Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak na hybridní výuku podle Spencera |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
08. 02. 2021 |
1013 |
Anotace | Hybridní výuka se stává samozřejmostí našich škol. Teoreticky si snad již uvědomujeme, že se liší od čistě prezenční nejen cíli, ale i postupy. Podívejme se, jak metodiku hybridní výuky navrhuje známý odborník z USA John Spencer. | Poslední komentář | |
---|
|
Zpráva projektu Tomorrow s reakcí na pandemii |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
16. 11. 2020 |
900 |
Anotace | Zajímavá zjištění amerického tradičně značně velkého průzkumu využití vzdělávacích technologií u učitelů, žáků a rodičů, který reaguje na současnou situaci uzavření škol. | Poslední komentář | |
---|
|
Rozpoznávání emocí jako nástroj učitele |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
31. 08. 2020 |
1023 |
Anotace | Článek shrnuje nejnovější posun ve vývoji aplikací využívajících umělou inteligenci schopnou analyzovat emoce lidí, v našem případě žáků. | Poslední komentář | |
---|
|
10 způsobů, jak se o žáky zajímat online |
 | Jaroslav Mašek |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
03. 06. 2020 |
5431 |
Anotace | O žáky se nestačí zajímat jen ve škole. Je potřeba se o ně zajímat také online. A tento zájem je mnohdy ještě důležitější než ten, který projevujeme při osobních setkáních s nimi. Jak konkrétně jej projevovat, se dozvíte v tomto článku. | Poslední komentář | |
---|
|
Mýtus meritokracie podle Education Elements |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
1 komentář |
25. 05. 2020 |
3074 |
Anotace | Příspěvek na základě materiálů americké poradenské agentury Education Elements vysvětluje, jak je důležité při zavádění technologiemi podporované personalizace věnovat pozornost zajištění nejen rovného, ale též spravedlivého vzdělávacího prostředí. | Poslední komentář | Skutečnost, že znevýhodnění žáci nevystačí s rovným přístupem ke vzdělání bývá v sociologii označována jako Matoušův efekt, který je založen na podobenství Matoušova evangelia: "Kdo má, tomu bude dáno a bude mít ještě víc; ale kdo nemá, tomu bude odňato i to, co má." (Mt 13,12) "hledíce nevidí a slyšíce neslyší ani nechápou“ (Mt 13,13)
V našem případě pak mluvíme o digitálním Matoušově efektu, v jehož důsledku ti, kteří mají (potřebné schopnosti), jsou schopni přístroje používat ke svému zdokonalování, a naopak. |
---|
|
Personalizace podle EdTechTeacher |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
14. 04. 2020 |
1542 |
Anotace | Jak aktuální problematiku personalizace vidí představitelé EdTechTeacher, amerického sdružení zabývajícího se vzděláváním učitelů. Příspěvek obsahuje popis několika příkladů dobré praxe z USA. | Poslední komentář | |
---|
|
Co to ta personalizace vlastně je? |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
06. 04. 2020 |
1436 |
Anotace | Zpráva o tom, jak pojem „personalizace“ vidí penzionovaný učitel angličtiny z Pensylvánie Peter Greene. | Poslední komentář | |
---|
|
Dokáže koronavirus zavést technologie do výuky skokem? |
 | Bořivoj Brdička |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
13 komentářů |
11. 03. 2020 |
16192 |
Anotace | Přehled prvních zkušeností škol nucených z důvodů uzavření přejít na online výuku. Zatím jen z výběrových mezinárodních škol. Jistě jsou mimořádně zajímavé i pro nás. | Poslední komentář | Virtuální American Academy s podporou cesko.digital česky: https://virtualniskola.americanacademy.com/ |
---|
|
Jak vypadá na kompetence orientovaná výuka? |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
2 komentáře |
20. 01. 2020 |
2202 |
Anotace | Druhá ze dvou zpráv o výsledcích projektu The Canopy kalifornského Christensen Institute. Tato na základě definice kompetenčně orientované výuky odhaluje, do jaké míry ji naplňují ty americké školy, které ji aplikují. | Poslední komentář | Je pravda, že rozporovat se dá opravdu všechno. Také se to stále ve větší míře děje. Zůstaňme tedy jen u měření kompetencí.
Jako učitel se dostáváte při přechodu na kompetenčně orientovanou výuku do nezáviděníhodné situace, protože, jak správně pan Keršláger konstatuje, znalostně orientovaná výuka se dá mnohem snadněji měřit. Tady existuje velké riziko, že žák nebude dělat nic a vy potřebujete mít jistotu, že něco dělá, že se někam posouvá. V jednodušším případě můžete posoudit dosažení cílů na produktech jeho práce. Potíž je v tom, že se může stát, že žák pracuje a zdokonaluje se, ale výsledek se nedostaví (to je u badatelsky orientované výuky docela možné, protože dopředu nevíte, jak bude výsledek vypadat). Pak asi nelze jinak, než nějak definovat jak má to bádání vypadat a sledovat, zda k němu dochází. A musí to být postup pokud možno objektivní.
Zkuste se podívat na tyto články: Tvořivé myšlení jako základ kompetencí pro 21. století Hodina géniů podle A. J. Julianiho |
---|
|
Modely kombinovaných forem výuky po šesti letech |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
06. 01. 2020 |
1506 |
Anotace | První ze dvou zpráv o výsledcích projektu The Canopy kalifornského Christensen Institute. Tato se věnuje používaným formám kombinované výuky v amerických školách. | Poslední komentář | |
---|
|