Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "personalizace"

Siemensova duplikační teorie hodnoty vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zpráva o teorii George Siemense, podle níž se hodnota digitalizovatelných učebních materiálů sama o sobě bez dalších interaktivních vazeb žáka s výukovým prostředím blíží nule.
Autor Bořivoj Brdička

Speak Up mluví stále hlasitěji o digitální izolaci škol

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o posledních výstupech amerického národního výzkumu Speak Up, jenž je realizován v rámci Project Tomorrow a zkoumá názory stovek tisíc žáků, učitelů a rodičů na využívání vzdělávacích technologií.
Autor Bořivoj Brdička

Digitální gramotnost podle Wheelera

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek seznamuje s názory profesora vzdělávacích technologií Pedagogické fakulty University of Plymouth Steva Wheelera na obsah pojmu "digitální gramotnost".
Autor Bořivoj Brdička

Kdy dojde k technologické personalizaci výuky?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Malé zamyšlení nad možnostmi individualizace či dokonce personalizace výukového procesu iniciované současnou polemikou mezi odborníky podložené přehledem historického vývoje této problematiky.
Autor Bořivoj Brdička

Knewton jako předzvěst budoucnosti?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje zprávy i vlastní autorovy zkušenosti s adaptivním personalizovaným výukovým systémem firmy Knewton, která se chlubí schopností číst myšlenky svých uživatelů.
Autor Bořivoj Brdička

Zapomenutá historie vzdělávacích technologií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek se snaží na základě popisu vlastností vzdělávacích technologií z přelomu 50. a 60. let minulého století a tehdejších názorů s jejich využitím spojených hledat souvislosti s děním současným. Odhaluje existenci docela zřetelných vazeb napovídajících možná i to, jak bude vypadat vývoj budoucí.
Autor Bořivoj Brdička

Personalizovaný Lumen Courseware s OER

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o inovativním systému řízení výuky firmy Lumen, který do kontroly činnosti zapojuje uživatele. Na vývoji se podílí známý propagátor otevřených výukových zdrojů (OER) David Wiley.
Autor Bořivoj Brdička

Digitální inkluze po americku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Zpráva o opatřeních, která v souvislosti s umožněním vlastního personalizovaného učení všem realizují školské instituce v USA.
Autor Bořivoj Brdička

Nepříjemná pravda o personalizovaném vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek popisuje aktuální situaci ve výzkumu personalizovaných výukových metod využívajících technologie v USA na základě studie známého Clayton Christensen Institute. Problematika má souvislost s děním u nás a s realizací Strategie digitálního vzdělávání.
Autor Bořivoj Brdička

Adaptivní student, ne adaptivní výuka

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Shrnutí aktuálního stavu vývoje personalizovaných, technologiemi podporovaných výukových systémů, které se snaží o individualizaci výukového procesu. Text vznikl na základě příspěvku z blogu duchovního otce konektivismu George Siemense.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 41