![]() |
Autor: macrovector, freepik.com |
Tento článek se měl původně jmenovat O čem není malá revize RVP ZV. Brzy jsem si však uvědomil, že by to bylo málo. Ne, tento článek není o tom, co je nebo není malá revize. Není ani o revizi samotné. Protože o ni ve skutečnosti vůbec nejde. Jde o to, co všechno jsme schopni za pomoci technologií v našem vzdělávání dokázat a především, jak dobře to zvládneme. A také o jiných, mnohem obecnějších principech, které technologie často jen podporují, umocňují a zefektivňují.
Zapomeňme tedy na konkrétní obsahové a časové redukce vzdělávacích oblastí na úkor Informatiky. A nesoustřeďme se jen a pouze na cílové zaměření nové vzdělávací oblasti Informatika, na její učivo a očekávané výstupy v obou stupních vzdělávání. Pojďme se na celou problematiku dívat v širším kontextu.
Na čem tedy opravdu záleží nejen v souvislosti s malou strategií RVP ZV?
Jak toho všeho dosáhneme (a výše uvedený výčet jistě není úplný), je otázkou, kterou je potřeba si klást. Nikoliv jen sami sobě, ale ve svých školách a následně se svými kolegy a kolegyněmi a vedením školy vymyslet strategii, která uvedené principy bude trvale a dlouhodobě naplňovat.
Kdybych vám mohl říct jen jednu věc, řekl bych vám toto: začněte s naplňováním nové revize RVP ZV společně s aplikováním výše uvedených principů co nejdříve. Nenechávejte to na září 2023, nebo dokonce na rok 2024. Čím dřív začnete, tím větší konkurenční výhodu budou vaši žáci v budoucnu mít.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.