Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "osobní vzdělávací prostředí"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Clubhouse a digitální gramotnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Jak souvisí sociální síť Clubhouse s digitální gramotností? A jaký má význam pro učitele a žáky? Po prvních dvou týdnech jejího používání se autor zamýšlí nad hlubšími souvislostmi využití této nové platformy.
Autor Jaroslav Mašek

Antropoložka internetu Mimi Ito

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o zajímavé vědkyni Kalifornské university Mimi Ito, která se zabývá působením online tzv. „sítí spřízněnosti“ na mladé lidi z antropologického pohledu a hledá formy jejich maximálně přínosného využití.
Autor Bořivoj Brdička

Trochu jiná zkouška

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Informace o inovativním pojetí přípravy učitelů v režii odborné asistentky španělské University of Murcia Lindy Castañeda, které je založeno na vlastní tvorbě videí studenty.
Autor Bořivoj Brdička

Jak připravuje učitele University Regina

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o tom, jak současný díky technologiím propojený online svět ovlivňuje přípravu učitelů kanadské University Regina, kterou reprezentuje tamní učitel Alec Couros. Jeho postupy se snažím porovnávat se svými realizovanými na UK PedF.
Autor Bořivoj Brdička

Jak podpořit inovace ve vzdělávání?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek na příkladu crowdfundingu ukazuje, jak mohou vypadat nové formy podpory vzdělávacích aktivit realizované online a snažící se přitáhnout zájem veřejnosti i žáků.
Autor Bořivoj Brdička

Pracovat nahlas

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Vysvětlení pojmu, který popisuje formu online sdílení výsledků práce a má hodně blízko k příbuzné vlastnosti online odborníků včetně učitelů, a sice k návodnosti. Článek je příspěvkem k Týdnu otevřeného vzdělávání 2015.
Autor Bořivoj Brdička

Mají sociální sítě ve škole své místo?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Inspirace ukazující, proč má smysl výukový potenciál sociálních sítí sledovat a snažit se ho do výuky aplikovat.
Autor Bc. Miloslav Khas

Moderní on-line způsoby profesního rozvoje učitelů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje současné možnosti a formy dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků podporované technologiemi.
Autor Ondřej Neumajer

10 tipů, jak se stát online učitelem

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Přehled doporučení pro působení učitelů v online prostředí předkládaný sdružením Edutopia jako výstup nedávné konference mezinárodního profesního sdružení ASCD.
Autor Marie Salcmanová

Digitální gramotnost podle Wheelera

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek seznamuje s názory profesora vzdělávacích technologií Pedagogické fakulty University of Plymouth Steva Wheelera na obsah pojmu "digitální gramotnost".
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 20