Anotace | První ze seriálu článků zabývajících se otevřenými výukovými zdroji a jejich vlivem na školství. Zprostředkovaně, díky souvislosti s možností svobodného vzdělávání pro všechny, i dopadem na celou společnost. | Poslední komentář | I mne zaujala stejná část textu jako pana Sotoláře, především to o rychlosti dětských reakcí. Snad je to klíč k tomu, proč tak těžko nacházíme s dětmi společnou řeč. Prostě jim nestačíme. Myslím, že to bylo tak vždy, jen je díky technologiím vše tak nějak rychlejší. A nejsem přesvědčena, že je to tak zlé s menší schopností souvislé práce - když jim o něco jde, nevidí, neslyší :-)
Potěšil mne "fenomén sdílení" - snad proto, že jsem velmi podobně nastavená. A učitel nemusí být génius, aby věděl, že když se žáci učí navzájem, tak je efekt mnohem lepší. Ten, který učí si ujasňuje pojmy a systém, ten, který je učen, získává informace v mnohem přístupnějším balení.
PS: Také se vám, učitelům, stalo, že jste si kladli otázku "Proč tak jednoduchou věc nedokáže pochopit?" Tak to je přesně ono - prostě proto, že to vysvětlujeme z našeho "dospěláckého" pohledu.
Děkuji za báječné téma. |
---|