou práci. | Poslední komentář | |
---|
|
Time management, studium a technologie – 2. díl |
 | Josef Mutl |
|
|
|
| |
|
29. 03. 2018 |
1686 |
Anotace | Druhý díl série pojednávající o postupech řízení pracovního času s orientací na studenty. Tento se věnuje aplikacím, které mohou s řízením pomoci. Jedná se o úvod do problematiky, kterou autor zpracovává jako diplomovou práci. | Poslední komentář | |
---|
|
Rozvoj algoritmického myšlení pomocí Lego Mindstorms |
 | Kateřina Pelcová |
|
|
|
| |
|
24. 01. 2013 |
6738 |
Anotace | Článek shrnuje základní informace o možnostech využití robotické stavebnice Lego Mindstorms ve výuce. | Poslední komentář | |
---|
|
Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – první zkušenosti |
 | Mgr. Petr Němec |
|
|
|
| |
1 komentář |
10. 04. 2014 |
7242 |
Anotace | Článek popisuje praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole a předkládá odkazy na použité materiály. | Poslední komentář | Nakladatelství CPress vydalo knihu s názvem App Inventor (http://knihy.cpress.cz/app-inventor.html), která se touto problematikou zabývá. |
---|
|
Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – žákovské práce |
 | Mgr. Petr Němec |
|
|
|
| |
1 komentář |
14. 05. 2015 |
5289 |
Anotace | Článek je pokračováním seriálu popisujícího praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole. Předkládá výsledky práce žáků a jejich názory na takto koncipovanou výuku. | Poslední komentář | Pěkný článek, inspirativní úlohy a skvělý nástroj AppInventor ! Také jej zkoušíme ve výuce - zatím ve fázi expirimentování :). |
---|
|
Programy na podporu informatického myšlení |
 | Milan Dvořák |
|
|
|
| |
2 komentáře |
17. 05. 2018 |
1614 |
Anotace | Přehled volně dostupných nástrojů vhodných pro využití v rámci nové koncepce výuky ICT, která klade důraz na informatické myšlení. | Poslední komentář | 1. \"Každý ostatní předmět (s vyjímkou matematiky) by se musel setsakramentsky snažit, aby dosáhl statutu \"vzdáleně srovnatelného\" s informatikou.\" Co si představit pod pojmem statut (asi status) vzdáleně srovnatelný s informatikou?
2. \"Jsou-li učitelé ostatních předmětů takoví neználkové, ať se zapíší do kurzů informatiky.....\". Jestliže se ale i učitelé ostatních předmětů stanou pak současně informatiky, k čemu potom na školách mít \"původní\" informatiky? |
---|
|