Pozor! Jste na staveništi. Vice informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "reforma"

Cyklus přednášek Technologie ve škole 21. století

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cyklus přednášek teoreticky se zabývající využitím vzdělávacích technologií s připravovaným pokračováním.
Autor Bořivoj Brdička

Strategie skutečné reformy školství

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek popisující kampaň učitelů v USA blogujících za skutečnou reformu školství, jež byla namířena proti záměrům tamního federálního ministerstva školství. Jako příklad je použit příspěvek nadace Edutopia přinášející 6 strategií skutečné reformy.
Autor Bořivoj Brdička

Učitelský spomocník se stěhuje a bilancuje

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnující dosavadní vývoj Učitelského spomocníka, loučící se se starou verzí redakčního prostředí na Pedagogické fakultě UK a vyjadřující přaní budoucího zdárného vývoje pod hlavičkou RVP.cz v dalších letech.
Autor Bořivoj Brdička

Technologie jako příčina vývojové nespojitosti

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje názory některých odborníků, jež se domnívají, že vliv technologií na vývoj lidstva a školství spolu s ním je tak převratný, že lze v blízké budoucnosti očekávat změny přirovnatelné k vývojové nespojitosti.
Autor Bořivoj Brdička

Vize daty řízeného školství

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
1. díl seriálu zabývajícího se analýzou výukových výsledků shrnující důvody, proč se systémy automatického hodnocení žáků vyvíjejí a na jakých principech jsou založeny.
Autor Bořivoj Brdička

Daty řízené školství v praxi

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
2. díl seriálu zabývajícího se analýzou výukových výsledků předkládající současný stav implementace této technologie na praktických příkladech ze Spojených států, kde se její nasazení již začíná realizovat.
Autor Bořivoj Brdička

Disrupce vzdělávacího systému podle Siemense a Karnjanaprakorna

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o zajímavých názorech dvou amerických odborníků George Siemense a Michaela Karnjanaprakorna na změny, které může vyvolat v globalizovaném vzdělávacím systému světa tzv. „dekáda otevřenosti“.
Autor Bořivoj Brdička

Jak efektivní je online výuka?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Studie shrnující dvě aktuální zámořské výzkumné zprávy zabývající se zaváděním online forem vzdělávání nejen na vysokých školách.
Autor Bořivoj Brdička

Integrace technologií podle Garnet Valley

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o tom, jak organizují přípravu učitelů na práci s technologie v jednom školském obvodě americké Pensylvánie.
Autor Bc. Martin Weiser

Pesceho hypermimesis

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výklad pojmu hypermimesis, který pro masově se šířící napodobování toho, co v online prostředí dělají ostatní, zavádí americko-australský odborník na nová media profesor University of Sydney Mark Pesce. Článek je příspěvkem k Týdnu otevřeného vzdělávání 2015.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 31