Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mění používání digitálních nástrojů náš mozek? |
 | Ondřej Černý |
|
|
|
| |
7 komentářů |
07. 02. 2019 |
3294 |
Anotace | Seznámení s obsahem studie Eleny Pasquinelli vyšlé v Scientific American, která se zabývá vlivem technologií na dlouhodobé změny fungování lidského mozku. | Poslední komentář | Vím, že chci moc! Ale jsem přesvědčen, že je naší povinností se snažit ovlivnit i to, co děti dělají mimo školu a rodinu - tedy v informálním vzdělávacím prostředí. Přijde vám to možná hodně obtížné, ale dostanou-li smysluplný úkol, funguje to. Řekl bych, že od určitého věku lze působit i na jejich chápání rizik nadměrného kontaktu. Výsledky zkoumání vlastností generace Z tomu nasvědčují. Nesmíme hned \"házet flintu do žita\"! |
---|
|
Paradox mediální výchovy podle Danah Boyd |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
07. 05. 2018 |
1774 |
Anotace | Článek shrnuje obsah přednášky šéfky výzkumu Microsoftu Danah Boyd, která se zabývá současným posunem v chápání cílů mediální výchovy, který je vyvolán vlivem online prostředí a sociálních sítí. | Poslední komentář | |
---|
|
Tři současné trendy schopné zničit web |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
7 komentářů |
03. 04. 2017 |
3417 |
Anotace | Článek informuje o tom, jak vidí současný vývoj internetu a web zvláště jeho vynálezce sir Tim Berners-Lee. | Poslední komentář | Co říkám, mohu doložit odkazem na článek popisující složitost vývoje reputačního systému pomocí umělé inteligence hodnotícího věrohodnost zpráv, který připravuji na Stanfordu: Frederic Filloux - Quality for news is mostly about solving the reputation issue. |
---|
|
Dovednosti propojeného světa |
 | Andrea Rozkydalová |
|
|
|
| |
|
24. 03. 2016 |
2829 |
Anotace | Ve 21. století dochází ke změně ve způsobech získávání informací a komunikace. Stále větší roli hraje internet, to klade nároky na změny v uvažování. Osobní přístup je stejně důležitý jako práce na dálku. Využití moderních technologií na nás klade nové nároky. | Poslední komentář | |
---|
|
Projekt LOON aneb balonový internet do odlehlých oblastí |
 | Lukáš Lebeda |
|
|
|
| |
|
18. 11. 2014 |
2111 |
Anotace | Zpráva o zajímavé aktivitě společnosti Google, která se snaží připojit do internetu i ty nejzapadlejší oblasti světa, a to včetně škol. | Poslední komentář | |
---|
|
Je třeba hlídat děti online? |
 | Vojtěch Matějka |
|
|
|
| |
|
13. 03. 2014 |
3605 |
Anotace | Článek rozebírá problematiku kontroly činnosti žáků online na základě zprávy o kalifornském školském obvodu, který si na tuto činnost najal soukromou firmu, která analyzuje všechna data, která jsou veřejně k dispozici. | Poslední komentář | |
---|
|
Disconnect aneb jak se odpojit |
 | Karel Moldřík |
|
|
|
| |
3 komentáře |
26. 09. 2013 |
4879 |
|
Počítačová gramotnost podle Scotta |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
5 komentářů |
09. 09. 2013 |
4800 |
Anotace | Výzva britsko-amerického učitele informatiky Marca Scotta s diskuzí, jejímž cílem je vysvětlit význam výuky informatiky a lobovat za prosazení vyšších priorit pro ni. | Poslední komentář | DĚKUJI!!! |
---|
|
Leinsterova fantastická internetová vize z roku 1946 |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
26. 06. 2013 |
4656 |
|
Aktuální trendy ovlivňující školství podle OECD |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
13. 06. 2013 |
3973 |
Anotace | Informace o jedné kapitole ze zprávy OECD popisující hlavní trendy ovlivňující školství členských zemí v roce 2013. | Poslední komentář | |
---|
|