![]() |
Co uděláte jako učitelé v novém školním roce jinak? Jak změníte svou výuku a další školní aktivity realizované prezenčně, online, nebo hybridně oproti předchozímu roku? A je potřeba stále něco měnit, když to doposud všechno fungovalo? A k čemu nám je výuka a další činnosti online, když můžeme chodit do školy? Proč si komplikovat situaci a přidělávat práci dalšími online aktivitami?
Než si sami začnete v duchu odpovídat na všechny uvedené otázky, nebylo by lepší vytvořit školní tým, který se jimi bude zabývat více do hloubky a který vytvoří novou strategii hybridní školy pro nadcházející školní rok? Cože? Vy už takový tým máte a strategii taktéž? Výborně! Pokud ne, zde je pár tipů pro vás.
S tou otázkou jsem se už setkal v různých situacích a podobách mnohokrát.
Proč něco měnit, když to doposud fungovalo?
Proč měnit hybridní výuku a další aktivity a zavádět do nich něco nového, když se nám tak, jak jsme je na začátku (před rokem či dvěma) nastavili, osvědčily?
Zde je odpověď v podobě 5 důvodů (určitě byste přišli na další):
Nerad bych, aby to vyznělo tak, že změnu v hybridním modelu na škole musíme provádět za každou cenu. Vždy je důležitá předchozí analýza toho, co funguje a osvědčilo se, a toho, co již není efektivní, nedává smysl, nebo nás zbytečně zaměstnává a bere nám čas, který bychom mohli věnovat něčemu užitečnějšímu nebo se více zaměřit na digitální wellbeing.
Snad se dnes již u nás nenajde žádný ředitel či učitel, který by si tuto otázku pokládal. Ano, hybridní školu potřebujeme. To ale nestačí. Potřebujeme, aby šlo o kvalitní hybridní školu. Takovou, ve které ani používané technologie, ani způsoby, jakými tyto technologie používáme, nezastarávají.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na opravy@spomocnik.cz.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Hybridní vzdělávání.
Ostatní články seriálu:
Články v modulu Spomocník vydané v letech 2022 až 2025 vznikly v rámci projektu Podpora škol v kontextu digitalizace (Národní plán obnovy 3.1 DIGI) pro podporu pedagogů při ICT revizích RVP.
Další informace, metodické materiály i inspiraci do výuky jednotlivých předmětů i napříč předměty najdete na webu https://digitalizace.rvp.cz/
Národní pedagogický institut České republiky © 2025